Kako prevoziti decu u taksi vozilima

Novosadski taksisti prvi će u Srbiji prevoziti decu u auto-sedištima

7
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Novi Sad taksi prevoz dece dečja sediša
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Prevoz dece do 135 cm visine u kolima je dozvoljen isključivo u auto-sedištima, stoji u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Ukoliko se dete prevozi van sedišta, vozač rizikuje da bude kažnjen iznosom od 100.000 do 120.000 dinara, oduzimanjem dozvole u trajanju od najmanje osam meseci, kao i 13 do 15 kaznenih poena.

Rešenje ovog problema se rešava kupovinom sedišta određene kategorije i, naravno, obaveznim vezivanjem deteta.

Međutim, taksisti ne moraju da imaju ova sedišta. Prevoz dece u taksi vozilima je rešen odlukom da se ta vozila tretiraju kao deo javnog gradskog prevoza. Tako da taksisti nisu u obavezi da poseduju dečja sedišta, pa roditelji decu prevoze na sopstvenu odgovornost, kao i gradskim autobusima. Postoji mogućnost da roditelj sa sobom ponese i dečje sedište, ali je to prilično redak slučaj.

Zahvaljujući pilot projektu Centra za promociju bezbednosti saobraćaja, u Novom Sadu će od 15. decembra pojedini taksisti će početi da prevoze decu u bezbednim dečijim sedištima, saopštila je ta organizacija, koja je u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije, poklonila 20 auto-sedišta Novom Sadu, sa idejom da se podele zainteresovanim taksi udruženjima, a za sada se projektu pridružilo taksi udruženje "SOS".

Dodala je da je neophodno raditi na podizanju svesti roditelja o korišćenju auto-sedišta, ali pokrenuti i pitanje o prevozu dece sa smetnjama u razvoju.

Na ovom cilju trenutno radi i Gradska uprava za saobraćaj, koja na teritoriji Novog Sada sprovodi edukaciju 16 hiljada đaka u nižim razredima osnovne škole.

"Mi moramo obukom dece i roditelja podići svest društvu da bi se kroz pet ili deset godina ljudi ponašali najnormalnije u tom smislu, te da koriste sva moguća sredstva koja su obavezujuća da povećaju bezbednost u saobraćaju", poručio je član Gradskog veća za saobraćaj Aleksandar Kravić.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Dodala je da je neophodno raditi na podizanju svesti roditelja o korišćenju auto-sedišta, ali pokrenuti i pitanje o prevozu dece sa smetnjama u razvoju.

Na ovom cilju trenutno radi i Gradska uprava za saobraćaj, koja na teritoriji Novog Sada sprovodi edukaciju 16 hiljada đaka u nižim razredima osnovne škole.

"Mi moramo obukom dece i roditelja podići svest društvu da bi se kroz pet ili deset godina ljudi ponašali najnormalnije u tom smislu, te da koriste sva moguća sredstva koja su obavezujuća da povećaju bezbednost u saobraćaju", poručio je član Gradskog veća za saobraćaj Aleksandar Kravić.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Novi Sad taksi prevoz dece dečja sediša
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Prevoz dece do 135 cm visine u kolima je dozvoljen isključivo u auto-sedištima, stoji u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Ukoliko se dete prevozi van sedišta, vozač rizikuje da bude kažnjen iznosom od 100.000 do 120.000 dinara, oduzimanjem dozvole u trajanju od najmanje osam meseci, kao i 13 do 15 kaznenih poena.

Rešenje ovog problema se rešava kupovinom sedišta određene kategorije i, naravno, obaveznim vezivanjem deteta.

Međutim, taksisti ne moraju da imaju ova sedišta. Prevoz dece u taksi vozilima je rešen odlukom da se ta vozila tretiraju kao deo javnog gradskog prevoza. Tako da taksisti nisu u obavezi da poseduju dečja sedišta, pa roditelji decu prevoze na sopstvenu odgovornost, kao i gradskim autobusima. Postoji mogućnost da roditelj sa sobom ponese i dečje sedište, ali je to prilično redak slučaj.

Zahvaljujući pilot projektu Centra za promociju bezbednosti saobraćaja, u Novom Sadu će od 15. decembra pojedini taksisti će početi da prevoze decu u bezbednim dečijim sedištima, saopštila je ta organizacija, koja je u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije, poklonila 20 auto-sedišta Novom Sadu, sa idejom da se podele zainteresovanim taksi udruženjima, a za sada se projektu pridružilo taksi udruženje "SOS".

Dodala je da je neophodno raditi na podizanju svesti roditelja o korišćenju auto-sedišta, ali pokrenuti i pitanje o prevozu dece sa smetnjama u razvoju.

