PROBA: Novi "reno kađar" sa "Mercedesovim" motorom FOTO

Podmlađeni "terenac" je dobio veliki broj promena, koje uključuju i kompletno novu ponudu motora

PROBA: Novi "reno kađar" sa "Mercedesovim" motorom FOTO Foto: MONDO/Marko Tanasković

"Reno kađar" je prvi model ovog francuskog proizvođača iz C-SUV segmenta, koji je trenutno deo automobilskog tržišta sa najvećim rastom. Od premijere ovog modela, proleća 2015. do sada je predstavljeno čak 15 "kađarovih" konkurenata.

Do sada je ukupno prodato 450.000 "kađara" u 50 zemalja širom sveta.

Iako se "reno" s njima uspešno borio, došlo je vreme da se original podmladi. Tako je Reno krajem prošle godine predstavio redizajnirani "kađar".

Sada je nov model stigao u Srbiju, pa je lokalna kancelarija Renoa organizovala regionalnu premijeru "kađara" faze dve, kako ga proizvođač zvanično označava.

Ovo je bila prilika da se probaju i novi motori. Mi smo izabrali da prođemo oko 150 kilometara kombinovane vožnje po autoputu i magistralnom putu po Šumadiji za volanom modela sa 1,3-litarskim turbo-benzincem koji su zajedničkim snagama napravili Reno i Daimler, odnosno Mercedes.

U pitanju je bazična verzija od 140 konjskih snaga (jača ima 160 KS) sa maksimalnim obrtnim momentom od 240 Nm. Osim ova dva benzinca, na raspolaganju su i dva dizelaša – 1,5-litarski od 115 KS i 1,7-litarski od 150 KS. Poslednji je dostupan sa 4x4 pogonom, dok je kod ostalih pogon samo na prednjim točkovima, ali sa opcionim sistemom Extended Grip. U kombinaciji sa M+S gumama ovaj sistem za sprečavanje proklizavanja poboljšava prianjanje u vožnji po blatu, snegu i peskovitim površinama.

Svi motori, i benzinski i dizelski, dolaze sa ugrađenim filterom čestica.

Nov agregat se pokazao veoma dobro. Lepo je usklađen sa šestostepenim ručnim menjačem, a snage ima sasvim dovoljno bilo da je reč o preticanju na regionalnom putu ili penjanjem uz brdo na autoputu od Bubanj Potoka ka Beogradu.

Primetili smo da je u kabini veoma tiho, pa smo utiska da je Reno radio i na zvučnoj izolociji.

Promene unutra su u najvećem delu fokusirane na centralnu konzolu. Sedmoinčni ekran info-zabavnog sistema R-link 2 sada je bolje integrisan u samu konzolu, a kontrola klime je veoma efektno i praktično dizajnirana. Da, u pitanju je rešenje viđeno i u novom "reno kliju", ali i drugoj generaciji "dačije daster".

Test: Nova "dačija daster" (FOTO)

Izmenjena su i sedišta, koja su sada udobnija. Prednja imaju i zgodan produžetak sedalnog dela, koji naročito dobro dođe prilikom dužih putovanja.

Prtljažnik ima zapreminu od 472 litara, koji se jednostavnim preklapanjem naslona zadnjeg sedišta, povećava na skoro 1.500 litara. Novina je i mogućnost preklapanja suvozačevog sedišta, pa se u "kađaru" mogu prevoziti i stvari dužine od 2,5 metara.

Prostor za prtljag poseduje i praktični pod koji se može postaviti u dva nivoa.

Naravno, svaka "faza 2" podrazumeva i promene spoljašnjosti. Nov "kađar" je dobio novu, veću masku u skladu sa ostatkom aktuelne Renoove ponude. Migavci su sada integrisani u prednji far i oblika su dnevnih LED svetla. Maglenke su takođe promenjene – LED su i efektnijeg su četvorougaonog oblika.

Pozadi je nov dizajn branika, kao i svetala, koja su sad kompletno izvedena u LED tehnologiji.

Prisutni su i novi hromirani elementi, koji daju "kađaru" i jednu suptilnu luksuznu notu.

Što se tiče naprednih sigurnosno-bezbednosnih sistema, novi model poseduje automatska duga svetla, nadzor mrtvog ugla, sistem za parkiranje i maglenke s funkcijom praćenja smera kretanja vozila.

Tu su i adaptivni tempomat, kao i pomoćni sistemi za držanje vozila u traci i automatskog kočenja u slučaju nužde. Oni zajedno daju "kađaru" drugi nivo autonomne vožnje.

"Kađar Black Edition"

Novi sportski paket opreme "Black Edition" predstavlja sada vrh ponude. On uključuje presvlake od Alcantare, plafonske presvlake crne boje, posebne zaštitne tepihe, kao i efektne crvene štepove. Spolja se ovaj model ističe novim 19-inčnim aluminijskim felnama, zaštitom podvozja napred i pozadi u kontrastnoj boji, kao i crnim kućištima retrovizora.

Što se cena tiče "kađar" sa benzinskim motorima košta do 18.390 evra (1.3, 140 KS, paket opreme "Life") do 24.990 evra (1.3, 160 KS, paket opreme "Black Edition").

Najjeftiniji dizelaš sa 115 konjskih snaga košta 22.190 evra, dok će model sa motorom 1.7 dCi od 150 KS, pogonom na sva 4 točka i Bose paketom opreme koštati 29.090 evra.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Povezano

Sve vesti