Zašto su srpski putari "najureni" s trase Ub - Lajkovac

Autor:

Ministarstvo infrastrukture odgovorilo na tvrdnje u medijima građevinskih firmi koje izvode radove na deonici autoputa Ub - Lajkovac da su "isterane s gradilišta" kao i da su im bankarske garanice naplaćene pre vremena.

2
A- A A+
automobil, brzina, vožnja, ograničenje brzine, autoput Foto: MONDO/Marko Tanasković Ilustracija

"Izvođači su imali obavezu u skladu sa ugovorom da otklone nedostatke na izgrađenoj deonici u garantnom periodu, ali se nisu pridržavali preuzetih obaveza", navodi se u saopštenju iz kabineta ministarke građevinarstva Zorane Mihajlović.

Poznata paramedijska mašinerija

U saopštenju još pojašnjavaju da je uobičajena praksa da pitanje aktiviranja bankarskih garancija ugovorne strane rešavaju na sudu, ali primećuju da su umesto dokaza izvođači, uz pomoć nekih dobro poznatih lica, koja su dovela do velikih problema na drugim gradilištima i projektima, krenuli u medijsku kampanju protiv Ministarstva. Tokom te kampanje govore o "nepravdi i ugroženosti", optužuju Ministarstvo da namerno uništava domaće firme, prete tužbama...navode u saopštenju, te zaključuju da je jasno da u nedostatku pravih dokaza izvođači žele podršku javnosti za svoje propuste. Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture neće učestvovati u takvoj kampanji i neće polemisati sa izvođačem preko medija, poručuju u saopštenju za medije.

Saopštenje je usledilo nakon sve učestalijih medijskih napada pojedinih građevinskih kompanija na Ministarstvo, a u njemu se objašnjava ni dva meseca nakon što su dobijeni izveštaji CIP-a o stanju ove deonice, te urađen plan sanacije, a investitor odlučio da put mora ponovo da se rekonstruiše, građevinske kompanije nisu ni počele da rade po tom projektu.

"Time su jasno pokazali da nemaju nameru da postupaju po projektu CIP za sanaciju deonice, koji su prihvatili. Ovakav, nedopustiv pristup izvođača koji su u neradu potrošili najproduktivniji deo građevinske sezone, glavni je razlog što sanacija ove deonice neće biti završena do kraja godine. Ovakvo ponašanje izvođača, nažalost, dovelo je do angažovanja novog izvođača, naplate bankarskih garancija i uvođenja novog izvođača", navodi se u saopštenju.

Kažu i da su svesni koliko je odluka o naplati bankarske garancije od 3,2 miliona evra teška za poslovanje svake firme, ali tvrde da im izvođači nisu dali nikakvu drugu alternativu.

Ministarstvo je, kako kažu, moralo da izdvoji još milijardu dinara za sanaciju ove deonice, zbog čega je moralo da se odustane od nekih drugih planiranih projekata.

"S jedne strane, odluka izvođača da ne postupi po planu sanacije u neku ruku je bila i očekivana, jer bi sve radove morali da izvedu o svom trošku", primećuju u Ministarstvu, ali kažu i da njihova odluka da odbiju da rade po planu sanacije pokazuje koliko su izvođači bili svesni kakav je kvalitet radova koje su izveli.

"Nažžalost, početak radova na sanaciji ove deonice pokazao je da je stanje kolovozne konstrukcije mnogo gore od urađenih analiza, što je bio i dodatni pokazatelj zašto su izvođači odbijali da postupe po projektu za izvođenje", navode u Ministarstvu, te poručuju da sve tvrdnje izvođača da nema njihove krivice ukazuje da je problem srpskog građevinarstva mnogo veći.

Ministarka u kontroli na putu Ub-Lajkovac

Jer, kako navode u saopšetnju, niko od njih nema odgovor na pitanje: kako je moguće da su se pojavila oštećenja na auto-putu na kome nije bilo saobraćaja ako je sve urađeno kako treba i po pravilima struke.

Ministarka: Putari su morali da obilaze prepreke!

Tim će se pitanjima Ministarstvo još dugo baviti, a iz tog resora napominju da se napadi na njih poklapaju s početkom istrage po krivičnoj prijavi koju je Ministarstvo pre više od godinu dana podnelo protiv svih odgovornih za lošeizvedene radove na deonici od Uba do Lajkovca.

Mrkonjić o krivičnoj prijavi: Ništa ne znaju...

Navode i da tom prijavom, kao i dopunom krivične prijave koja je nedavno podneta, nisu obuhvaćeni samo izvođači, već i predstavnici stručnog nadzora i kontrolnih laboratorija.

Povezano

Sve vesti