Tanjug

Obrazovanje danas: S algoritmima od pete godine

Autor:

Dve trećine današnjih prvaka radiće neke nove poslove, koji sada ne postoje, i zbog toga je neophodno da računarske nauke budu u istoj ravni sa matematikom, fizikom i hemijom, rečeno na panelu Drugog digitalnog samita u Beogradu.

1
A- A A+
Windows, Windows 10, Tablet, PC, Kompjuter, Microsoft, Komp Foto: Microsoft.


Na panelu "Obrazovanje je ponovo izumljeno", direktor Fondacije Petlja, Nebojša Vasiljević,rekao je da kao što je potrebno da deca znaju Njutnove zakone, treba napraviti sistem obrazovanja koji će ih podsticati da razumeju algoritme.

"Deca će sve više biti okružena spravama i podacima koje će morati da koriste pametno. Kao što su sada okružena prirodnim i društvenim fenomenima i kao što je potrebno da razumeju Njutnove zakone, tako moraju da znaju i algoritme koje će rešavati u školi", rekao je Vasiljević.

Kaže da je upravo to i cilj Fondacije Petlja, da deca vežbaju algoritamsku pismenost, a to će se postići, ističe, ako informatika bude obavezan predmet u osnovnim i srednjim školama, čak u istoj ravni sa drugim naukama - matematikom, fizikom i hemijom.

Digitalizacija na Zapadnom Balkanu (VIDEO)

Osnivač RoboKids centra u Banjaluci, Zoran Gajić, kaže da su na ideju otvaranja centra gde će se deca osećati kao da su u jednom "malom google habu" došli tako što je primećen procvat IT industrije u regionu, ali da nema dovoljno obučenih ljudi za tu industriju.

Kroz taj centar je, navodi Gajić, prošlo oko 2.000 dece kroz različite obuke digitalizacije, a u svom programu centar ima 25 kurseva, laboratorije, različita istraživanja.

Predškolski učitelj u novobeogradskoj PU "11. april", Nataša Anđelković, kaže da je poznato da se tehnologija brzo razvija, do te mere da se procenjuje da će 65 odsto današnjih prvaka radti poslove koji sada ne postoje.

Deco, idite u IT odeljenja, evo i zašto!

Smatra da decu sa tehnologijom treba intenzivno upoznavati već od pete godine, i podsticati ih na razmšljanje, a ne učiti ih sirovim podacima, kao na primer, šta je algoritam.

Vrtić ili škola treba da budu mesto gde se znanje konstruiše, a ne prenosi i da obrazovni sistem bude takav da dobijemo ljude koji nisu prepuni infomracija, već koji znaju da kritički razmišljaju, rešavaju probleme, koji su empatični i dobri roditelji.

Iskustvo o učenju dece u Engleskoj izneo je direktor Kompanije Pajtop, Luis Vasal, čija je kompanija osmislila prototip za kreativno učenje, a s ciljem, ne samo da napuni decu znanjem, već i da ih podstakne da te informacije vrate.

U Beogradu je danas počeo drugi Digitalni samit ekonomija Zapadnog Balkana, koji je okupio oko 4.000 učesnika i 200 govornika iz 30 ekonomija koji će predstaviti najnovije trendove u oblasti IT industrije.

Povezano

Sve vesti