Problemi sa brojnim automobilskim "autopilotima"

Od četiri sistema asistencije vozačima renomiranih proizvođača, samo je Tesla prošla testove. Zaključak: imaju budućnost, ali uz vozača

Testiranje Severnoameričkog udruženja auto-klubova (AAA) pokazuje da elektronski sistemi za pomoć vozaču pri upravljanju automobilom na putu ne zadržavaju uvek vozila u saobraćajnoj traci i ne registruju uvek na vreme prepreke kako bi izbegli sudar.

Zato AAA upozorava vozače da i ne pomišljaju da zbog tih sistema njihova vozila mogu upravljati sama sobom, automatski, te i kada su ti uređaji uključeni, moraju stalno biti spremni da preuzmu upravljanje.

AAA takođe kaže da to što proizvođači automobila upotrebljavaju reč "pilot" u nazivu tih sistema, može navesti vozače da poveruju da njihova zaista vozila mogu upravljati sama sobom.

 "Ti sistemi su napravljeni kao pomoć pri vožnji, oni nisu autonomni, uprkos svoj propagandi", rekao je Greg Branon, direktor AAA za praćenje projektovanja automobila. "Očigledno je da reč 'pilot' u nazivu može podrazumevati vožnju bez pomoći vozača, ali to nije tačno na sadašnjem nivou razvoja tih sistema".

Ove nedelje objavljeni rezultati testova AAA odnose se i na nekoliko široko prenetih vesti o udesima vozila Tesla sa sistemom koji ta kompanija naziva "Autopilot". I američki Državni odbor za bezbednost u saobraćaju (NTSB) istražuje neke od tih udesa, uključujući pogibiju u martu, kada je Tesla "model X" udario u ogradu auto-puta kod mesta Mauntin vju, u Kaliforniji.

Testovi AAA su drugi koji pokazuju da ti sistemi ne mogu da reše svaku situaciju u saobraćaju, uključujući i neke koje su relativno česte. U avgustu je Institut osiguravajućih kompanija za bezbednost na putu objavio rezultate testova koji su pokazali slične probleme tih sistema kao i studija AAA.

Udruženje AAA je testiralo sisteme četiri vozila koja su imala adaptivni tempomat, zatim sistem za pomoć vozilu da prati saobraćajnu traku, krećući se između isprekidanih linija, i sistem za automatsko kočenje u slučaju nužde.

Testirana su dva ovogodišnja modela - "mercedes S klase" i "nisan rog" (američki "X-trejl"), "tesla model S" iz 2017, kao i novi "volvo XC40" iz produkcijske 2019. godine.

Tesla svoj sistem naziva "Autopilot", Volvo svoj "Pilot Asist", dok je Nisan svoj nazvao "ProPilot Asist", koji nazivom naglašava da je u pitanju "profesionalna pomoć".

Proizvođači u načelu kažu da vozačima govore da njihovi automobili nisu u potpunosti u stanju da sami upravljaju sobom, i da uvek treba da paze i budu spremni da intervenišu, odnosno da su projektovani da samo pomognu vozaču.

Nisan je naveo da to što naziv njegovog sistema sadrži reč "pomoć", pokazuje da je projektovan da pomogne vozaču.

Pored toga, Mercedes-Benc je naglasio da oni ne ohrabruju kupce da ignorišu svoju odgovornost kao vozači, napisao je taj proizvođač u saopštenju.

Tesla kaže da podseća vozače da uvek drže ruke na volanu. "Tesla je oduvek jasno govorio da 'Autopilot' ne čini automobil imunim na nesreće", navela je ta kompanija u jednom ranijem saopštenju.

Jedino se Volvo nije oglasio povodom naziva svog sistema "Pilot Asist".

AAA kaže da su testirana vozila skretala iz saobraćajnih traka i išla preko iscrtanih linija na kolovozu, da su imala problema i sa umerenim saobraćajem, kao i s krivinama i prometnim raskrsnicama. Tri od četiri testirana sistema nisu uspela da izbegnu sudar kada je vozilo ispred njih promenilo traku i kada je simulirano da se zaustavilo vozilo ispred.

Pošto ti sistemi to nisu uspeli sami, morali su vozači da urade nešto za izbegavanje udesa, rekao je Branon.

Samo je Teslin sistem u potpunosti zakočio vozilo u svih pet testova kočenja, dok je vozilima drugih proizvodjača bila potrebna pomoć vozača za blagovremeno zaustavljanje, navodi se u izveštaju AAA.

U priručnicima za vlasnike vozila piše da je "ograničenje" tih sistema to što kada se ide za nekim vozilom i ono promeni traku, sistem ne registruje da se ispred, na putu, nalazi drugo, zaustavljeno vozilo, rekao je Branon. On je rekao da su istraživači očekivali da će sistem registrovati to zaustavljeno vozilo i reagovati na vreme.

Ipak, Branon je rekao da ti sistemi, uprkos nedostacima, imaju "veliki potencijal" da spasavaju živote i predupređuju udese.

