Negativne strane industrije električnih automobila

Vađenje minerala dovodi se u vezu sa kršenjem ljudskih prava, a najviše sa eksploatisanjem dece.

2
Foto: MONDO/Stefan Stojanović
Proizvodnja električna vozila zagađenje eksploatacija dece
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Organizacija "Amnesti internešnel" kritikovala je industriju električnih vozila jer se predstavlja kao prihvatljiva za okolinu iako se baterije proizvode upotrebom fosilnih goriva i minerala do kojih se dolazi na neetičan način.

Tokom proizvodnje baterija oslobađa se velika količina ugljenikovih oksida (najviše CO2), a vađenje minerala dovodi se u vezu sa kršenjem ljudskih prava, poput rada dece, navodi se u saopštenju.

"Električna vozila su ključ za udaljavanje automobilske industrije od fosilnih goriva, ali ona u ovom trenutku nisu toliko etična koliko bi prodavci želeli da verujemo da jesu", stoji u saopštenju objavljenom povodom Nordijskog samita o električnim vozilima u Oslu.

Za proizvodnju litijum-jonskih baterija potrebno je mnogo energije, a fabrike su koncentrisane u Kini, Južnoj Koreji i Japanu i zavisne su od uglja ili ostalih fosilnih goriva, napominje "Amnesti".

Globalni proizvođači automobila ulažu milijarde dolara u povećanje proizvodnje električnih vozila. Folksvagen planira da poveća godišnju proizvodnju električnih automobila na tri miliona do 2025. godine sa 40.000 tokom 2018. godine. U okviru ovog plana nemačka kompanija planira da otpusti više od 5.000 radnika, jer je proizvodnja električnih pogona za automobile skuplja, ali i automatizovanija.

"Amnesti" je zatražio da industrija električnih vozila osmisli etičnu i čistu bateriju u roku od pet godina i da, u međuvremenu, objavi podatke o emisijama co2 i poreklu minerala iz lanca za nabavke.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Foto: MONDO/Stefan Stojanović
Proizvodnja električna vozila zagađenje eksploatacija dece
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Organizacija "Amnesti internešnel" kritikovala je industriju električnih vozila jer se predstavlja kao prihvatljiva za okolinu iako se baterije proizvode upotrebom fosilnih goriva i minerala do kojih se dolazi na neetičan način.

Tokom proizvodnje baterija oslobađa se velika količina ugljenikovih oksida (najviše CO2), a vađenje minerala dovodi se u vezu sa kršenjem ljudskih prava, poput rada dece, navodi se u saopštenju.

"Električna vozila su ključ za udaljavanje automobilske industrije od fosilnih goriva, ali ona u ovom trenutku nisu toliko etična koliko bi prodavci želeli da verujemo da jesu", stoji u saopštenju objavljenom povodom Nordijskog samita o električnim vozilima u Oslu.

Za proizvodnju litijum-jonskih baterija potrebno je mnogo energije, a fabrike su koncentrisane u Kini, Južnoj Koreji i Japanu i zavisne su od uglja ili ostalih fosilnih goriva, napominje "Amnesti".

Globalni proizvođači automobila ulažu milijarde dolara u povećanje proizvodnje električnih vozila. Folksvagen planira da poveća godišnju proizvodnju električnih automobila na tri miliona do 2025. godine sa 40.000 tokom 2018. godine. U okviru ovog plana nemačka kompanija planira da otpusti više od 5.000 radnika, jer je proizvodnja električnih pogona za automobile skuplja, ali i automatizovanija.

"Amnesti" je zatražio da industrija električnih vozila osmisli etičnu i čistu bateriju u roku od pet godina i da, u međuvremenu, objavi podatke o emisijama co2 i poreklu minerala iz lanca za nabavke.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Foto: MONDO/Stefan Stojanović
Proizvodnja električna vozila zagađenje eksploatacija dece
Foto: MONDO/Stefan Stojanović

Organizacija "Amnesti internešnel" kritikovala je industriju električnih vozila jer se predstavlja kao prihvatljiva za okolinu iako se baterije proizvode upotrebom fosilnih goriva i minerala do kojih se dolazi na neetičan način.

Tokom proizvodnje baterija oslobađa se velika količina ugljenikovih oksida (najviše CO2), a vađenje minerala dovodi se u vezu sa kršenjem ljudskih prava, poput rada dece, navodi se u saopštenju.

"Električna vozila su ključ za udaljavanje automobilske industrije od fosilnih goriva, ali ona u ovom trenutku nisu toliko etična koliko bi prodavci želeli da verujemo da jesu", stoji u saopštenju objavljenom povodom Nordijskog samita o električnim vozilima u Oslu.

Za proizvodnju litijum-jonskih baterija potrebno je mnogo energije, a fabrike su koncentrisane u Kini, Južnoj Koreji i Japanu i zavisne su od uglja ili ostalih fosilnih goriva, napominje "Amnesti".

Globalni proizvođači automobila ulažu milijarde dolara u povećanje proizvodnje električnih vozila. Folksvagen planira da poveća godišnju proizvodnju električnih automobila na tri miliona do 2025. godine sa 40.000 tokom 2018. godine. U okviru ovog plana nemačka kompanija planira da otpusti više od 5.000 radnika, jer je proizvodnja električnih pogona za automobile skuplja, ali i automatizovanija.

"Amnesti" je zatražio da industrija električnih vozila osmisli etičnu i čistu bateriju u roku od pet godina i da, u međuvremenu, objavi podatke o emisijama co2 i poreklu minerala iz lanca za nabavke.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Komentari(2)
Ga
Garrosh26.3.2019
Tako je, to što robova ima to je problm automobila, a ne država i njihovih vlasti...bolje mi da uništimo planetu još dok se lomi hoće pući ili ne
Na
Najjaci ikad25.3.2019
Ako ikada krenu da proizvode cars na vodu i tada nece nesto biti kako treba.