Među vozačima u Srbiji dve su teme najaktuelnije ovih dana. Jedna je radovi na autoputu kod Jagodine, koji su ovog vikenda stvorili kolonu dužine 14 kilometara, a druga – novi tehnički pregled.
Bili smo na novom tehničkog pregledu
Od 5. jula u Srbiji važe nova, strožija pravila na tehničkom pregledu. Mnogi vozači se nalaze pred nepromostivim preprekama, posebno kada su u pitanju automobili čija bi popravka, kako bi prošao tehnički, koštala više od samog automobila. Neki od njih su čak svoje ljubimce zapalili zbog neprolaska tehničkog.
Osim ovih realnih problema na vozilima, sada se na linijama tehničkih pregleda gledaju i druge stvari, a posebno sitne prepravke, zbog kojih se, navodno, automobili vraćaju kako bi ih vlasnici otklonili.
Zbog ovih sitnica vas mogu vratiti s tehničkog
Najnoviji problem, koji prijavio jedan vlasnik motora, jeste boja vozila.
Kako piše Kurir, Veselin Vesović je imao velikih problema na tehničkom pregledu jer kontrolori nisu mogli da utvrde koje je boje njegov motor.
"Pre neki dan sam otišao da produžim registraciju motora, odnosno da uradim tehnički pregled. Sve je bilo u redu osim jedne, do tada, ne toliko bitne stvari, ali sada i te kako važne – boje", ispričao je Vesović.
Motor je kupio pre deset godina i već prilikom prve registracije policajci nisu bili sigurni koju boju da mu upišu dozvolu jer tu boju nisu imali u paleti. Na kraju su stavili da je boja motora "žuta, svetla, metalizirana", iako je, po podacima proizvođača, reč o "platinum, metalik" boji, koja "vuče" na svetlo braon, rekao je Vesović.
Od tada do pre neki dan, motor je vožen i registrovan svake godine bez problema.
Međutim, na poslednjem tehničkom pregledu, radnici na liniji pregleda nisu videli tu žutu, već neku nijansu ljubičaste. Zbog toga su mu predložili da upiše novu boju u saobraćajnu, što bi ga koštalo 1.400 dinara, kako bi prošao tehnički.
Sećate li se ove glavolomke - koje je boje ova haljina
"Naravno, počeo sam da se raspravljam sa njima, jer ja nisam farbao motor, i govorio sam da to nije ni žuta, a pogotovo ne ljubičasta, kao što oni smatraju. No, bez uspeha. Upitao ih je i šta će se desiti ako sledeće godine ode u neki drugi servis, a njima tamo boja zaliči na neku treću nijansu, naredne godine na četvrtu, i slično", priča on.
On ne krivi radnike tehničkog pregleda, koji imaju paletu od desetak osnovnih boja dobijenu od MUP-a, već zakon koji ovu problematiku nije precizno definisano.
Na kraju je ipak uspeo da registruje motor po starim podacima, ali ne zna šta ga čeka naredne godine.
"Po meni, jedino rešenje problema boja na vozilima jeste da se sa fabričke pločice upisuje broj šasije u kome stoji i oznaka fabričke boje, koja može da se proveri kod proizvođača", zaključio je Vesović.
Pogledajte Vesović motor i sami zaključite koja je boje ovaj dvotočkaš.
A šta će se desiti kada na tehnički pregled dođe, recimo, neka "insignija" iz Exclusive programa, u kom vlasnik može da bira bilo koju boju iz palete od 65 hiljada nijansi?
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.