"Sve na šta dobar vozač može da se osloni, poboljšaće bezbednost i sistema i vozača", rekao je on.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Testiranje Severnoameričkog udruženja auto-klubova (AAA) pokazuje da elektronski sistemi za pomoć vozaču pri upravljanju automobilom na putu ne zadržavaju uvek vozila u saobraćajnoj traci i ne registruju uvek na vreme prepreke kako bi izbegli sudar.

Zato AAA upozorava vozače da i ne pomišljaju da zbog tih sistema njihova vozila mogu upravljati sama sobom, automatski, te i kada su ti uređaji uključeni, moraju stalno biti spremni da preuzmu upravljanje.

AAA takođe kaže da to što proizvođači automobila upotrebljavaju reč "pilot" u nazivu tih sistema, može navesti vozače da poveruju da njihova zaista vozila mogu upravljati sama sobom.

 "Ti sistemi su napravljeni kao pomoć pri vožnji, oni nisu autonomni, uprkos svoj propagandi", rekao je Greg Branon, direktor AAA za praćenje projektovanja automobila. "Očigledno je da reč 'pilot' u nazivu može podrazumevati vožnju bez pomoći vozača, ali to nije tačno na sadašnjem nivou razvoja tih sistema".

Ove nedelje objavljeni rezultati testova AAA odnose se i na nekoliko široko prenetih vesti o udesima vozila Tesla sa sistemom koji ta kompanija naziva "Autopilot". I američki Državni odbor za bezbednost u saobraćaju (NTSB) istražuje neke od tih udesa, uključujući pogibiju u martu, kada je Tesla "model X" udario u ogradu auto-puta kod mesta Mauntin vju, u Kaliforniji.

Testovi AAA su drugi koji pokazuju da ti sistemi ne mogu da reše svaku situaciju u saobraćaju, uključujući i neke koje su relativno česte. U avgustu je Institut osiguravajućih kompanija za bezbednost na putu objavio rezultate testova koji su pokazali slične probleme tih sistema kao i studija AAA.

Udruženje AAA je testiralo sisteme četiri vozila koja su imala adaptivni tempomat, zatim sistem za pomoć vozilu da prati saobraćajnu traku, krećući se između isprekidanih linija, i sistem za automatsko kočenje u slučaju nužde.

Testirana su dva ovogodišnja modela - "mercedes S klase" i "nisan rog" (američki "X-trejl"), "tesla model S" iz 2017, kao i novi "volvo XC40" iz produkcijske 2019. godine.

Tesla svoj sistem naziva "Autopilot", Volvo svoj "Pilot Asist", dok je Nisan svoj nazvao "ProPilot Asist", koji nazivom naglašava da je u pitanju "profesionalna pomoć".

Proizvođači u načelu kažu da vozačima govore da njihovi automobili nisu u potpunosti u stanju da sami upravljaju sobom, i da uvek treba da paze i budu spremni da intervenišu, odnosno da su projektovani da samo pomognu vozaču.

Nisan je naveo da to što naziv njegovog sistema sadrži reč "pomoć", pokazuje da je projektovan da pomogne vozaču.

Pored toga, Mercedes-Benc je naglasio da oni ne ohrabruju kupce da ignorišu svoju odgovornost kao vozači, napisao je taj proizvođač u saopštenju.

Tesla kaže da podseća vozače da uvek drže ruke na volanu. "Tesla je oduvek jasno govorio da 'Autopilot' ne čini automobil imunim na nesreće", navela je ta kompanija u jednom ranijem saopštenju.

Jedino se Volvo nije oglasio povodom naziva svog sistema "Pilot Asist".

AAA kaže da su testirana vozila skretala iz saobraćajnih traka i išla preko iscrtanih linija na kolovozu, da su imala problema i sa umerenim saobraćajem, kao i s krivinama i prometnim raskrsnicama. Tri od četiri testirana sistema nisu uspela da izbegnu sudar kada je vozilo ispred njih promenilo traku i kada je simulirano da se zaustavilo vozilo ispred.

Pošto ti sistemi to nisu uspeli sami, morali su vozači da urade nešto za izbegavanje udesa, rekao je Branon.

Samo je Teslin sistem u potpunosti zakočio vozilo u svih pet testova kočenja, dok je vozilima drugih proizvodjača bila potrebna pomoć vozača za blagovremeno zaustavljanje, navodi se u izveštaju AAA.

U priručnicima za vlasnike vozila piše da je "ograničenje" tih sistema to što kada se ide za nekim vozilom i ono promeni traku, sistem ne registruje da se ispred, na putu, nalazi drugo, zaustavljeno vozilo, rekao je Branon. On je rekao da su istraživači očekivali da će sistem registrovati to zaustavljeno vozilo i reagovati na vreme.

Ipak, Branon je rekao da ti sistemi, uprkos nedostacima, imaju "veliki potencijal" da spasavaju živote i predupređuju udese.

