I dalje više volite ručni, umesto automatskog menjača?

Od 2003. više od 26 miliona vozila iz cele Folksvagen grupe proizvedeno je sa DSG menjačem sa 6 ili 7 brzina.

9

Za razliku od američkog tržišta u kome više od 90 odsto automobila ima automatsku transmisiju, u Evropi su do pre 15 godina oni bili prilična retkost. Samo 14 odsto Evropljana je "vozilo" automatiku. Najviše iz razloga što je automatski menjač bio kvarljiva roba, koja je pružala lošije performanse uz povećanu potrošnju. Što bi rekli – (tro)duplo golo!

Međutim, sve se menja dolaskom DSG-a, menjača sa duplim kvačilom.

Iako je ova tehnologija izmišljena krajem tridesetih godina prošlog veka i ugrađivala se osamdesetih u neke modele Audija i Poršea, poput "audija kvatro S1", sve do pojave Folksvagenove verzije pre 15 godina, ona nije zaživela u automobilima, koji se proizvode u velikim serijama.

Prvi model opremljen DSG menjačem je bio "VW golf R32" sa motorom snage 241 KS. Ovaj automobil je mogao da se kupi sa šestostepenim DSG-om.

 DSG (Dual Clutch Gearbox – menjač sa dvostrukim kvačilom) pruža, u odnosu na klasičnu automatiku, vožnju daleko boljih performansi i manje potrošnje. Uz to, iako poseduje veoma komplikovani sklop, nije kvarljiva roba, pre svega jer ceo sistem kontroliše računar.

Sada neki modeli sa DSG menjačem postižu bolje rezultate u poređenju sa automobilima koji su opremljeni klasičnim, ručnim menjačima.

Prilikom krstarenja autoputem, DSG prebacuje u viši stepen pri relativno niskim obrtajima, što utiče na smanjenje potrošnje. Ovo ne utiče na performanse, odnosno automobil nije trom, jer je za promenu brzina potrebno manje od pola sekunde.

Procenat modela sa DSG-om se svake godine povećava. Tako je ove godine 40 odsto svih "golfova" ima ovu vrstu menjača, dok je udeo ugradnje kod većih modela većinski. Kod "pasata on iznosi 60 (sedan), odnosno 70 odsto (karavan). Više od 80 odsto "arteona" ima DSG. Ovu transmisiju ima čak 90 odsto velikog SUV-a "tiguan olspejs".

Od 2003. više od 26 miliona vozila iz cele Folksvagen grupe proizvedeno je sa DSG menjačem sa 6 ili 7 brzina.

Inače, nije Folksvagen grupa jedini proizvođač koji nudi menjače sa dvostrukim kvačilom, koji se s pravom može nazvati ubicom ručne transmisije. Ovakav menjački sklop nude praktično svi veći proizvođači automobila na svetu.

Da li i dalje preferite ručni menjač? I zašto? Pišite nam u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Za razliku od američkog tržišta u kome više od 90 odsto automobila ima automatsku transmisiju, u Evropi su do pre 15 godina oni bili prilična retkost. Samo 14 odsto Evropljana je "vozilo" automatiku. Najviše iz razloga što je automatski menjač bio kvarljiva roba, koja je pružala lošije performanse uz povećanu potrošnju. Što bi rekli – (tro)duplo golo!

Međutim, sve se menja dolaskom DSG-a, menjača sa duplim kvačilom.

Iako je ova tehnologija izmišljena krajem tridesetih godina prošlog veka i ugrađivala se osamdesetih u neke modele Audija i Poršea, poput "audija kvatro S1", sve do pojave Folksvagenove verzije pre 15 godina, ona nije zaživela u automobilima, koji se proizvode u velikim serijama.

Prvi model opremljen DSG menjačem je bio "VW golf R32" sa motorom snage 241 KS. Ovaj automobil je mogao da se kupi sa šestostepenim DSG-om.

 DSG (Dual Clutch Gearbox – menjač sa dvostrukim kvačilom) pruža, u odnosu na klasičnu automatiku, vožnju daleko boljih performansi i manje potrošnje. Uz to, iako poseduje veoma komplikovani sklop, nije kvarljiva roba, pre svega jer ceo sistem kontroliše računar.

Sada neki modeli sa DSG menjačem postižu bolje rezultate u poređenju sa automobilima koji su opremljeni klasičnim, ručnim menjačima.

Prilikom krstarenja autoputem, DSG prebacuje u viši stepen pri relativno niskim obrtajima, što utiče na smanjenje potrošnje. Ovo ne utiče na performanse, odnosno automobil nije trom, jer je za promenu brzina potrebno manje od pola sekunde.

Procenat modela sa DSG-om se svake godine povećava. Tako je ove godine 40 odsto svih "golfova" ima ovu vrstu menjača, dok je udeo ugradnje kod većih modela većinski. Kod "pasata on iznosi 60 (sedan), odnosno 70 odsto (karavan). Više od 80 odsto "arteona" ima DSG. Ovu transmisiju ima čak 90 odsto velikog SUV-a "tiguan olspejs".

