Moskovljani više ne voze svoje, nego tuđe automobile

U poslednje dve godine godine korišćenje kar-šering usluga poraslo deset puta

5
Foto: MONDO/Marko Čavić
Moskva automobili car sharing tržište
Foto: MONDO/Marko Čavić

Desetine hiljada stanovnika Moskve počelo je da koristi usluge kar-šeringa (deljenja automobila) nakon što su lokalne vlasti smanjile broj slobodnih parking mesta i, uz to, povećale cenu njihovog korišćenja.

Razlog za ovu odluku je pokušaj da se smanje gužve u jednom od zakrčenijih gradova na svetu, ali i kako bi se ohrabrili Moskovljani da što više šetaju, piše Reuters.

Ovo je uticalo da korišćenje usluga deljenja automobila neverovatno skoči, pa je tako od januara do septembra ove godine zabeleženo više od devet miliona vožnji automobilima nekog od kar-šering servisa, u proseku 30.000 dnevno. Analiza kompanije JP Morgan pokazuje da je dnevni broj ove jeseni porastao na 60.000 vožnji svakog dana.

Koliki je ovo skok najbolje govori podatak da je 2016. broj kar-šering vožnji iznosio 45 hiljada i to za celu godinu.

 Reuters prenosi iskustvo Romana Tulnova, koji je prodao svoj "audi a5" jer je izračunao da mu je 50 dolara mesečno jeftinije da koristi taksi nego sopstveni automobil, a čak 100 dolara kada koristi kar-šering.

On je svoju kalkulaciju bazirao na osiguranju automobila, ceni goriva i garaže, kao i troškovima menjanja letnjih i zimskih guma. Ovde čak nije uračunao cenu parkinga, koja iznosi više od 20 dolara dnevno u centru ruske prestonice.

"Nema automobila, nema problema", rekao je Tulnov. "Više ne moram da brinem oko zakazivanja promene guma ili traženja parkinga. Prošle godine mi je neki lik izgrebao auto ključevima. Zašto da me boli glava oko toga?"

JP Morgan smatra da će moskovsko kar-šering tržište postati jedno od najrazvijenijih u svetu po ukupnom broju vozila, kao i po broju vozila po glavi stanovnika.

Lider je glavni grad SAD-a sa jednim vozilom na 692 stanovnika. U Moskvi trenutno na 1.082 stanovnika dođe jedno deljeno vozilo, a očekuje da će u narednih nekoliko godina taj odnos iznosi – jedno vozilo na 500 Moskovljana.

U Rusiji trenutno radi 15 kar-šering kompanija, kao što su Delimobil, BelkaCar i Yandex.Drive.

Prema informacijama sa sajta Yandex.Drive, iznajmljivanje njihovog automobila košta 5 rubalja po minutu, dok je prosečna cena taksija u Moskvi 100 rubalja za start i 12 rubalja po kilometru. (1 rublja = 1,57 dinara)

Moskva automobili car sharing tržište
Foto: MONDO/Marko Čavić

Moskva automobili car sharing tržište
Foto: MONDO/Marko Čavić

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Foto: MONDO/Marko Čavić
Moskva automobili car sharing tržište
Foto: MONDO/Marko Čavić

Desetine hiljada stanovnika Moskve počelo je da koristi usluge kar-šeringa (deljenja automobila) nakon što su lokalne vlasti smanjile broj slobodnih parking mesta i, uz to, povećale cenu njihovog korišćenja.

Razlog za ovu odluku je pokušaj da se smanje gužve u jednom od zakrčenijih gradova na svetu, ali i kako bi se ohrabrili Moskovljani da što više šetaju, piše Reuters.

Ovo je uticalo da korišćenje usluga deljenja automobila neverovatno skoči, pa je tako od januara do septembra ove godine zabeleženo više od devet miliona vožnji automobilima nekog od kar-šering servisa, u proseku 30.000 dnevno. Analiza kompanije JP Morgan pokazuje da je dnevni broj ove jeseni porastao na 60.000 vožnji svakog dana.

Koliki je ovo skok najbolje govori podatak da je 2016. broj kar-šering vožnji iznosio 45 hiljada i to za celu godinu.

 Reuters prenosi iskustvo Romana Tulnova, koji je prodao svoj "audi a5" jer je izračunao da mu je 50 dolara mesečno jeftinije da koristi taksi nego sopstveni automobil, a čak 100 dolara kada koristi kar-šering.

On je svoju kalkulaciju bazirao na osiguranju automobila, ceni goriva i garaže, kao i troškovima menjanja letnjih i zimskih guma. Ovde čak nije uračunao cenu parkinga, koja iznosi više od 20 dolara dnevno u centru ruske prestonice.

