PROBA: "Kia sportidž" sa super-čistim dizelašem (FOTO)

Korejski proizvođač je redizajnirao svoj bestseler kako bi nastavio žestoku borbu s konkurencijom

MONDO/Marko Tanasković 

U C-SUV segmentu automobilskog tržišta trenutno se vodi najžešća automobilska borba. U poslednjih pet godina predstavljeno je čak 15 novih modela što dovoljno govori o popularnosti segmenta, čiji su najznačajniji predstavnici "nisan kaškai", "pežo 3008", "VW tiguan", "ford kuga" i "reno kađar", čiju smo podmlađenu verziju nedavno imali prilike da probamo.

U ovom društvu odlično se snalazi i "kia sportidž" čija je četvrta generacija nedavno takođe doživela podmlađivanje.

Novi "sportidž" je podmlađen. Nov izgled prednjeg branika prvo upada u oči, a svetla za maglu su sada efektnije uklopljena u celinu. Tu su i upečatljiva dnevna LED svetla.

Redizajn je doživeo i zadnji kraj automobila. Vodoravna LED svetla oblika slova C su sada elegantija i međusobno su spojena.

Što se tiče unutrašnjosti, ona nije značajnije menjana, ali je svakako dodatno "upeglana". Zanimljivo je da i kupci koji se odluče za niže pakete opreme u kojima se ne dobija navigacija, mogu da imaju prikaz mape na centralnom ekranu. Zahvaljujući kompatibilnosti info-zabavnog sistema sa Android Auto i Apple CarPlay aplikacijama vozači mogu da koriste mape iz pametnih telefona, koje su se pokazale u nekim slučajevima i bolje nego one ugrađene u automobilu.

MONDO/Marko Tanasković kia sportidž 2019 proba

Model koji smo izabrali da probamo na domaćoj premijeri osveženog "sportidža" bio je opremljen paketom "EX Fresh", koji nudi vozačima, ali i putnicima brojne pogodnosti.

Napredni sistemi bezbednosti i asistencije su sada daleko brojniji nego u prethodnoj verziji. Tempomat u saradnji sa sistemom za držanje trake omogućava daleko lagodniju vožnju, posebno na autoputu. Tu su i automatska duga svetla, senzor za kišu koji automatski uključuju brisače, sistem za prepoznavanja saobraćajnih znakova, kao i upozorenje o smanjenoj koncentraciji vozača.

U zimskim uslovima vozači će ceniti grejane retrovizore, kao i prednja i zadnja sedišta, a tu je i sistem protiv zamrzavanja brisača.

Pod haubom je bila jača verzija novog 1,6-litarskog dizel motora, za koji Kia tvrdi da je njihov najčistiji dizelaš ikad proizveden. Maksimalna snaga ovog agregata iznosi 136 KS uz obrtni moment od 320 Nm.

Sedmostepeni automatski menjač je snagu prebacivao na sva četiri točka.

Prvi utisak koji smo stekli tokom kratke test vožnje jeste da je kombinacija ovog motora i menjača odlična jer nudi veoma ugodnu vožnju uz dovoljno snage.

Uz to, vozač će se prijatno osećati jer će pod prstima imati volan i menjač presvučene kožom. Dvozonska klima i info-zabavni sistem, koji je prilično jednostavan za korišćenje, upotpunjuju pozitivan utisak.

Cena voženog modela iznosi 27.590 evra. Ako vam pogon na sva četiri točka ili automatski menjač nisu preko potrebni, ovaj iznos umanjite za 1.600, odnosno 1.700 evra.

Inače, novi model je, uprkos modernizaciji i novim motorima, cenovno u rangu s prethodnim modelom. Tako sada najjeftiniji "sportidž" sa benzinskim motorom 1.6 GDI i 132 KS košta 18.990 evra, dok je najjeftinija dizel verzija 21.690 evra.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Tanasković 

U C-SUV segmentu automobilskog tržišta trenutno se vodi najžešća automobilska borba. U poslednjih pet godina predstavljeno je čak 15 novih modela što dovoljno govori o popularnosti segmenta, čiji su najznačajniji predstavnici "nisan kaškai", "pežo 3008", "VW tiguan", "ford kuga" i "reno kađar", čiju smo podmlađenu verziju nedavno imali prilike da probamo.

U ovom društvu odlično se snalazi i "kia sportidž" čija je četvrta generacija nedavno takođe doživela podmlađivanje.

Novi "sportidž" je podmlađen. Nov izgled prednjeg branika prvo upada u oči, a svetla za maglu su sada efektnije uklopljena u celinu. Tu su i upečatljiva dnevna LED svetla.

Redizajn je doživeo i zadnji kraj automobila. Vodoravna LED svetla oblika slova C su sada elegantija i međusobno su spojena.

Što se tiče unutrašnjosti, ona nije značajnije menjana, ali je svakako dodatno "upeglana". Zanimljivo je da i kupci koji se odluče za niže pakete opreme u kojima se ne dobija navigacija, mogu da imaju prikaz mape na centralnom ekranu. Zahvaljujući kompatibilnosti info-zabavnog sistema sa Android Auto i Apple CarPlay aplikacijama vozači mogu da koriste mape iz pametnih telefona, koje su se pokazale u nekim slučajevima i bolje nego one ugrađene u automobilu.

MONDO/Marko Tanasković kia sportidž 2019 proba

Model koji smo izabrali da probamo na domaćoj premijeri osveženog "sportidža" bio je opremljen paketom "EX Fresh", koji nudi vozačima, ali i putnicima brojne pogodnosti.

