Odšteta putnicima SAB travela u septembru?

Autor:

Oštećenim turistima, zbog prestanka rada turističke agencije SAB, biće vraćen uložen novac najverovatnije u prvoj polovini septembra, ali se još ne zna da li će im biti vraćen ceo iznos ili će isplata biti recipročna.

2
A- A A+
Kamenovo plaža Foto: MONDO/Nikoleta Vukčević

To je danas rečeno na konferenciji za novinare koju su organizovale YUTA i DDOR Novi Sad, a član Izvršnog odbora DDOR Novi Sad Ivan Grujić je objasnio da su se aktiviranjem garancije putovanja u ponedeljak stekli uslovi da se započne proces podnošenja zahteva oštećenih putnika.

Dodao je da se uputstva za podnošenje zahteva za obeštećenje mogu naći na sajtu DDOR-a i YUTE.

"Veoma je bitno da svi putnici podnesu zahteve kako bismo mi nakon 45 dana, odnosno 24. avgusta, bili u mogućnosti da napravimo kompletnu analizu svih ugovora o putovanju koji nisu realizovani. Nakon isteka perioda podnošenja zahteva, radićemo analizu zahteva i obračun naknade", kazao je Grujić.

Što se tiče načina obeštećenja, odnosno da li će biti u potpunosti vraćen novac ili recipročno, Grujića je rekao da će to zavisiti od podataka koje će prikupiti.

"Kada prikupimo sve podatke, vidimo odštetni zahtev i kada uporedimo sa pokrićem koje daje polisa onda ćemo znati da li ćemo biti u mogućnosti da isplatimo sva potraživanja u potpunosti ili ćemo to činiti proporcionalno", kazao je.

Prema do sada prikupljenim podacima, rekao je, pretpostavlja se da umanjenje u svakom slučaju neće biti drastično.

"Po isteku roka 24. avgusta, radićemo analizu, taj posao ne bi trebalo da traje duže od sedam dana, tako da bi isplata mogla da se očekuje početkom septembra ili u prvoj polovini septembra", kazao je Grujić.

Direktor YUTA-e Aleksandar Seničić ukazao je na to da je u trenutku prestanka rada SAB agencije oko 1.200 putnika bilo na destinaciji, odnosno na raznim destinacijama u Grčkoj.

On je naveo da je SAB agencija prestala sa radom 22. juna, a da je YUTA već 23. juna organizovala povratak jednog broja putnika.

"Nijednog putnika nismo vratili pre isteka roka o ugovoru o putovanju. Dozvolili smo, iako to nije praksa u svetu gde kada dođe do prestanka rada agencije svi putnici se odmah vraćaju sa destinacije, svim putnicima da završe svoje odmore", rekao je Seničić.

Naveo je da Nacionalna asocijacija turističkih agencija Srbije - YUTA ne prihvata da preuzme u potpunosti odgovornost za to što se desilo.

"Delimično prebacivanje odgovornosti države na naše udruženje je bilo neprimereno u početku svih ovih dešavanja iz razloga što mi nismo državna institucija i nemamo ovlašćenje da kontrolišemo finansijsko i unutrašnje poslovanje neke agencije", kazao je Seničić.

Dodao je da je trenutno u YUTA učlanjeno 269 agencija i istakao da licencu za rad turističkim agencijama daje Ministarstvo turizma, telekomunikacija i trgovine.

Upitan da li će putnici koji su oštećeni zbog prestanka rada Fly-fly travel agencije biti obeštećeni, Seničić je istakao da ta agencija nije bila član YUTA i dodao da koliko je on upoznat, ti putnici neće biti obeštećeni.

Kada je u pitanju Džez travel agencija, Seničić je kazao da još uvek nije sačinjen konačan zapisnik Turističke inspekcije, te da će se o detaljima u tom slučaju moći razgovarati kada se dobije zapisnik.

Izvisilo hiljade srpskih turista!

Oglasio se i gazda S.A.B.-a: Za haos su krivi Grci

Koje turističke agencije su ostale bez licence

Sve vesti