"Sve na šta dobar vozač može da se osloni, poboljšaće bezbednost i sistema i vozača", rekao je on.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Testiranje Severnoameričkog udruženja auto-klubova (AAA) pokazuje da elektronski sistemi za pomoć vozaču pri upravljanju automobilom na putu ne zadržavaju uvek vozila u saobraćajnoj traci i ne registruju uvek na vreme prepreke kako bi izbegli sudar.

Zato AAA upozorava vozače da i ne pomišljaju da zbog tih sistema njihova vozila mogu upravljati sama sobom, automatski, te i kada su ti uređaji uključeni, moraju stalno biti spremni da preuzmu upravljanje.

AAA takođe kaže da to što proizvođači automobila upotrebljavaju reč "pilot" u nazivu tih sistema, može navesti vozače da poveruju da njihova zaista vozila mogu upravljati sama sobom.

 "Ti sistemi su napravljeni kao pomoć pri vožnji, oni nisu autonomni, uprkos svoj propagandi", rekao je Greg Branon, direktor AAA za praćenje projektovanja automobila. "Očigledno je da reč 'pilot' u nazivu može podrazumevati vožnju bez pomoći vozača, ali to nije tačno na sadašnjem nivou razvoja tih sistema".

Ove nedelje objavljeni rezultati testova AAA odnose se i na nekoliko široko prenetih vesti o udesima vozila Tesla sa sistemom koji ta kompanija naziva "Autopilot". I američki Državni odbor za bezbednost u saobraćaju (NTSB) istražuje neke od tih udesa, uključujući pogibiju u martu, kada je Tesla "model X" udario u ogradu auto-puta kod mesta Mauntin vju, u Kaliforniji.

Testovi AAA su drugi koji pokazuju da ti sistemi ne mogu da reše svaku situaciju u saobraćaju, uključujući i neke koje su relativno česte. U avgustu je Institut osiguravajućih kompanija za bezbednost na putu objavio rezultate testova koji su pokazali slične probleme tih sistema kao i studija AAA.

Udruženje AAA je testiralo sisteme četiri vozila koja su imala adaptivni tempomat, zatim sistem za pomoć vozilu da prati saobraćajnu traku, krećući se između isprekidanih linija, i sistem za automatsko kočenje u slučaju nužde.

Testirana su dva ovogodišnja modela - "mercedes S klase" i "nisan rog" (američki "X-trejl"), "tesla model S" iz 2017, kao i novi "volvo XC40" iz produkcijske 2019. godine.

Tesla svoj sistem naziva "Autopilot", Volvo svoj "Pilot Asist", dok je Nisan svoj nazvao "ProPilot Asist", koji nazivom naglašava da je u pitanju "profesionalna pomoć".

Proizvođači u načelu kažu da vozačima govore da njihovi automobili nisu u potpunosti u stanju da sami upravljaju sobom, i da uvek treba da paze i budu spremni da intervenišu, odnosno da su projektovani da samo pomognu vozaču.

Nisan je naveo da to što naziv njegovog sistema sadrži reč "pomoć", pokazuje da je projektovan da pomogne vozaču.

Pored toga, Mercedes-Benc je naglasio da oni ne ohrabruju kupce da ignorišu svoju odgovornost kao vozači, napisao je taj proizvođač u saopštenju.

Tesla kaže da podseća vozače da uvek drže ruke na volanu. "Tesla je oduvek jasno govorio da 'Autopilot' ne čini automobil imunim na nesreće", navela je ta kompanija u jednom ranijem saopštenju.

Jedino se Volvo nije oglasio povodom naziva svog sistema "Pilot Asist".

AAA kaže da su testirana vozila skretala iz saobraćajnih traka i išla preko iscrtanih linija na kolovozu, da su imala problema i sa umerenim saobraćajem, kao i s krivinama i prometnim raskrsnicama. Tri od četiri testirana sistema nisu uspela da izbegnu sudar kada je vozilo ispred njih promenilo traku i kada je simulirano da se zaustavilo vozilo ispred.

Pošto ti sistemi to nisu uspeli sami, morali su vozači da urade nešto za izbegavanje udesa, rekao je Branon.

Samo je Teslin sistem u potpunosti zakočio vozilo u svih pet testova kočenja, dok je vozilima drugih proizvodjača bila potrebna pomoć vozača za blagovremeno zaustavljanje, navodi se u izveštaju AAA.

U priručnicima za vlasnike vozila piše da je "ograničenje" tih sistema to što kada se ide za nekim vozilom i ono promeni traku, sistem ne registruje da se ispred, na putu, nalazi drugo, zaustavljeno vozilo, rekao je Branon. On je rekao da su istraživači očekivali da će sistem registrovati to zaustavljeno vozilo i reagovati na vreme.

Ipak, Branon je rekao da ti sistemi, uprkos nedostacima, imaju "veliki potencijal" da spasavaju živote i predupređuju udese.

"Sve na šta dobar vozač može da se osloni, poboljšaće bezbednost i sistema i vozača", rekao je on.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.