Zbog ovih "sitnica" nećete proći tehnički pregled

Novi tehnički pregled doneo i glavobolje mnogim vlasnicima automobila u Srbiji

124
Foto: MONDO/Marko Tanasković

Revolucija pod imenom "novi tehnički pregled", koja je startovala 5. jula, nikako se ne stišava. Ljudi po Srbiji su čak krenuli da pale svoje automobile zbog pada na tehničkom. Poslednji slučaj možete videti OVDE.

Bili smo na novom tehničkom pregledu

Posebno je zanimljiva situacija šta se sve smatra prepravkom.

Kako Zakon o bezbednosti saobraćaja nije jasno definisano koja izmena na vozilu se kako tretira i šta je prepravka, a šta ne, ovde je situacija dosta problematična.

Atesti se uvek rade za ugradnju TNG uređaja, u slučaju pretvaranja teretnog u putničko vozilo ili obrnuto i ugradnju kuke. Takođe, "papiri" se moraju imati i ako se ugrađuju dodatna svetla ili se na bilo koji način menja karoserija. Međutim, za brojne druge izmene atesti se ne traže, odnosno nisu se tražili – do sad.

S obzirom da tehnički pregledi na znaju tačno koje izmene mogu da tolerišu, a koja zahteva zvanično ispitivanje, pojavio se nezvanični spisak prepravki zbog kojih možda nećete proći pregled.

Prenosimo ga u celini:

- dodata dnevna svetla

- dodata svetla za maglu

- umesto halogene ugrađena ksenonska sijalica

- dodata plastična maska na rubove farova

- dodata imitacija „trepavica“ na farove

- dodat spojler – tanka lajsna na poklopcu prtljažnika

- dodat spojler – veliko krilo na poklopcu prtljažnika

- dodat spojler na donju ivicu prednjeg branika

- dodato plastično proširenje na rub blatobrana

- ceo blatobran modifikovan, tako da je širi

- dodata plastična oplata na prag

- dodata zaštitna uzdužna lajsna na vrata

- probušeni otvori za vazduh na braniku, prednjoj masci

- montiran drugačiji branik

- dodat štitnik na branik

- dodat štitnik pragova od metalnih cevi

- dodatni hladnjak postavljen spolja na braniku

- čip tjuning motora

- umesto standardnog, postavljen filter vazduha sa povećanim protokom

- montirana drugačija izduvna cev i prigušivač

- izvađen katalizator

- na motor dodat HHO generator, nitro i sl.

- montirana drugačija sedišta

- napravljen otvor na krovu

- montiran drugačiji spoljašnji retrovizor

- dodat bočni vetrobran na ivicu bočnog prozora

- nalepnica postavljena na gornji deo vetrobrana

- spuštanje ili podizanje karoserije izmenama na ogibljenju

- montirani drugačiji kočni diskovi i klješta

- promenjena felna

- čelična felna zamenjena aluminijumskom

- dodato vitlo za izvlačenje na terensko vozilo

- prepravljen upravljač – dodati tasteri, presvučen kožom

- promenjen dizajn prednje maske

- veliki zvučnik ugrađen u prtljažnik

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Foto: MONDO/Marko Tanasković

Revolucija pod imenom "novi tehnički pregled", koja je startovala 5. jula, nikako se ne stišava. Ljudi po Srbiji su čak krenuli da pale svoje automobile zbog pada na tehničkom. Poslednji slučaj možete videti OVDE.

Bili smo na novom tehničkom pregledu

Posebno je zanimljiva situacija šta se sve smatra prepravkom.

Kako Zakon o bezbednosti saobraćaja nije jasno definisano koja izmena na vozilu se kako tretira i šta je prepravka, a šta ne, ovde je situacija dosta problematična.

Atesti se uvek rade za ugradnju TNG uređaja, u slučaju pretvaranja teretnog u putničko vozilo ili obrnuto i ugradnju kuke. Takođe, "papiri" se moraju imati i ako se ugrađuju dodatna svetla ili se na bilo koji način menja karoserija. Međutim, za brojne druge izmene atesti se ne traže, odnosno nisu se tražili – do sad.

S obzirom da tehnički pregledi na znaju tačno koje izmene mogu da tolerišu, a koja zahteva zvanično ispitivanje, pojavio se nezvanični spisak prepravki zbog kojih možda nećete proći pregled.

Prenosimo ga u celini:

- dodata dnevna svetla

- dodata svetla za maglu

- umesto halogene ugrađena ksenonska sijalica

- dodata plastična maska na rubove farova

- dodata imitacija „trepavica“ na farove

- dodat spojler – tanka lajsna na poklopcu prtljažnika

- dodat spojler – veliko krilo na poklopcu prtljažnika

- dodat spojler na donju ivicu prednjeg branika

- dodato plastično proširenje na rub blatobrana

- ceo blatobran modifikovan, tako da je širi

- dodata plastična oplata na prag

- dodata zaštitna uzdužna lajsna na vrata

- probušeni otvori za vazduh na braniku, prednjoj masci

- montiran drugačiji branik

- dodat štitnik na branik

- dodat štitnik pragova od metalnih cevi

- dodatni hladnjak postavljen spolja na braniku

- čip tjuning motora

- umesto standardnog, postavljen filter vazduha sa povećanim protokom

- montirana drugačija izduvna cev i prigušivač

- izvađen katalizator

- na motor dodat HHO generator, nitro i sl.

