Opasna igrica "Momo". Oglasila se država!

Evo šta nadležni u Srbiji kažu o pojavi nove opasne igrice za decu...

38
A- A A+

Državna sekretarka u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija Srbije Tatjana Matić apelovala je na roditelje povodom nove internet igrice "Momo" da obrate pažnju na ponašanje svoje dece.

Ona ističe da do sada nema prijavljenih slučajeva te igrice u Srbiji.

Matić je kazala da je upoznata sa slučajem nove igrice "Momo" zbog koje je, prema navodima medija, nekoliko dece u svetu izvršilo samoubistvo.

Šta je "Momo"

Igrica počinje tako što se korisnici izazivaju da kontaktiraju s Momom, likom žene zastrašujućeg, uznemirujućeg izgleda, s veoma krupnim očima, za koju se smatra da je inspirisana horor lutkom japanskog umetnika Midorija Hajašija, koji, inače, nema nikakve veze s igricom. Nakon što deca kontaktiraju s Momom, zadaje im se serija ozbiljnih izazova, a ukoliko neki odbiju, sledi kazna, i na telefon počnu da im stižu preteće poruke i zastrašujuće fotografije.


"Nema dokaza da je ova, kao ni prethodna igrica 'Plavi kit' zaista dovela do samoubistva. Svakako to izaziva kod dece strhove i može imati psihološke posledice po njihovo zdravlje", kazala je Matić.

Ona je dodala da roditelji moraju više kontrolisati decu i pratiti da li se njihovo ponašanje menja.

OPREZ: Stigla je nova OPASNA igrica!


"Ta igrica je zapravo vid komunikacije koji se deci nudi putem različitih Youtube kanala i influensera koje oni prate. Postoji jedan broj na (aplikaciji) WhatsUp, deca se pozivaju da pozovu taj koji ima sliku zastrašujuće lutke koja kod dece izaziva strahove i frustracije", rekla je Matić za Radio-televiziju Srbije.

Igrica "Momo" prijavljena je u Argentini, Meksiku, Francuskoj i Nemačkoj.

Izvor: YouTube/yamimash

Tvorac smrtonosne igre Plavi kit: "Čistim društvo"


Podsetila je da je Nacionalni kontakt centar za bezbednost dece na internetu do sada održao više od 207 prezentacija i edukacija u 41 gradu u Srbiji. U edukacijama je učestvovalo 69 osnovnih škola, više od 7.000 dece i 3.500 roditelja.

Ona je upozorila da je veliki problem što u Srbiji 80 odsto stanovnika koristi internet, a 49 odsto su digitalno nepismeni.

OPREZ: Dečak iz Velike Plane igrao "Plavog kita"!


Od juna radna grupa je započela izradu Strategije digitalnih veština za period od 2019. do 2023. godine.

"Cilj strategije je unapređenje digitalne pismenosti i digitalnih kompetencija, odnosno što veća upotreba savremenih tehnologija na adekvatan način u svakodnevnom životu", objasnila je Matić.

Povezano

Sve vesti