Yandex: Taksi u BG treba da bude masovniji i jeftiniji

Ruska kompanija predlaže da se promeni zakonodavstvo u oblasti taksi usluga: da se otkaže regulisanje cena i da se dozvoli dobijanje licence za nove vozače.

MONDO/Marko Tanasković 
Yandex.Taxi Beograd više taksista jeftinija usluga
MONDO/Marko Tanasković 

Da bi se Beograd i ostali gradovi Srbije pretvorili u savremene "pametne gradove", država mora radikalno da izmeni zakone u oblasti legalnog taksi prevoza. Ovo mišljenje je izrazio Anton Petrakov, direktor za vezu sa državnim organima kompanije Yandex.Taxi.

Petrakov je bio učesnik panela "Smart City" koji je bio održan u okviru konferencije "Innovation Talk" koja je nedavno održana u Beogradu.

Koncept "pametni grad" podrazumeva i značajno smanjenje upotrebe i čak potpuno napuštanje ličnih automobila. Ako je u gradu dobro razvijen, ne samo tradicionalni javni prevoz, već i "lični" (taksi, "deljenje automobila"), koji je jeftin i udoban za koriščenje, lični automobil postaje nepotreban. Zašto gubiti vreme i novac za kupovinu automobila, osiguranje, održavanje, traženje parking mesta, brinucti o sigurnosti vozila dok šetate ili dok idete u restoran, kada u bilo kom trenutku i u bilo kom mestu u gradu možete naručiti jeftini taksi?

"Jeftini taksi" je u ovom trenutku nemoguća misija u Srbija zbog ozbiljnih zakonskih ograničenja u oblasti taksi usluga. Cene prevoza se utvrđuju zakonom i veoma su visoke. Po rečima Antona Petrakova, čak u jednom od najskupljih gradova na svetu - u Moskvi - prosečna cena vožnje taksijem je približna kao i u Beogradu.

Pored toga, važeći zakon je napravljen tako da dobijanje taksi licence u zemlji već duži niz godina je nemoguć. Broj vozača je prirodno smanjen, a za one koji žele da zarađuju dodatni novac, postoji samo jedan izlaz - da se to uradi nezakonito, zaobilazeći zakon i poreze.

"Yandex.Taxi posluje u 14 zemalja i dobro nam je poznato da: legalno taksi tržište i putnički saobraćaj generalno pokazuju brz rast u državama sa progresivnim zakonodavstvom, sposobnošću da odrede svoje cene za vožnju taksijem i otvorenim pristupom vozačima za dobijanje taksi licenci", komentarisao je Petrakov.

Ipak, ruska kompanija nije nezadovoljna sa prvih šest meseci poslovanja u Srbiji.

"Naša usluga veoma lepo raste, kao i broj naših vozača, ali i naših korisnika. Ono što je posebno pozitivno jeste prijem, kako smo dočekani u Srbiji, što je verovatno i posledica dobrih odnosa Srbije i Rusije", rekao je, za MONDO, Dejan Jefim, direktor Yandex.Taxijaza Centralnu i Istočnu Evropu.

Ali i Jefim smatra da u Beogradu nema dovoljno taksista i pita se da li je analiza tržišta zasnovana na nekim starim studijama.

"Da li bi neka nova studija pokazala koliko stvarno treba da bude taksista u Beogradu? Treba analizirati koliko grad stvarno treba da ima taksista, koja bi bila realna cena ovde. Mislim da bi se povećanjem vozila uz smanjene cene broj korisnika taksista duplirao", rekao je Jefim.

"Taksisti, naravno, brinu o svojim zaradama i mogu ih shvatiti. Iz istog razloga, protestuju protiv dolaska tehnoloških platformi, verujući da one uzimaju njihov novac i ne osiguravaju sigurnost prevoza. Ali kako pokazuje naše iskustvo, sve se događa potpuno suprotno: kada se cene za prevoz smanje i tržište postaje otvoreno, vozači počinju zarađivati više", istakao je Petrakov.

Upravo ovakve platforme pomažu u tome, jer zahvaljujući njima vreme mirovanja i čekanja vozača se smanjuje nekoliko puta, tako da se zarada ostvaraje većinom radnog dana.

Primer iz Nemačke govori u prilog tome. Tamo taksisti koriste u svojim vozilima i do šest aplikacija, poput Yandexa, i na taj način ostvaruju veću zaradu jer imaju daleko manje rada na "leru".

Yandex.Taxi veruje da bi te promene s jedne strane dovele do brzog rasta potražnje za taksi uslugama, a sa druge - povećanju tržišnih kapaciteta, stvaranju novih licenciranih taksi službi i mnogim novim radnim mestima u zemlji.