- montirana drugačija sedišta

- napravljen otvor na krovu

- montiran drugačiji spoljašnji retrovizor

- dodat bočni vetrobran na ivicu bočnog prozora

- nalepnica postavljena na gornji deo vetrobrana

- spuštanje ili podizanje karoserije izmenama na ogibljenju

- montirani drugačiji kočni diskovi i klješta

- promenjena felna

- čelična felna zamenjena aluminijumskom

- dodato vitlo za izvlačenje na terensko vozilo

- prepravljen upravljač – dodati tasteri, presvučen kožom

- promenjen dizajn prednje maske

- veliki zvučnik ugrađen u prtljažnik

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Foto: MONDO/Marko Tanasković

Revolucija pod imenom "novi tehnički pregled", koja je startovala 5. jula, nikako se ne stišava. Ljudi po Srbiji su čak krenuli da pale svoje automobile zbog pada na tehničkom. Poslednji slučaj možete videti OVDE.

Bili smo na novom tehničkom pregledu

Posebno je zanimljiva situacija šta se sve smatra prepravkom.

Kako Zakon o bezbednosti saobraćaja nije jasno definisano koja izmena na vozilu se kako tretira i šta je prepravka, a šta ne, ovde je situacija dosta problematična.

Atesti se uvek rade za ugradnju TNG uređaja, u slučaju pretvaranja teretnog u putničko vozilo ili obrnuto i ugradnju kuke. Takođe, "papiri" se moraju imati i ako se ugrađuju dodatna svetla ili se na bilo koji način menja karoserija. Međutim, za brojne druge izmene atesti se ne traže, odnosno nisu se tražili – do sad.

S obzirom da tehnički pregledi na znaju tačno koje izmene mogu da tolerišu, a koja zahteva zvanično ispitivanje, pojavio se nezvanični spisak prepravki zbog kojih možda nećete proći pregled.

Prenosimo ga u celini:

- dodata dnevna svetla

- dodata svetla za maglu

- umesto halogene ugrađena ksenonska sijalica

- dodata plastična maska na rubove farova

- dodata imitacija „trepavica“ na farove

- dodat spojler – tanka lajsna na poklopcu prtljažnika

- dodat spojler – veliko krilo na poklopcu prtljažnika

- dodat spojler na donju ivicu prednjeg branika

- dodato plastično proširenje na rub blatobrana

- ceo blatobran modifikovan, tako da je širi

- dodata plastična oplata na prag

- dodata zaštitna uzdužna lajsna na vrata

- probušeni otvori za vazduh na braniku, prednjoj masci

- montiran drugačiji branik

- dodat štitnik na branik

- dodat štitnik pragova od metalnih cevi

- dodatni hladnjak postavljen spolja na braniku

- čip tjuning motora

- umesto standardnog, postavljen filter vazduha sa povećanim protokom

- montirana drugačija izduvna cev i prigušivač

- izvađen katalizator

- na motor dodat HHO generator, nitro i sl.

- montirana drugačija sedišta

- napravljen otvor na krovu

- montiran drugačiji spoljašnji retrovizor

- dodat bočni vetrobran na ivicu bočnog prozora

- nalepnica postavljena na gornji deo vetrobrana

- spuštanje ili podizanje karoserije izmenama na ogibljenju

- montirani drugačiji kočni diskovi i klješta

- promenjena felna

- čelična felna zamenjena aluminijumskom

- dodato vitlo za izvlačenje na terensko vozilo

- prepravljen upravljač – dodati tasteri, presvučen kožom

- promenjen dizajn prednje maske

- veliki zvučnik ugrađen u prtljažnik

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Komentari(124)
kk
kk5.7.2019
Metak u celo onom ko je sve ovo izmislio!
mi
mile25.2.2019
Pozdrav,evo meni prave problem na tehnickom "zbog branika" kaze to nije kod punta tako odnosno,problem je sto na mom braniku,nema dole ona plastika resetka,vec samo zica,i nmg da prodjem tehnicki,a kola ful ispravna,s tim da su kola pre 6 godina tako uvezena od preko sa sve takvim branikom,nikad nista radjeno na njemo..i oni mene drkaju za tu glupost,gde nmg nigde da nadjemo ili jednostavno ceo branik svoj da skinem bacim i kupim komplet nov ,redovan,sa resetkama za redovan punto ?! Da li je to normalno?! pa nisu kola neispravna ili ne znam duva od nekud ,ne razumem...kome se to obratiti i zaliti ,na koja vrata pokucati ?! pozz
go
goran3.8.2018
zaista mi nije jasno,zasto bocni usmerivac vazduha-vetrobran pravi toliku pometnju na tehnickom pregledu,znaci moram da ga skinem dok ga oni slikaju pa posle da ga vratim,ako ga kojim slucajem polomim prilikom skidanja,jer on nije planiran da se skida i namesta zbog njihovih gluposti sa njima cu im glavu otkinut,zato ovaj pravilnik o tome sta sme sta ne sme mora pod HITNO DA SE MENJA,jer u suprotnom gradjani ce svoje nezadovoljstvo da iskazu na prvim sledecim izborima.