• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pogledajte predstavu koja je oduševila Špance

Izvor mondo.rs

Posle uspešne pretpremijere u Madridu, predstava "Vrli novi svet" stiže u Beograd na veliku scenu "Madlenijanuma", 4. decembra. Da li su ljudi postali dehumanizovani?

Vrli novi svet je plesno-dramska predstava koja se temelji na istoimenom delu Oldusa Hakslija
(Aldous Huxley).

Pitanje na koje autor predstave upućuje je vrlo jednostavno: Šta nas čini ljudima?

Dehumanizacija novog sveta, sterilnost i odsustvo individualnosti, koju je Haksli početkom prošlog veka samo naslućivao, danas, nepunih 100 godina kasnije, postaju realnost. Štaviše, dehumanizacija prelazi u hiperhumanizaciju, a individualnost je prenaglašena.

"Vrli novi svet" je priča o sukobu naivnog čoveka 'divljaka' sa moralom i politikom novog doba. "Vrli novi svet" predstavlja jasnu viziju neuravnotežene, tehnološki napredne sadašnjosti u kojoj se ljudi kloniraju, društveno indoktriniraju i farmakološki anesteziraju da bi se što bezbolnije uklopili u algoritmički poredak, a sve po cenu njihove slobode, ljudskosti i duše.

U Vrlom novom svetu svi su srećni, svi su jedinstveni i svi su zadovoljni plasiranom slikom svog života.

Da li zaista postajemo zombiji?

Reditelj i koreograf predstave Saša Šašić kaže za MONDO da "nema smišljenog projekta" dehumanizacije ljudi, već da se teži "zajedničkim ciljevima, ljudi se prepuštaju se inerciji, a ta njihova zajednička inercija često na kraju uspostavi rigidnu strukturu".

"Samo neki kao što su Orvel i Haksli umeju da prepoznaju pravac kojim nesvesno idemo, i sagledaju moguće posledice", dodaje.

Upitana koliko je bilo teško ili lako pripremiti predstavu na ovu temu, odgovara da "nije jednostavno ovu temu izraziti kroz predstavu kojoj je osnova ples odnosno pokret i svega nekoliko citata Šekspira".

"Ali, ako je ideja jasna, a tome se još doda jaka ekspresija glume, pokreta i muzike, mislim da može da se postigne jako dobar rezultat", istakla je Saša Šašić.

Ima li onda šanse da čovek bude svoj?

"Ima, sve dok je čovek, a ne samo zupčanik u mašini većoj od njega. Čak i mašini je neophodno podmazivanje da bi nesmetano funkcionisala", rekla nam je reditelj i koreograf predstave "Vrli novi svet".

Španska publika je veoma pozitivno reagovala na predstavu, a Saša dodaje da je postila ono što je želela - da u ljudima proizvede jaku emociju i da niko ne ostane ravnodušan.

Saša Šašić je plesačica i koreograf srpskog porekla, koja radi u Španiji, a koja je edukaciju iz oblasti plesa sticala u Beogradu, Granadi i Madridu. Prvo samostalno autorsko iskustvo ostvarila je 2010. godine. Njeno prvo autorsko delo "Café Cantante" osvaja nagradu za najbolju plesnu predstavu na Festivalu u Sarajevu.

"U Španiju sam otišla iz profesionalnih razloga, zbog usavršavanja plesa, a ostala sam jer mi veoma prija život u Madridu. Španci su dosta slični nama Balkancima, ali još malo opušteniji".

Tokom 2013. godine postavila je predstavu "La Rosa del Penal", a naredne godine je radila na interdisciplinarnom projektu u kojem je okupila umetnike iz nekoliko zemalja (Španija, Srbija, Slovenija). Postavila je i predstavu "Metamorphosis"koja je izvođena na festivalima u Splitu, Atini, u Šibeniku, Zagrebu...

Tokom 2016. istraživala je domen ljudskog nesvesnog sa posebnim osvrtom na introspektivno istraživanje - samoposmatranje sebe, svojih doživljaja, te analizu svog iskustva. Ovo istraživanje rezultiraće predstavom "Confrontation" koja je premijerno izvedena oktobra 2017. godine. 

U ovoj godini njen rad se sve više fokusira na savremeni ples i fizički teatar te postavlja predstavu "Vrli novi svet", koja će premijerno biti izvedena u teatru "Madlenijanum" u Beogradu, 4. decembra od 19.30 časova.

Glumačka postava je kompletno iz Španije, a osim Saše Sašić koreografiju je pripremala Natalija Fernades. Muziku je uradio Fernando Ljeria Himenez, a scenografiju Jug Cerović.

Tagovi

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

SERIJE