Novosadska agencija Ninamedija napravila je istraživanje koje pokazuje da se svakog dana gledaocima TV programa prikažu 2.362 različite reklame, a u zavisnosti od TV stanice udeo plaćenih reklama i spotova u odnosu na ukupan emitovani program razlikuje se gotovo dvostruko. 

Najveći broj spotova emitovali su TV Pink - 93.148, TV Prva - 80.542, O2 TV - 71,707, TV N1- 59.502, RTS 1 - 50.160, navodi se u istraživanju, koje možete da pogledate OVDE.

Sekund reklame na RTS ispred centralne informativne emisije - "Dnevnik 2" košta 8.000 dinara, ispred kviza "Slagalica" - 7.000 dinara, dok je sekunde ispred filmova i serija koje se emituju posle 23 časa, 1.500 dinara, preneo je portal Kamatica.

Na TV Pink sekund reklame u "Nacionalnom dnevniku", kao i serijama koje se emituju u terminu od 20 i 21h košta 18.000 dinara, dok je na sekund u seriji koja se emituje od 19 sati 16.000 dinara, stoji u cenovniku iz 2017. 

Istraživanje Ninamedije pokazuje da se najviše reklamira prehrambena industrija (na osnovu broja emitovanih spotova, kao i u ukupnom trajanju), potom slede sektori farmacije i trgovine koji su se ipak oglašavali dvostruko manje, dok se finansijski sektor nalazi tek na šestom mestu, a nakon njega slede mediji, medicina, kućna hemija.

Najduže reklamno vreme u odnosu na ukupan program, gotovo 12%, što bi u praksi značilo da od 100 sekundi emitovanog programa, 12 sekundi je namenjeno reklama ima TV Pink. Nešto malo manje od toga imaju TV Prva i TV O2, dok je na programu TV N1 i TV Happy to nešto više od sedam procenata.

Najmanji udeo reklamnog bloka ima RTS 1 sa 5,46 procenata, u odnosu na ukupno emitovani sadržaj, pokazalo je istraživanje agencije Ninamedia.

Direktor sektora analiza medijskog sadržaja u Ninamediji Gavrilo Tomić kaže da se sekunde za reklame najčešće kupuju preko agencija, na kompenzaciju ili asignacijom (to je poseban oblik izmirivanja obaveza), a dominantno učešće na našem tržištu imaju tri agencije.

"Zvančni cenovnici su jedna kategorija, a rabati i tržište sasvim druga. Tako da, procenjenu vrednost samih oglasa nemamo, jer su ukupne cene koštanja znatno manje nego kao kada bi se računale jednostavno metodom cena za sekundu, pa pomnoženo sa brojem sekundi", rekao je Tomić.