Taksi usluge će nastaviti da pružaju vozači sa licencama, ali će se potražnja i ponuda na tržištu povećati više puta. Kao što pokazuje praksa, svi će imati koristi od toga: putnici, vozači i država.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Marko Tanasković 
Yandex.Taxi Beograd više taksista jeftinija usluga
MONDO/Marko Tanasković 

Da bi se Beograd i ostali gradovi Srbije pretvorili u savremene "pametne gradove", država mora radikalno da izmeni zakone u oblasti legalnog taksi prevoza. Ovo mišljenje je izrazio Anton Petrakov, direktor za vezu sa državnim organima kompanije Yandex.Taxi.

Petrakov je bio učesnik panela "Smart City" koji je bio održan u okviru konferencije "Innovation Talk" koja je nedavno održana u Beogradu.

Koncept "pametni grad" podrazumeva i značajno smanjenje upotrebe i čak potpuno napuštanje ličnih automobila. Ako je u gradu dobro razvijen, ne samo tradicionalni javni prevoz, već i "lični" (taksi, "deljenje automobila"), koji je jeftin i udoban za koriščenje, lični automobil postaje nepotreban. Zašto gubiti vreme i novac za kupovinu automobila, osiguranje, održavanje, traženje parking mesta, brinucti o sigurnosti vozila dok šetate ili dok idete u restoran, kada u bilo kom trenutku i u bilo kom mestu u gradu možete naručiti jeftini taksi?

"Jeftini taksi" je u ovom trenutku nemoguća misija u Srbija zbog ozbiljnih zakonskih ograničenja u oblasti taksi usluga. Cene prevoza se utvrđuju zakonom i veoma su visoke. Po rečima Antona Petrakova, čak u jednom od najskupljih gradova na svetu - u Moskvi - prosečna cena vožnje taksijem je približna kao i u Beogradu.

Pored toga, važeći zakon je napravljen tako da dobijanje taksi licence u zemlji već duži niz godina je nemoguć. Broj vozača je prirodno smanjen, a za one koji žele da zarađuju dodatni novac, postoji samo jedan izlaz - da se to uradi nezakonito, zaobilazeći zakon i poreze.

"Yandex.Taxi posluje u 14 zemalja i dobro nam je poznato da: legalno taksi tržište i putnički saobraćaj generalno pokazuju brz rast u državama sa progresivnim zakonodavstvom, sposobnošću da odrede svoje cene za vožnju taksijem i otvorenim pristupom vozačima za dobijanje taksi licenci", komentarisao je Petrakov.

Ipak, ruska kompanija nije nezadovoljna sa prvih šest meseci poslovanja u Srbiji.

"Naša usluga veoma lepo raste, kao i broj naših vozača, ali i naših korisnika. Ono što je posebno pozitivno jeste prijem, kako smo dočekani u Srbiji, što je verovatno i posledica dobrih odnosa Srbije i Rusije", rekao je, za MONDO, Dejan Jefim, direktor Yandex.Taxijaza Centralnu i Istočnu Evropu.

Ali i Jefim smatra da u Beogradu nema dovoljno taksista i pita se da li je analiza tržišta zasnovana na nekim starim studijama.

"Da li bi neka nova studija pokazala koliko stvarno treba da bude taksista u Beogradu? Treba analizirati koliko grad stvarno treba da ima taksista, koja bi bila realna cena ovde. Mislim da bi se povećanjem vozila uz smanjene cene broj korisnika taksista duplirao", rekao je Jefim.

"Taksisti, naravno, brinu o svojim zaradama i mogu ih shvatiti. Iz istog razloga, protestuju protiv dolaska tehnoloških platformi, verujući da one uzimaju njihov novac i ne osiguravaju sigurnost prevoza. Ali kako pokazuje naše iskustvo, sve se događa potpuno suprotno: kada se cene za prevoz smanje i tržište postaje otvoreno, vozači počinju zarađivati više", istakao je Petrakov.

Upravo ovakve platforme pomažu u tome, jer zahvaljujući njima vreme mirovanja i čekanja vozača se smanjuje nekoliko puta, tako da se zarada ostvaraje većinom radnog dana.

Primer iz Nemačke govori u prilog tome. Tamo taksisti koriste u svojim vozilima i do šest aplikacija, poput Yandexa, i na taj način ostvaruju veću zaradu jer imaju daleko manje rada na "leru".

Yandex.Taxi veruje da bi te promene s jedne strane dovele do brzog rasta potražnje za taksi uslugama, a sa druge - povećanju tržišnih kapaciteta, stvaranju novih licenciranih taksi službi i mnogim novim radnim mestima u zemlji.