Na ovom cilju trenutno radi i Gradska uprava za saobraćaj, koja na teritoriji Novog Sada sprovodi edukaciju 16 hiljada đaka u nižim razredima osnovne škole.

"Mi moramo obukom dece i roditelja podići svest društvu da bi se kroz pet ili deset godina ljudi ponašali najnormalnije u tom smislu, te da koriste sva moguća sredstva koja su obavezujuća da povećaju bezbednost u saobraćaju", poručio je član Gradskog veća za saobraćaj Aleksandar Kravić.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Dodala je da je neophodno raditi na podizanju svesti roditelja o korišćenju auto-sedišta, ali pokrenuti i pitanje o prevozu dece sa smetnjama u razvoju.

Na ovom cilju trenutno radi i Gradska uprava za saobraćaj, koja na teritoriji Novog Sada sprovodi edukaciju 16 hiljada đaka u nižim razredima osnovne škole.

"Mi moramo obukom dece i roditelja podići svest društvu da bi se kroz pet ili deset godina ljudi ponašali najnormalnije u tom smislu, te da koriste sva moguća sredstva koja su obavezujuća da povećaju bezbednost u saobraćaju", poručio je član Gradskog veća za saobraćaj Aleksandar Kravić.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Novi Sad taksi prevoz dece dečja sediša
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Prevoz dece do 135 cm visine u kolima je dozvoljen isključivo u auto-sedištima, stoji u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. Ukoliko se dete prevozi van sedišta, vozač rizikuje da bude kažnjen iznosom od 100.000 do 120.000 dinara, oduzimanjem dozvole u trajanju od najmanje osam meseci, kao i 13 do 15 kaznenih poena.

Rešenje ovog problema se rešava kupovinom sedišta određene kategorije i, naravno, obaveznim vezivanjem deteta.

Međutim, taksisti ne moraju da imaju ova sedišta. Prevoz dece u taksi vozilima je rešen odlukom da se ta vozila tretiraju kao deo javnog gradskog prevoza. Tako da taksisti nisu u obavezi da poseduju dečja sedišta, pa roditelji decu prevoze na sopstvenu odgovornost, kao i gradskim autobusima. Postoji mogućnost da roditelj sa sobom ponese i dečje sedište, ali je to prilično redak slučaj.

Zahvaljujući pilot projektu Centra za promociju bezbednosti saobraćaja, u Novom Sadu će od 15. decembra pojedini taksisti će početi da prevoze decu u bezbednim dečijim sedištima, saopštila je ta organizacija, koja je u saradnji sa Agencijom za bezbednost saobraćaja Srbije, poklonila 20 auto-sedišta Novom Sadu, sa idejom da se podele zainteresovanim taksi udruženjima, a za sada se projektu pridružilo taksi udruženje "SOS".

Dodala je da je neophodno raditi na podizanju svesti roditelja o korišćenju auto-sedišta, ali pokrenuti i pitanje o prevozu dece sa smetnjama u razvoju.

Na ovom cilju trenutno radi i Gradska uprava za saobraćaj, koja na teritoriji Novog Sada sprovodi edukaciju 16 hiljada đaka u nižim razredima osnovne škole.

"Mi moramo obukom dece i roditelja podići svest društvu da bi se kroz pet ili deset godina ljudi ponašali najnormalnije u tom smislu, te da koriste sva moguća sredstva koja su obavezujuća da povećaju bezbednost u saobraćaju", poručio je član Gradskog veća za saobraćaj Aleksandar Kravić.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Dodala je da je neophodno raditi na podizanju svesti roditelja o korišćenju auto-sedišta, ali pokrenuti i pitanje o prevozu dece sa smetnjama u razvoju.

Na ovom cilju trenutno radi i Gradska uprava za saobraćaj, koja na teritoriji Novog Sada sprovodi edukaciju 16 hiljada đaka u nižim razredima osnovne škole.

"Mi moramo obukom dece i roditelja podići svest društvu da bi se kroz pet ili deset godina ljudi ponašali najnormalnije u tom smislu, te da koriste sva moguća sredstva koja su obavezujuća da povećaju bezbednost u saobraćaju", poručio je član Gradskog veća za saobraćaj Aleksandar Kravić.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Komentari(7)
sl
slucajni prolaznik29.11.2018
u taxi agenciji neka stje rsspoloziva sedista za decu pa kad pozoves taxi agenciju i narucis isti pa ti naglasis da je potrebno sediste i oni posalju auto sa sedistem a ne najblizi auto koji nema sediste
Mi
Mitros29.11.2018
Још да уведу и играчке у возилима или хранилице. Смешно да смешније није, а авион, бус, воз, баш смешно
Gi
Giga moravac8.11.2019
Ti cenim dete nemas jos?!ok ti je voznja deteta bez adekvstnog sedista?