Ako već jedete kad ste pod stresom, jedite ovo

Autor:

Ako jedete kada ste pod stresom, sve su šanse da za to birate slatkiše, grickalice i gazirane napitke. Međutim, neke druge namirnice zaista mogu da vam pomognu da se izborite sa stresom.

Ako već jedete kad ste pod stresom, jedite ovo Foto: Guliver/Getty Images/marilyna

Ponekad je pritisak zaista veliki i pod tolikim ste stresom da osećate kao da se ceo svet "navalio" na vas ceo svet, zbog čega mnogi utehu i olakšanje traže u hrani. Koautorka knjige "Hrana za dobro raspoloženje" Šarlot Vats otkrila je koje namirnice zaista mogu da pomognu u borbi protiv stresa.

Celer sa puterom od kikirikija

Celer sadrži umirujuću supstancu apigenin koja smiruje čitav nervni sistem. Takođe, potrebno ga je dosta žvakati zbog teksture koju ima, čime se smanjuje tenzija u vilici kao reakcija na stres.

Konzumiranje celera sa puterom od kikirikija, ako ga volite, dodaće proteine i masti koje će zadovoljiti potrebe mozga za energijom.

Sušeni mango

Ako želite alternativu slatkišima, jedite sušeni mango. Ima bogat, sladak ukus, a suva verzija ovog voća brže će osloboditi šećer u krv nego bilo koje drugo sušeno voće.

To voće je bogato hranljivim vlaknima, pa pomaže u održavanju balansa nivoa šećera u krvi, a pošto ga je potrebno dosta žvakati, umiruje tenziju.

Avokado

U polovini avokada nalazi se savim dovoljno masti koje su važne za mozak. Kada vam se jede šećer, mozak možete da "umirite" tako što ćete uneti zdrave masti.

Mononezasićene masti koje se nalaze u avokadu, orašastim plodovima i maslinama, su masti koje su nam potrebne za funkcionisanje. Te masti vas neće, za razliku od slatkiša, navesti da vam se jede još.

Supa, paprikaš ili kari

Supa, paprikaš ili kari sa dosta povrća, belog ili crnog luka, odličan je izbor za unos dnevne porcije povrća.

Sporim kuvanjem ćete dobiti najveću moguću dozu nutrijenata, a tako ćete i prirodno hidrirati tkiva, pa će vam pomoći da se izborite sa stresom.

Tamna čokolada

Studija je pokazala da 40 grama tamne čokolade dnevno pomaže ljudima da se izbore sa stresom, tako da sad konačno imate "izgovor" da navalite na ovu poslasticu.

Ako imate naviku da svakodnevno pojedete nešto slatko, barem ih zamenite crnom čokoladom.

Pečeni krompir

Pečeni krompir, uz kombinaciju sira ili luka je naročito dobar obrok ako trenirate dosta i potrebno vam je malo skroba za ručak, kako biste sprečili popodnevnu želju za slatkišima.

Jogurt, bobičasto voće i cimet

Odaberite punomasni jogurt, dodajte malo cimeta i omiljenih bobica, i uživajte u obroku koji će vas zasladiti, a neće narušiti nivo šećera u krvi.

Bobičasto voće je možda najbolji izbor voća jer aktivno sprečava da dođe do naglih promena nivoa šećera u krvi posle obroka, a cimet daje signal mozgu da ste uneli nešto slatko, a zapravo pomaže da se šećer u telu iskoristi za energiju.

Povezano

Sve vesti