Taksi usluge će nastaviti da pružaju vozači sa licencama, ali će se potražnja i ponuda na tržištu povećati više puta. Kao što pokazuje praksa, svi će imati koristi od toga: putnici, vozači i država.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Marko Tanasković 
Yandex.Taxi Beograd više taksista jeftinija usluga
MONDO/Marko Tanasković 

Da bi se Beograd i ostali gradovi Srbije pretvorili u savremene "pametne gradove", država mora radikalno da izmeni zakone u oblasti legalnog taksi prevoza. Ovo mišljenje je izrazio Anton Petrakov, direktor za vezu sa državnim organima kompanije Yandex.Taxi.

Petrakov je bio učesnik panela "Smart City" koji je bio održan u okviru konferencije "Innovation Talk" koja je nedavno održana u Beogradu.

Koncept "pametni grad" podrazumeva i značajno smanjenje upotrebe i čak potpuno napuštanje ličnih automobila. Ako je u gradu dobro razvijen, ne samo tradicionalni javni prevoz, već i "lični" (taksi, "deljenje automobila"), koji je jeftin i udoban za koriščenje, lični automobil postaje nepotreban. Zašto gubiti vreme i novac za kupovinu automobila, osiguranje, održavanje, traženje parking mesta, brinucti o sigurnosti vozila dok šetate ili dok idete u restoran, kada u bilo kom trenutku i u bilo kom mestu u gradu možete naručiti jeftini taksi?

"Jeftini taksi" je u ovom trenutku nemoguća misija u Srbija zbog ozbiljnih zakonskih ograničenja u oblasti taksi usluga. Cene prevoza se utvrđuju zakonom i veoma su visoke. Po rečima Antona Petrakova, čak u jednom od najskupljih gradova na svetu - u Moskvi - prosečna cena vožnje taksijem je približna kao i u Beogradu.

Pored toga, važeći zakon je napravljen tako da dobijanje taksi licence u zemlji već duži niz godina je nemoguć. Broj vozača je prirodno smanjen, a za one koji žele da zarađuju dodatni novac, postoji samo jedan izlaz - da se to uradi nezakonito, zaobilazeći zakon i poreze.

"Yandex.Taxi posluje u 14 zemalja i dobro nam je poznato da: legalno taksi tržište i putnički saobraćaj generalno pokazuju brz rast u državama sa progresivnim zakonodavstvom, sposobnošću da odrede svoje cene za vožnju taksijem i otvorenim pristupom vozačima za dobijanje taksi licenci", komentarisao je Petrakov.

Ipak, ruska kompanija nije nezadovoljna sa prvih šest meseci poslovanja u Srbiji.

"Naša usluga veoma lepo raste, kao i broj naših vozača, ali i naših korisnika. Ono što je posebno pozitivno jeste prijem, kako smo dočekani u Srbiji, što je verovatno i posledica dobrih odnosa Srbije i Rusije", rekao je, za MONDO, Dejan Jefim, direktor Yandex.Taxijaza Centralnu i Istočnu Evropu.

Ali i Jefim smatra da u Beogradu nema dovoljno taksista i pita se da li je analiza tržišta zasnovana na nekim starim studijama.

"Da li bi neka nova studija pokazala koliko stvarno treba da bude taksista u Beogradu? Treba analizirati koliko grad stvarno treba da ima taksista, koja bi bila realna cena ovde. Mislim da bi se povećanjem vozila uz smanjene cene broj korisnika taksista duplirao", rekao je Jefim.

"Taksisti, naravno, brinu o svojim zaradama i mogu ih shvatiti. Iz istog razloga, protestuju protiv dolaska tehnoloških platformi, verujući da one uzimaju njihov novac i ne osiguravaju sigurnost prevoza. Ali kako pokazuje naše iskustvo, sve se događa potpuno suprotno: kada se cene za prevoz smanje i tržište postaje otvoreno, vozači počinju zarađivati više", istakao je Petrakov.

Upravo ovakve platforme pomažu u tome, jer zahvaljujući njima vreme mirovanja i čekanja vozača se smanjuje nekoliko puta, tako da se zarada ostvaraje većinom radnog dana.

Primer iz Nemačke govori u prilog tome. Tamo taksisti koriste u svojim vozilima i do šest aplikacija, poput Yandexa, i na taj način ostvaruju veću zaradu jer imaju daleko manje rada na "leru".

Yandex.Taxi veruje da bi te promene s jedne strane dovele do brzog rasta potražnje za taksi uslugama, a sa druge - povećanju tržišnih kapaciteta, stvaranju novih licenciranih taksi službi i mnogim novim radnim mestima u zemlji.

Taksi usluge će nastaviti da pružaju vozači sa licencama, ali će se potražnja i ponuda na tržištu povećati više puta. Kao što pokazuje praksa, svi će imati koristi od toga: putnici, vozači i država.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.