Pet modela Folksvagena, Škode i Seata će se proizvoditi u Srbiji?
Predsednik Privredne komore Srbije Marko Cadež izjavio je da, ukoliko bi se kompanija Folksvagen odlucila da investira u Srbiju, to bi potpuno promenila ekonomsku sliku Srbije i regiona.
Cadež kaže da država inace pregovara sa mnogo velikih investitora, te da je svaka kompanija ta koja treba da se odluci da li ce investirati ili ne, a da je država obezbedila uslove svim investitorima da dodu u našu zemlju.
"Znam da se pregovara sa mnogo velikih investitora i kompanija, želimo da kompanije same odluce da investiraju. Ako se desi jedna takva investicija, to bi promenilo opštu ekonomsku sliku regiona", kaže Cadež.
Premijerka ne komentariše Folksvagen: Suviše je važno!
Podseca da se od 2012. godine udvostrucio izvoz iz naše zemlje, da ima dosta kompanija koje u Srbiji proizvode delove za auto industriju, a da se investitori odlucuju da dodu u našu zemlju jer su, kako je rekao, ekonomski pokazatelji dobri.
Govoreci o mogucnostima da se privredi izade u susret i da se smanje porezi i doprinosi na plate, Cadež kaže da je to nešto što je u planu u narednom periodu i da se na tome razgovara sa Vladom Srbije.
"Novosti": Folksvagen gradi fabriku u Srbiji
"Vecernje novosti" su objavile da je Folksvagen odlucio da novu fabriku gradi u našoj zemlji. Najveci automobilski proizvodac na svetu odlucio se za Srbiju u konkurenciji drugih zemalja iz regiona. Prema saznanjima ovog lista, prvi cetvorotockaši iz Folksvagenove fabrike u Srbiji trebalo bi da izadu vec 2023. godine.
Nedavno smo preneli informaciju nemackog portala Automobilwoche da Folksvagen planira da gradi novu fabriku u Rumuniji, Bugarskoj ili Turskoj. Ubrzo nakon toga, Dojce Veleu je potvrdeno da najveci svetski proizvodac vozila stiže u ovaj region i da ce novi pogon graditi u Srbiji ili Bugarskoj.
Prema tim informacijama, rec je o investiciji od 1,4 milijarde evra, gde ce biti zaposleno oko 5.000 radnika plus 650 inženjera, a sve to na površini od 400.000 kvadratnih metara. U novoj ce se proizvoditi oko 300.000 automobila godišnje – pet modela Folksvagena, Škode i Seata.
Performanse srpske ekonomije, dolazak gotovo svih najvažnijih proizvodaca automobilskih komponenata, ali i prijateljski odnosi našeg državnog rukovodstva sa kolegama iz Nemacke, pretegnuli su jezicak na vagi u našu korist, prenele su Novosti.
Lokacija nije poznata, ali je predsednik Srbije Aleksandar Vucic u nekoliko navrata pomenuo Šumadiju kao adresu investicije koja bi u potpunosti promenila "krvnu sliku" naše ekonomije.
Ukoliko se ostvare ovi ambiciozni planovi nemackih investitora i srpskih vlasti, naš izvoz bi mogao da poraste za petinu.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.