Od 2003. više od 26 miliona vozila iz cele Folksvagen grupe proizvedeno je sa DSG menjačem sa 6 ili 7 brzina.

Inače, nije Folksvagen grupa jedini proizvođač koji nudi menjače sa dvostrukim kvačilom, koji se s pravom može nazvati ubicom ručne transmisije. Ovakav menjački sklop nude praktično svi veći proizvođači automobila na svetu.

Da li i dalje preferite ručni menjač? I zašto? Pišite nam u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Za razliku od američkog tržišta u kome više od 90 odsto automobila ima automatsku transmisiju, u Evropi su do pre 15 godina oni bili prilična retkost. Samo 14 odsto Evropljana je "vozilo" automatiku. Najviše iz razloga što je automatski menjač bio kvarljiva roba, koja je pružala lošije performanse uz povećanu potrošnju. Što bi rekli – (tro)duplo golo!

Međutim, sve se menja dolaskom DSG-a, menjača sa duplim kvačilom.

Iako je ova tehnologija izmišljena krajem tridesetih godina prošlog veka i ugrađivala se osamdesetih u neke modele Audija i Poršea, poput "audija kvatro S1", sve do pojave Folksvagenove verzije pre 15 godina, ona nije zaživela u automobilima, koji se proizvode u velikim serijama.

Prvi model opremljen DSG menjačem je bio "VW golf R32" sa motorom snage 241 KS. Ovaj automobil je mogao da se kupi sa šestostepenim DSG-om.

 DSG (Dual Clutch Gearbox – menjač sa dvostrukim kvačilom) pruža, u odnosu na klasičnu automatiku, vožnju daleko boljih performansi i manje potrošnje. Uz to, iako poseduje veoma komplikovani sklop, nije kvarljiva roba, pre svega jer ceo sistem kontroliše računar.

Sada neki modeli sa DSG menjačem postižu bolje rezultate u poređenju sa automobilima koji su opremljeni klasičnim, ručnim menjačima.

Prilikom krstarenja autoputem, DSG prebacuje u viši stepen pri relativno niskim obrtajima, što utiče na smanjenje potrošnje. Ovo ne utiče na performanse, odnosno automobil nije trom, jer je za promenu brzina potrebno manje od pola sekunde.

Procenat modela sa DSG-om se svake godine povećava. Tako je ove godine 40 odsto svih "golfova" ima ovu vrstu menjača, dok je udeo ugradnje kod većih modela većinski. Kod "pasata on iznosi 60 (sedan), odnosno 70 odsto (karavan). Više od 80 odsto "arteona" ima DSG. Ovu transmisiju ima čak 90 odsto velikog SUV-a "tiguan olspejs".

Od 2003. više od 26 miliona vozila iz cele Folksvagen grupe proizvedeno je sa DSG menjačem sa 6 ili 7 brzina.

Inače, nije Folksvagen grupa jedini proizvođač koji nudi menjače sa dvostrukim kvačilom, koji se s pravom može nazvati ubicom ručne transmisije. Ovakav menjački sklop nude praktično svi veći proizvođači automobila na svetu.

Da li i dalje preferite ručni menjač? I zašto? Pišite nam u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Komentari(9)
ke
kenan4.4.2019
DSG menjač – Može li se kupiti polovni automobil sa DSG menjačem i izbeći velike troškove popravki menjača? Da, pod uslovom da je ranije popravljena Možete li kupiti rabljeni automobil sa DSG menjačem i ne izgubiti imovinu na njegovom servisu? Da, pod uslovom da je ranije popravljena Uvođenje DSG menjača u Volkswagenu 2003. godine predstavljalo je promenu u oblasti automatskih menjača. Na kraju se ispostavilo da automobil sa automatskim menjačem može biti dinamičan kao i automobil sa manuelnim menjačem i može čak i pobediti u potrošnje goriva. Nije ni čudo što je DSG postao predmet želje mnogih vozača. Danas, najstariji polovnjaci sa DSG menjačima su stari 16 godina, tako da se mogu jasno odrediti kvarovi ili troškovi upotrebe. https://mlfree.com/dsg-menjac-kupovian-polovnjaka-sa-dsg-menjacem/
Ra
Ratko29.12.2018
Odrzavanje automatika na 300000 km kosta oko 300 do 500 € a set kvacila za manuelni menjac od 800€ pa navise Sa automatikom je laksa voznja a potrosnja je mozda i manja al automatika treba znati voziti Ja vozim automatika 14 godina i ne bih se menjao za manuelni
Jv
Jvn13.1.2019
Treba znati voziti automatika, ubacis u D i stiskas gas i kocnicu. Umece,nema sta. A i oko odrzavanja,ne daj Boze da ti crkne nesto na automaticima,posebno na ZF menjacima koji idu u BMW,na primer. Cene su astronomske.