Napredni sistemi bezbednosti i asistencije su sada daleko brojniji nego u prethodnoj verziji. Tempomat u saradnji sa sistemom za držanje trake omogućava daleko lagodniju vožnju, posebno na autoputu. Tu su i automatska duga svetla, senzor za kišu koji automatski uključuju brisače, sistem za prepoznavanja saobraćajnih znakova, kao i upozorenje o smanjenoj koncentraciji vozača.

U zimskim uslovima vozači će ceniti grejane retrovizore, kao i prednja i zadnja sedišta, a tu je i sistem protiv zamrzavanja brisača.

Pod haubom je bila jača verzija novog 1,6-litarskog dizel motora, za koji Kia tvrdi da je njihov najčistiji dizelaš ikad proizveden. Maksimalna snaga ovog agregata iznosi 136 KS uz obrtni moment od 320 Nm.

Sedmostepeni automatski menjač je snagu prebacivao na sva četiri točka.

Prvi utisak koji smo stekli tokom kratke test vožnje jeste da je kombinacija ovog motora i menjača odlična jer nudi veoma ugodnu vožnju uz dovoljno snage.

Uz to, vozač će se prijatno osećati jer će pod prstima imati volan i menjač presvučene kožom. Dvozonska klima i info-zabavni sistem, koji je prilično jednostavan za korišćenje, upotpunjuju pozitivan utisak.

Cena voženog modela iznosi 27.590 evra. Ako vam pogon na sva četiri točka ili automatski menjač nisu preko potrebni, ovaj iznos umanjite za 1.600, odnosno 1.700 evra.

Inače, novi model je, uprkos modernizaciji i novim motorima, cenovno u rangu s prethodnim modelom. Tako sada najjeftiniji "sportidž" sa benzinskim motorom 1.6 GDI i 132 KS košta 18.990 evra, dok je najjeftinija dizel verzija 21.690 evra.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Tanasković 

U C-SUV segmentu automobilskog tržišta trenutno se vodi najžešća automobilska borba. U poslednjih pet godina predstavljeno je čak 15 novih modela što dovoljno govori o popularnosti segmenta, čiji su najznačajniji predstavnici "nisan kaškai", "pežo 3008", "VW tiguan", "ford kuga" i "reno kađar", čiju smo podmlađenu verziju nedavno imali prilike da probamo.

U ovom društvu odlično se snalazi i "kia sportidž" čija je četvrta generacija nedavno takođe doživela podmlađivanje.

Novi "sportidž" je podmlađen. Nov izgled prednjeg branika prvo upada u oči, a svetla za maglu su sada efektnije uklopljena u celinu. Tu su i upečatljiva dnevna LED svetla.

Redizajn je doživeo i zadnji kraj automobila. Vodoravna LED svetla oblika slova C su sada elegantija i međusobno su spojena.

Što se tiče unutrašnjosti, ona nije značajnije menjana, ali je svakako dodatno "upeglana". Zanimljivo je da i kupci koji se odluče za niže pakete opreme u kojima se ne dobija navigacija, mogu da imaju prikaz mape na centralnom ekranu. Zahvaljujući kompatibilnosti info-zabavnog sistema sa Android Auto i Apple CarPlay aplikacijama vozači mogu da koriste mape iz pametnih telefona, koje su se pokazale u nekim slučajevima i bolje nego one ugrađene u automobilu.

MONDO/Marko Tanasković kia sportidž 2019 proba

Model koji smo izabrali da probamo na domaćoj premijeri osveženog "sportidža" bio je opremljen paketom "EX Fresh", koji nudi vozačima, ali i putnicima brojne pogodnosti.

Napredni sistemi bezbednosti i asistencije su sada daleko brojniji nego u prethodnoj verziji. Tempomat u saradnji sa sistemom za držanje trake omogućava daleko lagodniju vožnju, posebno na autoputu. Tu su i automatska duga svetla, senzor za kišu koji automatski uključuju brisače, sistem za prepoznavanja saobraćajnih znakova, kao i upozorenje o smanjenoj koncentraciji vozača.

U zimskim uslovima vozači će ceniti grejane retrovizore, kao i prednja i zadnja sedišta, a tu je i sistem protiv zamrzavanja brisača.

Pod haubom je bila jača verzija novog 1,6-litarskog dizel motora, za koji Kia tvrdi da je njihov najčistiji dizelaš ikad proizveden. Maksimalna snaga ovog agregata iznosi 136 KS uz obrtni moment od 320 Nm.

Sedmostepeni automatski menjač je snagu prebacivao na sva četiri točka.

Prvi utisak koji smo stekli tokom kratke test vožnje jeste da je kombinacija ovog motora i menjača odlična jer nudi veoma ugodnu vožnju uz dovoljno snage.

Uz to, vozač će se prijatno osećati jer će pod prstima imati volan i menjač presvučene kožom. Dvozonska klima i info-zabavni sistem, koji je prilično jednostavan za korišćenje, upotpunjuju pozitivan utisak.

Cena voženog modela iznosi 27.590 evra. Ako vam pogon na sva četiri točka ili automatski menjač nisu preko potrebni, ovaj iznos umanjite za 1.600, odnosno 1.700 evra.

Inače, novi model je, uprkos modernizaciji i novim motorima, cenovno u rangu s prethodnim modelom. Tako sada najjeftiniji "sportidž" sa benzinskim motorom 1.6 GDI i 132 KS košta 18.990 evra, dok je najjeftinija dizel verzija 21.690 evra.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.