Ko će u Srbiji kupiti hibridnu Tojotu RAV4 (FOTO VIDEO)

Autor:

Novi RAV4 dostupan u benzinskoj i hibridnoj varijanti

11
A- A A+

Izvor: MONDO

Na Sajmu automobila peta generacija Tojote RAV4 privukla je brojnu publiku i to pre svega svojim spoljašnjim izgledom.

Ljubiteljima dizajna koji se odlikuje oštrim ivicama svakako će se svideti nov model. U poređenju sa svim prethodnicima, on deluje agresivnije (posebno zbog prednje maske) i robusnije.

U odnosu na prethodnika, novi RAV4 je skraćen za oko 6 centimetara na 4.595 mm, ali su mu neznatno povećane širina i međuosovinsko rastojanje pa mesta u kabini ima više. Dodatno je povećan i gepek za nekih desetak odsto i sada se pozadi na raspolaganju prostor od čitavih 590 litara.

Nova generacija stiže i sa naprednim sigurnosnim paketom "Toyota Safety Sense", koji podrazumeva brojne asistente u vožnji. Tu su automatska duga svetla, sistem pomoći pri naglom kočenju, inteligentni adaptivni tempomat, upozorenje na umor vozača, sistem držanja vozila u traci i brojni drugi dodaci koji vožnju čine lakšom i bezbednijom.

E sad dolazimo do problematike vezane za domaće tržište. Naime, RAV4, kao i ostale putničke Tojote (sve osim Land Kruzera i Hajlaksa) više se ne nude sa dizel motorima. Tako da kupci mogu da biraju između benzinskih i poznatog Tojotinog "Hybrid Synergy Drive" benzinsko-električnog pogona.

Takav je slučaj i sa ovim terencem. U Srbiji se RAV4 nudi u dve varijatne – sa novim dvolitarskim benzinskim motor, maksimalne snage 175 KS i obrtnog momenta od 208 Nm, i novog hibridnog pogona, koji čine benzinac od 2,5 litara i elektromotor sa maksimalnom snagom od 222 "konja".

Cene osnovnih verzija iznose 27.900 evra (2.0 benzin sa 6-stepenim ručnim menjačem) i 33.300 evra (2.5 hibrid sa automatskim CVT menjačem). Ova razlika od oko 5.000 evra bi bila sasvim prihvatljiva, zbog manje potrošnje i zagađenja, koje donosi hibrid, da nije domaćih zastarelih propisa koji na motore preko 2.000 kubika gledaju kao na luksuz.

Zbog toga će vlasnici hibridne verzije prilikom registracije vozila morati na plaste PET PUTA od vlasnika benzinca.

Ovaj propis definitivno treba da ode u istoriju, odnosno odavno ga je trebalo promeniti, s obzirom da je trend smanjenja zapremine motora, takozvani "downsizing", aktuelan u automobilskoj industriji već nekoliko godina.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.

Povezano

Sve vesti