Niko zasad, ni sa jedne strane, nije obavestio CEFTA o zvaničnoj meri uvođenja taksi, niti o pritužbama na tu meru, kaže direktor CEFTA sekretarijata Emir Đikić.
Zbog tog "ćutanja" Prištine, Đikić gleda na mere koje se primenjuju na terenu kao "političke".
Na pitanje šta CEFTA u ovakvom slučaju može da učini, Đikić za Tanjug kaže:
"Najbolje bi bilo da strane sedu za sto i međusobno probaju da reše probleme i nastave sa napretkom u okviru primene CEFTA i višegodinjeg Akcionog plana iz Trsta".
Blokada na Kosovu: Stigle novine i lekovi
Direktor Sekretarijata CEFTA, čije je sedište u Briselu, navodi da ono što Sekretarijat može da uradi i što radi, jeste da poziva strane da "smire strasti, da se ponašaju u okviru Sporazuma i da putem mehanizama koje daje sporazum pokušaju da prevaziđu novonastalu situaciju".
"Strane imaju mogućnost da u okviru zajedničkog Odbora započnu konsultacije o ovim merama. Mogu da koriste medijaciju ili da idu na arbitražu, ukoliko smatraju da su njihova prava povređena koja se sprovodi pred sudom u Hagu", objašnjava Đikić.
Rama: Carine 100% za sever Kosova, a za jug NULA!
Strane su Prištinu, Beograd i Sarajevo, iako je potez povukla "jedna strana", odnosno Priština.
U Sekretarijatu CEFTA za Tanjug kažu da se do sada se u istoriji CEFTA nije dogodilo da jedna strane uvede okvirne mere za celu carinsku tarifu, kao što je to Kosovo uradilo za robu koja dolazi iz Srbije i BiH.
U pitanju su, kažu, uglavnom bile specifične oblasti ili nerazumevanje oko usklađivanja legislative sa onom iz EU.