Kad vam se ne trenira, uradite ovo

Autor:

Znamo - kad vam se ne trenira, u glavi vam se pojavi milion razloga zašto biste mogli da preskočite trening tog dana. Evo kako da ipak naterate sebe da vežbate i kad vam se ne vežba.

Kad vam se ne trenira, uradite ovo Foto: Guliver/Getty Images/master1305

Nema ništa loše u tome što ćete ponekad preskočiti trening, ali kad jednom sebi date izgovor da ne odete u teretanu, svi izgovori posle toga će vam lakše pasti. A onda će se jedan izbegnuti trening pretvoriti u mnogo njih i lako ćete postati lenji da trenirate.

Potpuno je razumljivo da vas mrzi da odete na trening kad je napolju hladno, ali je jasno i da je vežbanje veoma važno za zdravlje. Zato je, uprkos tome što biste se radije ušuškali u krevet i gledali dobar film, važno da redovno vežbate.

A sudeći prema novoj studiji, ljudi koji znaju dobre efekte vežbanja skloniji su tome da vežbaju više. Jednostavan trik da naterate sebe da redovno trenirate? Kad se "lomite" da li da vežbate jer vas mrzi, podsetite se svih tih dobrih stvari koje vežbanje donosi, to će vas motivisati.

Sudeći prema australijskoj studiji, većina ljudi ima prilično ograničeno znanje o tome koliko im je treninga potrebno i koje su dobre strane vežbanja. Istraživanje sprovedeno na Univerzitetu u Centralnom Kvinslendu je pokazalo da što više znate o tome koliko je vežbanje dobro za vas, veće su šanse da ćete redovno da vežbate.

U istraživanju je učestvovalo 615 odraslih Australijanaca, a naučnici su otkrili da, dok većina učesnika zna da je vežbanje zdravo, većina nije svesna konkretnih bolesti koje prete onima koji ne vežbaju. Više od polovine njih nije znalo koliko treba da vežbaju da ostanu zdravi, a 80 odsto njih nije znalo da su "veće šanse da se razbole ako nisu fizički aktivni".

"Većina ljudi zna da je fizička aktivnost dobra za zdravlje. Malo njih zna o konkretnijim efektima vežbanja na zdravlje, a moguće je da baš to znanje ima pozitivan uticaj na njihovo ponašanje koje se tiče fizičke aktivnosti", kaže vodeća autorka studije Stefani Šapej.

Dakle, učesnici studije koji su *tačno* znali koje bolesti sprečava vežbanje, bili su skloniji tome da redovno treniraju.

Imajte na umu da su vaše misli često jedino što vas deli između toga da odete ili ne odete na trening. Time što ćete se podsetiti zašto je konkretno dobro vežbanje, možda ćete sebe motivisati da ipak trenirate.

Za početak, podsetite sebe da vas vežbanje štiti od 22 bolesti koje su posledica fizičke neaktivnosti, uključujući srčane bolesti, dijabetes tipa 2 i rak debelog creva, produžava vam život za do sedam godina i pomaže da budete koncentrisaniji i da bolje pamtite.

Povezano

Sve vesti