Kraj marta i dogovor između EU i Britanije oko "bregzita" veoma je bitan i za, nekad čuvenu, automobilsku industriju Velike Britanije
Izlazak Velike Britanije iz Evropske Unije imace velike posledice po automobilsku industriju te zemlje.
Prvo je Nisan saopštio da tamo nece sklapati "X-trejl" iako je taj posao vec bio dogovoren uz 60 miliona funti subvencija od strane britanske vlade. Fabrika u Sanderlendu ce za sada nastaviti s proizvodnjom "kaškaija" i "duka", kao i nekih modela Nisanovog brenda Infiniti.
Medutim, ako se Britanija i EU ne dogovore oko (slobodne) trgovine do 29. marta, može se ocekivati da se ovi modeli presele na "kontinent".
Druga japanska kompanija se odlucila za još žešci potez. Honda je nedavno saopštila da ce svoju jedinu fabriku u Britaniji zatvoriti 2021. godine, iako je ova odluka doneta zbog promena na globalnom tržištu, a ne baš zbog Bregzita.
Ovim potezom 3.500 radnika ce ostati bez posla u Svindonu, na jugu Engleske.
Poslednji u nizu proizvodaca automobila koji smanjuju ili u potpunosti napuštaju Veliku Britaniju je BMW.
Oni za sada nisu potvrdili odlazak, ali razmišljaju da presele deo proizvodnje motora iz Britanije u austrijsku fabriku Stejr.
"BMW bi mogao da preseli deo proizvodnje motora iz Velike Britanje u Austriju u slucaju da se dogodi nekontrolisani Bregzit", izjavio je clan uprave nemacke kompanije Peter Švarcenbauer na Salonu automobila u Ženevi.
Prema njegovim recima, proizvodnja u Austriji bi mogla vrlo brzo da se uspostavi, tako da je ta opcija veoma realna.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.