mondo.rs

Pet stvari koje se dese kad jedete crveno meso

Autor:

Danas se sve više ljudi okreće pretežno namirnicama biljnog porekla, vegetarijanaca kao da nikad nije bilo više, a o crvenom mesu može da se pročita i čuje… sve i svašta. Pa, evo kako crveno meso stvarno utiče na nas.

Pet stvari koje se dese kad jedete crveno meso Foto: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Ono što jedemo igra veliku ulogu u tome kako ćemo se osećati, ali iako to svi znamo, ne razmišljamo baš previše često o tome kako neka konkretna namirnica utiče na nas. Danas se sve više ljudi okreće pretežno namirnicama biljnog porekla, vegetarijanaca kao da nikad nije bilo više, a o crvenom mesu može da se pročita i čuje… sve i svašta. Pa, evo kako crveno meso stvarno utiče na nas.

"Iako generalno ohrabrujem svoje klijente da uvedu više voća i povrća u ishranu, ne podržavam sav taj 'strah' koji je neopravdano počeo da se širi oko mesa", kaže dr Keri Valder za portal Bustle.

Kad su izabrani pravi izvori, dakle ako meso potiče od zdravo gajenih životinja, nema nikakvog razloga da crveno meso u potpunosi isključite iz ishrane. Problemi se javljaju kad ljudi konzumiraju suviše mesnih prerađevina, ili izbegavaju povrće i praktično "žive" na mesu. Ali, ako se hranite izbalansirano, nema razloga za brigu, niti bi trebalo da izbegavate meso po svaku cenu.

Evo šta kažu stručnjaci, kako crveno meso utiče na naš organizam:

Utiče na bakterijsku floru u našim crevima

Kao što smo već pomenuli, važno je da ishrana bude uravnotežena. "Ako jedete mnogo crvenog mesa, a ne jedete dovoljno povrća, to može da poremeti ravnotežu dobrih bakterija u sistemu organa za varenje, što nije dobro", kaže dr Maša Dejvis. "U tom slučaju, bakterijska flora gubi na raznolikosti, što može da ostavi posledice po zdravlje." Ako jedete pretežno meso, to već posle nekoliko dana ostavlja posledice na milijarde dobrih bakterija koje nastanjuju vaša creva, pokazala je studija objavljena u žurnalu Nature. To istraživanje dokazalo je da kod ishrane zasnovane pretežno na mesu u crevima "buja" jedan tip bakterija koji je povezan sa povišenim rizikom od zapaljenskih procesa u organizmu, ali i problemima sa organima za varenje.

Imunitet jača

"Imuni sistem 'živne' kad jedemo crveno meso jer ono ima visok sadržaj cinka, nutrijenta koji je jako važan za naše opšte zdravlje", kaže dr Dejvis. Crveno meso je i dobar izvor vitamina B12 koji čuva zdravlje nervnog sistema i važan je za crvena krvna zrnca. Naravno, ovo se ne odnosi na mesne prerađevine.

Koža, kosa i nokti postaju snažniji

"Crveno meso je jedan od odličnih izvora gvožđa, koje je neophodno za zdrave nokte, kožu i kosu, između ostalog", kaže dr Mendi Enrajt. "Gvožđe je važno i za krvnu sliku, jer je sastavni deo hemoglobina. Hemoglobin transportuje kiseonik od pluća po celom telu. Nizak nivo gvožđa u krvi, može da dovede do anemije, koja se manifestuje, između ostalog i kroz manjak energije, bledu kožu, nedostatak snage."

Pročitajte: Ove namirnice su najbolji izvori gvožđa

Junetina

Gvožđe: 2 mg po porciji Juneće meso je dobar izvor gvožđa, ali ima i visok sadržaj proteina, pa će vam pomoći da duže budete siti i potencijalno skinete višak kilograma. Porcija (120 grama) ima: 182 kalorije, 8 g masti (od čega 3 g zasićenih masti), 0 g ugljenih hidrata, 0 g šećera, 63 mg natrijuma, 0 g vlakana, 25 g proteina.

Podstiče rast mišića

Ako vežbate i želite da nabacite malo mišića, biće vam potrebno crveno meso. "Crveno meso je odličan izvor proteina koji su organizmu neophodni da bi se gradili kosti i mišići", kaže dr Bet Voren. Crveno meso je bogato i nutrijentima kakvi su recimo kreatin i karnozin. Osobe koje ne konzumiraju crveno meso zbog toga moraju povesti računa da unose dovoljno drugih namirnica koje će obezbediti telu proteine i nutrijente koji su mu neophodni.

(Možda) Povećava rizik od raka debelog creva

Brojne studije povezuju konzumiranje crvenog mesa sa povišenim rizikom od raka debelog creva, ali je činjenica da veliki broj tih studija nije uzimao u obzir razliku između prerađenog i neprerađenog mesa.

Važno je da ne jedete mesne prerađevine, jer su krcate zasićenim mastima. Ali, ako volite povremeno da pojedete šniclu, uživajte bez griže savesti.

Mesožderska dijeta je hit: Šta kažu nutricionisti

Super trik za savršeno pečeno meso

Povezano

Sve vesti