• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako država deli pomoć nije baš najjasnije

Izvor Beta

Savet Vlade Srbije za borbu protiv korupcije ukazao je da su podaci o dodeli, realizaciji i kontroli državne pomoći nestransparentni i da nedostaju propisi koji bi tu oblast bolje uredili.

"Država nije donela zakon o dodeli državne pomoći kojim bi se detaljno regulisalo ko, kako, u kom postupku može da bude davalac i korisnik državne pomoći, zatim uslovi, merila i kriterijumi za dodelu državne pomoći, odgovornost i sankcije za sve učesnike u dodeljivanju i korišćenju državne pomoći", navodi se u izveštaju Saveta o dodeli državne pomoći preduzećima koji je dostavljen Vladi Srbije.

Ne baš svakom investitoru

Savet smatra da je potrebno da se reguliše obaveza povraćaja sredstava u slučaju nesvrsishodnog korišćenja dodeljene državne pomoći i aktiviraju sredstva obezbeđenja za sve investitore koji nisu ispunili ugovorene obaveze za koje su dobili podsticajna sredstva. Dodela podsticajnih sredstava investitorima, prema preporuci Saveta, trebalo bi da se obavlja isključivo na osnovu njihovih referenci i proverenog boniteta, a ne po svaku cenu.

Navodi se da vladina Uredba o dodeli državne pomoći nema snagu zakona niti može da reguliše opšte i pojedinačne norme u materijalno-pravnom smislu.

"Uredba kao podzakonski akt nije samostalan akt, nego akt izveden iz zakona a kojim se razrađuje tehnika primene nekih članova zakona, pa ne može da zameni zakon", naveo je Savet.

Dodaje se da Uredba o dodeli državne pomoći ne sadrži pravila, prava i obaveze koje treba da sadrži zakon o dodeli državne pomoći.

U primeni je Zakon o kontroli državne pomoći koji je, kako tvrdi Savet, nepotpun jer ne reguliše u potpunosti kontrolu dodele državne pomoći.

Iz evidencije dodele, realizacije i kontrole državne pomoći se ne može utvrditi koji je tačan iznos država dala na ime državne pomoći, u koje svrhe, da li je rađena kontrola i da li su vođeni postupci zbog nenamenskog trošenja dodeljene pomoći.

"Svi podaci oko dodeljivanja državne pomoći su netransparentni, jer se ne mogu sagledati sve činjenice, počev od toga koji su individualni subjekti koristili državna sredstva, za koje namene i u kom iznosu i da li je ostvaren javni interes, odnosno svrsishodnost trošenja sredstava pomoći", navedeno je u izveštaju Saveta.

Preporuke Saveta su da se donese zakon o dodeli državne pomoći izmeni Zakon o kontroli državne pomoći kako bi se regulisali odgovornost i sankcije za nezakonitu dodelu državne pomoći, a da Državna revizorska institucija obavljala godišnju kontrolu svrsishodnosti trošenja sredstava državne pomoći.

Preporuka Saveta je i izmena propisa koji usporavaju pokretanje postupaka prinudne naplate kredita Fonda za razvoj, kao i propisa u delu procene vrednosti nepokretnosti pri odobrenju kredita i prinudne naplate.

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

special image