"Nema automobila, nema problema", rekao je Tulnov. "Više ne moram da brinem oko zakazivanja promene guma ili traženja parkinga. Prošle godine mi je neki lik izgrebao auto ključevima. Zašto da me boli glava oko toga?"

JP Morgan smatra da će moskovsko kar-šering tržište postati jedno od najrazvijenijih u svetu po ukupnom broju vozila, kao i po broju vozila po glavi stanovnika.

Lider je glavni grad SAD-a sa jednim vozilom na 692 stanovnika. U Moskvi trenutno na 1.082 stanovnika dođe jedno deljeno vozilo, a očekuje da će u narednih nekoliko godina taj odnos iznosi – jedno vozilo na 500 Moskovljana.

U Rusiji trenutno radi 15 kar-šering kompanija, kao što su Delimobil, BelkaCar i Yandex.Drive.

Prema informacijama sa sajta Yandex.Drive, iznajmljivanje njihovog automobila košta 5 rubalja po minutu, dok je prosečna cena taksija u Moskvi 100 rubalja za start i 12 rubalja po kilometru. (1 rublja = 1,57 dinara)

Moskva automobili car sharing tržište
Foto: MONDO/Marko Čavić

Moskva automobili car sharing tržište
Foto: MONDO/Marko Čavić

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Foto: MONDO/Marko Čavić
Moskva automobili car sharing tržište
Foto: MONDO/Marko Čavić

Desetine hiljada stanovnika Moskve počelo je da koristi usluge kar-šeringa (deljenja automobila) nakon što su lokalne vlasti smanjile broj slobodnih parking mesta i, uz to, povećale cenu njihovog korišćenja.

Razlog za ovu odluku je pokušaj da se smanje gužve u jednom od zakrčenijih gradova na svetu, ali i kako bi se ohrabrili Moskovljani da što više šetaju, piše Reuters.

Ovo je uticalo da korišćenje usluga deljenja automobila neverovatno skoči, pa je tako od januara do septembra ove godine zabeleženo više od devet miliona vožnji automobilima nekog od kar-šering servisa, u proseku 30.000 dnevno. Analiza kompanije JP Morgan pokazuje da je dnevni broj ove jeseni porastao na 60.000 vožnji svakog dana.

Koliki je ovo skok najbolje govori podatak da je 2016. broj kar-šering vožnji iznosio 45 hiljada i to za celu godinu.

 Reuters prenosi iskustvo Romana Tulnova, koji je prodao svoj "audi a5" jer je izračunao da mu je 50 dolara mesečno jeftinije da koristi taksi nego sopstveni automobil, a čak 100 dolara kada koristi kar-šering.

On je svoju kalkulaciju bazirao na osiguranju automobila, ceni goriva i garaže, kao i troškovima menjanja letnjih i zimskih guma. Ovde čak nije uračunao cenu parkinga, koja iznosi više od 20 dolara dnevno u centru ruske prestonice.

"Nema automobila, nema problema", rekao je Tulnov. "Više ne moram da brinem oko zakazivanja promene guma ili traženja parkinga. Prošle godine mi je neki lik izgrebao auto ključevima. Zašto da me boli glava oko toga?"

JP Morgan smatra da će moskovsko kar-šering tržište postati jedno od najrazvijenijih u svetu po ukupnom broju vozila, kao i po broju vozila po glavi stanovnika.

Lider je glavni grad SAD-a sa jednim vozilom na 692 stanovnika. U Moskvi trenutno na 1.082 stanovnika dođe jedno deljeno vozilo, a očekuje da će u narednih nekoliko godina taj odnos iznosi – jedno vozilo na 500 Moskovljana.

U Rusiji trenutno radi 15 kar-šering kompanija, kao što su Delimobil, BelkaCar i Yandex.Drive.

Prema informacijama sa sajta Yandex.Drive, iznajmljivanje njihovog automobila košta 5 rubalja po minutu, dok je prosečna cena taksija u Moskvi 100 rubalja za start i 12 rubalja po kilometru. (1 rublja = 1,57 dinara)

Moskva automobili car sharing tržište
Foto: MONDO/Marko Čavić

Moskva automobili car sharing tržište
Foto: MONDO/Marko Čavić

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

Komentari(5)
Ni
Nix12.12.2018
Ček malo... Pa to taxi u Moskvi jeftiniji nego u Beogradu?!
Ze
Zeriel12.12.2018
Ne voze ih, u Rusiji automobili voze Ruse.
Ni
Nikola12.12.2018
Car-pooling koncept se u SAD praktikuje vev dugo vremena. Cak i na putevima postoje odvojene trake za ljude koji dele auto (car pool) da bi ustedeli na troskovima prevoza