mondo.rs

Pobedite glavobolje hranom

Autor:

Nisu uvek neophodni lekovi za glavobolju.

Pobedite glavobolje hranom Foto: Guliver/Getty Images/dragana991

Neprijatno "probadanje" u glavi, konstantan bol, mučnina, zvonjenje u ušima, zamagljne vid – glavobolje i migrene su, u najmanju ruku, iscrpljujuće.

Ipak, migrene i glavobolje muče milione ljudi širom sveta, od kojih većina uzima lekove za glavobolju. Stres, napeti mišići i anksioznost su najveći uzroci glavobolje, ali i hidracija i ishrana imaju veliku ulogu u tome.

Dijetetičarka i nutricionistkinja Rebeka Gotorn otkriva jednostavne trikove koji će značajno smanjiti šansu da dođe do glavobolje.

Hidracija je ključ

"Dehidracija dovodi do toga da se mozak 'povuče' od lobanje", objašnjava Gotornova, dodajući da se tada javljaju glavobolje. Zbog toga se ženama savetuje da piju najmanje osam čaša vode dnevno, a muškarcima deset.

Jedite svežu hranu

Eto, još jedan razlog da izbegavate gotove namirnice u svojoj ishrani.

"Migrene se povezuju sa konzumacijom raznih aditiva u hrani, poput MSG-a, nitrata. Neki od njih proširuju krvne sudove i tako uzrokuju glavobolju", kaže Gotornova.

Ona savetuje da izbegavate gotove namrinice, a da se umesto toga fokusirate na svežu hranu – voće, povrće, cele žitarice i proteine.

Smanjite unos šećera

Preteran unos šećera povećava nivo šećera u krvi, a zatim ga naglo spušta, što utiče na konstantan nivo glukoze koji je mozgu potreban da funkcioniše, pa se onda javljaju i glavobolje, objašnjava nutricionistkinja.

Dakle, ne morate potpuno da izbacite šećer iz ishrane, ali ako često imate glavobolje, svakako bi trebalo da smanjite unos šećera. Takođe, gde god i kad god možete, šećer zamenite medom.

Slušajte signale gladi

Već znamo da napeti mišići mogu da budu uzrok migrena i glavobolja, a upravo to se dešava kada organizam ostane bez goriva. Izgladnjivanje dovodi do stezanja mišića, ostavljajući telo u stanju tenzije.

"Svi smo mi zauzeti, ali je jako važno da redovno jedemo. Ako znate da nećete stići baš na vreme da pojedete sledeći obrok, onda ranije pojedite nešto što je bogato vlaknima, poput celih žitarica, povrća, voća i mahunarki, kako biste duže bili siti".

Takođe, uvek imate vremena između obroka da pojedete nešto od voća, orašastih plodova... i tako telu date malo energije do sledećeg obroka.

Unosite probiotike

"Nedavno sprovedena studija je pokazala da probiotici pomažu u ublažavanju migrena. Stomak je povezan sa mozgom, zato konzumacija probiotskih namirnica, poput jogurta ili kombuhe, pomaže u održavanju balansa zdravih bakterija u crevima, smanjujući glavobolje", kaže Gotorn.

Zapamtite da svi reaguju drugačije

Gotornova dodaje da svako ima svoje okidače za glavobolju, kada je reč o hrani, zbog čega je važno da slušate svoje telo što je više moguće. Ona predlaže i da vodite dnevnik, jer ćete tako bolje uspeti da određene osećaje povežete sa namirnicama koje unosite.

"Ako često imate glavobolje, zapisujte šta jedete i kada imate glavobolje, možda uočite obrazac", savetuje nutricionistkinja.

Povezano

Sve vesti