Godinu dana finalnog testiranja na Ninburgringu bilo je potrebno inženjerima Tojote, kao i njegovog sportskog odeljenja "Toyota GAZZOO Racing", kako bi novu "tojotu supru" doveli do savršenstva. Barem, tako oni tvrde.
Pored testiranja na stazi, nov model je pretrpeo i brojna matematička ispitivanja, pa je najavljeno da će nov model buti najstabilniji sportski automobil na tržištu.
Nova "supra" je premijerno predstavljena na Sajmu automobila koji se održava u Detroitu.
U pitanju je peta generacija modela, čije su prethodne verzije zaradile status ikone. Nov model će zato imati težak zadatak da nakon pauze od 17 godina, nastavi tamo gde je "četvorka" stala.
Ali sudeći po slikama, ali i performansama (na papiru), očekuje se da automobil uzdrma tržište.
Ispod poklopca motora se nalazi 3,0-litarski tvin-turbo redni šestocilindrični motor koji razvija 335 konjskih snaga i 495 Nm obrtnog momenta. Pogon se na zadnje točkove prenosi preko 8-stepenog automatskog menjača. "Supra" će od 0-100 na sat stizati za 4,3 sekunde.
Pored pogona, Japanci su posebnu pažnju posvetili i odnosu mase koja je idealnih 50:50, a matematički, da ne kažemo - japanski, precizno je izračunato da bi odnos širine guma i međuosovinskog rastojanja trebalo da bude – 1,55. I toliki je.
Inače, "supra" dosta elemenata deli sa BMW-om Z4, pa smo na slikama prepoznali poznate tastere info-zabavnog sistema i klima uređaja, ručicu menjača i još neke druge kabinske elemente sa bavarskog modela. Ono što se ne vide jeste kompletna zajednička platforma.
"Suprine" će, ipak, biti one najznačajnije komponente unutrašnjosti, poput digitalne instrument table, volana i sedišta.
Oba modela će se praviti na istom mestu, i to u čuvenoj austrijskoj fabrici Magna Štejr.
Inače, ovakva praksa nije usamljena u automobilskom svetu. Tako se na zajedničkoj platformi i na istoj lokaciji proizvode "tojota 86" i "subaru BRZ", kao i "mazda MX-5" i "fijat 124 spajder".
"Tojota supra" će se nuditi u dve verzije – Active i Premium.
Prva podrazumeva aktivni diferencijal, adaptivni varijabilni sistem oslanjanja i felne od 19 inča, adaptivni tempomat… LED tehnologija je korišćena na naprednim prednjim svetlima, zadnjim svetlosnim grupama i dnevnim svetlima, a sva ogledala su samozatamnjujuća.
Sportska sedišta su obložena crnom alkantarom i imaju električno podešavanje (uključujući lumbalnu podršku). Info-zabavni deo se odlikuje centralnim ekranom od 8,8 inča, audio sistemom sa 10 zvučnika i drugim multimedijalnim dodacima.
"Supra" se može pohvaliti visokim nivoom bezbednosti za koju su odgovorni brojni sistemi, koji prate "mrtav ugao", napuštanje trake, saobraćaj iza vozila… Tu je i funkcija automatskog slanja lokacije hitnoj pomoći u slučaju ozbiljnog sudara.
Premium paket je nadragnja prethodnog i obuvhata kožna sedišta, JBL ozvučenje sa 12 zvučnika, Head-Up displej i bežični telefonski punjač.
Početna cena nove "tojota supre" iznosi oko 60.000 evra, a do prvih kupaca će stići krajem trećeg kvartala ove godine.
Pogledajte i kako je izgledala premijera u Detroitu (prezentacija počinje u 9:35):
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.