• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Hoće u svemir, ali mu žena ne da!

Izvor mondo.rs

Ekskluzivno vam donosimo deo razgovora dve holivudske legende - "hteo bih u svemir, ali supruga kaže da ne mogu"!

Holivudski velikan Džejms Kameron u saradnji sa kanalom "AMC" predstavlja šestocasovni serijal posvecen naucnoj fantastici!

"James Cameron's story of science fiction" je serijal od šest epizoda u kojem su Kameronu sagovornici Kristofer Nolan, Džordž Lukas, Ridli Skot, Giljermo del Toro, Arnold Švarceneger, Vil Smit… Serijal možete pratiti subotom na "AMC" kanalu.

MONDO vam ekskluzivno donosi deo razgovora sa Nolanom!

Pošto je stekao veliku popularnost debi ostvarenjem "Following", Kristofer Nolan oduševio je publiku i kritiku trilerom "Memento" iz 2000. godine. Otada, stekao je reputaciju jednog od najuspešnijih stvaralaca modernog doba, režisera ciji intelekt i neumorna posvecenost su iznedrili hitove kao što su trilogija o Betmenu, ali i SF ostvarenja "Inception" i "Interstellar", misaona istraživanja drugih dimenzija prožeta spektaklima, a opet "ukorenjena" u likovima i emocijama.

Sa Džejmson Kameronom razgovarao je upravo o filmu "Interstellar", zatim konceptu slobodne volje i problemima putovanja kroz vreme.

KAMERON: Jedna od naših zajednickih tema je SF. Verovatno te ljudi ne smatraju u osnovi takvim stvaraocem, ali jesi zalazio u taj žanr i snimio nekoliko zaista jedinstvenih filmova, medu kojima je i 'Interstellar'. Šta te je vuklo toj temi?

NOLAN: Uvek sam obožavao SF. Za mene su kultni prvi 'Star Wars' film i "2001". Gledao sam ih sa ocem u bioskopu, i imam veoma živo secanje na to. Ekran je bio ogroman, a ja sam bio mali, imao sam sedam godina. Ali taj trenutak ostao je u mojim mislima kao svojevrsna prekretnica, tada sam shvatio kako ekran može da se 'otvori' i odvede te u svetove izvan domena mašte.

KAMERON: Mene je taj film duboko potresao, iako sam vec imao 14 godina. Dotakla me je njegova velicanstvenost, cinjenica da film može da bude umetnicko delo u svakom smislu.

NOLAN: Film '2001' jednostavno ne radi ništa što biste ocekivali od filma. Kada smo radili 'Interstellar', hteli smo da istražimo kako bismo zapravo izašli iz svoje dimenzije, izvan onoga što ljudi razumeju? Kako se uskace u crnu rupu? Kada ponovo pogledaš '2001', shvatiš da je Stenli Kjubrik uradio nešto što sada niko ne može, a to je izostavljanje, on je jednostavno odabrao da NE prikaže stvari na kojima bi izveštacenost bila uocljiva, bilo da su u pitanju minijature, opticki efekti ili stvari koje tada jednostavno nije mogao da ostvari.

Samo je 'sekao' oko njih, ali je time stvorio i jedan izvanredno simbolican i jednostavan jezik, jezik izostavljanja, i skokove unapred koji su prosto neverovatni. Stvorio je svakodnevnu stvarnost za najvecu avanturu u ljudskoj istoriji. Ideš na Jupiter, jedeš neki ranije spakovani obrok i slušaš snimak svojih roditelja kako ti cestitaju rodendan, snimljen verovatno osam ili deset sati ranije, odložen brzinom svetlosti. Ocigledno je film remek-delo, tu se slažemo, ali je time postavio veoma visoku lestvicu za sve nas, sirote stvaraoce koji na scenu stižemo posle njega.

Da kažem na pristojan nacin, svako ko napravi film u tom svetu, kao što je 'Interstellar', stavlja sebe u poziciju dijaloga sa 'Odisejom u svemiru'. Ne snimaš film u svetu u kojem Kjubrikovo delo ne postoji, i publika je toga svesna, svesni su i kriticari.

Ono što je mene privuklo tom projektu je cinjenica da ga je moj brat pisao za Stivena Spilberga. Na kraju moj film nije bio toliko slican njegovoj originalnoj viziji, ali je 'prvi cin' ostao isti. Ideja o buducnosti koja je, ne baš distopijska, ali je nešto nalik ruralnom idealu. Povratak poljoprivredi i jednostavnijem nacinu života.

KAMERON: Ali taj svet propada, nalazi se u spirali koja ide ka dnu.

NOLAN: Itekako, tako da postoji i sat koji otkucava i oseca se potreba da napustimo planetu. Za mene i Džonu je trenutak prekretnice bio kada smo u Hong Kongu snimali 'Mracnog viteza'. Otišli smo u bioskop tamo, i pogledali IMAX film 'Magnificent desolation: Walking on the Moon', mislim da je Tom Henks bio ukljucen u taj projekat, o sletanju na Mesec i slicnom. I postoji trenutak u inace dobro uradenom filmu, u kojem su tvorci osetili da moraju da se pozabave idejom da je sletanje izmišljotina. Postoji nešto zaista srceparajuce u tome, u cinjenici da su ti ljudi osetili da to moraju.

KAMERON: I to si stavio u svoju pricu.

NOLAN: Jesam, i Džona je bio izricit po tom pitanju kao i ja, da stvaramo društvo koje gleda unutra. U skladu sa tom idejom bio je i 'Pocetak'. Struktura tog filma je, na neki nacin, zasnovana na razgranatim mrežama kakve smo gledali na interfejsu iPod uredaja, kada su se tek pojavili. Svetovi unutar svetova i introvertnost.

I Kameron je govorio o sebi, o avanturama i planovima koje bi ostvario, kada bi mu žena dozvolila!

KAMERON: Ja sam istraživac za 'National geographic', i istraživao sam najrazlicitije stvari. Uglavnom u okeanu. Voleo bih da odem i u svemir, otišao bih na Mars, da mogu. Supruga i ja smo razgovarali o tome, ona kaže – imaš petoro dece! Ja kažem – znam, pa zvacu ih sa Marsa, sve ce im stizati sa samo 30 minuta zakašnjenja!

Upravo taj stav, herojski, zagledan u daljinu, naveo me je na ronjenje. Pomislio sam, kada vec necu videti svemir, hajde da barem zaronim u okean i vidim nešto što nikada nisam.

Odlomak iz razgovora ustupio 'Insight Editions', iz emisije 'James Cameron's story of science fiction'. Sva prava zadržava AMC Network Entertainment LLC.





Tagovi

Komentari 2

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Veljko

Ovakav tekst vredi pročitati..

Polidor

Velikani.

SERIJE