Električni automobil po ceni dizelaša (FOTO, VIDEO)

Posetioci Sajma automobila u Beogradu mogli su da vide i najpopularniji električni automobil u Evropi

Na ovogodišnjem Sajmu automobila jedan "običan" hečbek uspeo je da zaseni "godzilu", odnosno Nisan GT-R.

Reč je o modelu Leaf, koji takođe proizvodi ova japanska kompanija i predstavlja najpopularniji električni automobil u Evropi.

Njegova popularnost leži u činjenici da je cena ovog modela oko 33 hiljade evra i to bez obaveznih državnih subvencija, koje u Zapadnoj Evropi iznose oko 4-5 hiljada evra, dok su prošle godine u Hrvatskoj bile čak 10 hiljada evra.

Tako da u tom najboljem slučaju, električni Leaf može koštati koliko i jedan dobro opremljeni dizelaš, a vožnja na baterije je svakako ekonomičnija i daleko više ekološka od trošenja bilo kakvog goriva.

Leaf prokreće električni motor snage 150 "konja" koji ga šalje do "stotke" za ispod osam sekundi uz maksimalni obrtni moment od 320 Nm dostupnih čim zgazite na papučicu "gasa".

Ovo će vam omogućiti da budeti super brzi u gradu. Međutim, na autoputu ćete biti prosečni sa maksimalno dostižnom brzinom od 144 km/h. Ovo ograničenje je posledica ponašanja elektromobila pri visokim brzinama – troše baterije k'o ludi.

Još jedna karakteristika odvaja električne od klasičnih modela, a to je autonomija, odnosno potrošnja. Dok su benzinci i dizelaši najekonomičniji na otvorenom putu, dotle EV najviše prelaze u gradskim ulovima. Tako, prema fabričkim podacima, Leaf na otvorenom može preći do 270 kilometara, dok mu je u gradu jedno punjenje dovoljno za čak 389 kilometara.

Zasluge za ovoliku autonomiju ima i e-Pedal, elektronska papučica "gasa" koju, osim za ubrzavanje, možete koristiti i za kočenje. Naime, otpuštanjem papučice, automobil kreće da koči, a ta energija se koristi za dodatno punjenje baterija.

undefined nissan leaf sajam automobila

Leaf sa dužinom od 4,5 metra pripada C segmentu, a zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od 2,7 metara mesta ima dovoljno za pet putnika i na dužim putovanjima. Čak je i prtljažni prostor pozamašnih 435 litara, odnosno 420 litara u slučaju da je ugrađeno vrhunsko Bose ozvučenje.

Automobil se spolja odlikuje aerodinamičnim, klinastim oblikom, dok se unutrašnjost odlikuje manje-više klasičnim elementima.

Leaf se može pohvaliti i ProPilot tehnologijom koja obuhvata brojne sisteme asistencije i sigurnosti, kao što su adaptivni tempomat, držanje u traci, automatsko kočenje i sistem koji, prilikom isparkiravanja, upozorava vozača na druga vozila.

Ako vam se sve ovo svidelo, onda ćete morati da malo sačekate s kupovinom. Kako su nam rekli u Nisanu, električni automobili ovog japanskog brenda neće biti dostupni u Srbiji dok se ovde ne poboljša mreža javnih punjača, a i sertifikovanih servisa. Uz to i država mora da ponudi subvencije za kupovinu električnih automobila.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Na ovogodišnjem Sajmu automobila jedan "običan" hečbek uspeo je da zaseni "godzilu", odnosno Nisan GT-R.

Reč je o modelu Leaf, koji takođe proizvodi ova japanska kompanija i predstavlja najpopularniji električni automobil u Evropi.

Njegova popularnost leži u činjenici da je cena ovog modela oko 33 hiljade evra i to bez obaveznih državnih subvencija, koje u Zapadnoj Evropi iznose oko 4-5 hiljada evra, dok su prošle godine u Hrvatskoj bile čak 10 hiljada evra.

Tako da u tom najboljem slučaju, električni Leaf može koštati koliko i jedan dobro opremljeni dizelaš, a vožnja na baterije je svakako ekonomičnija i daleko više ekološka od trošenja bilo kakvog goriva.

Leaf prokreće električni motor snage 150 "konja" koji ga šalje do "stotke" za ispod osam sekundi uz maksimalni obrtni moment od 320 Nm dostupnih čim zgazite na papučicu "gasa".

Ovo će vam omogućiti da budeti super brzi u gradu. Međutim, na autoputu ćete biti prosečni sa maksimalno dostižnom brzinom od 144 km/h. Ovo ograničenje je posledica ponašanja elektromobila pri visokim brzinama – troše baterije k'o ludi.

Još jedna karakteristika odvaja električne od klasičnih modela, a to je autonomija, odnosno potrošnja. Dok su benzinci i dizelaši najekonomičniji na otvorenom putu, dotle EV najviše prelaze u gradskim ulovima. Tako, prema fabričkim podacima, Leaf na otvorenom može preći do 270 kilometara, dok mu je u gradu jedno punjenje dovoljno za čak 389 kilometara.

Zasluge za ovoliku autonomiju ima i e-Pedal, elektronska papučica "gasa" koju, osim za ubrzavanje, možete koristiti i za kočenje. Naime, otpuštanjem papučice, automobil kreće da koči, a ta energija se koristi za dodatno punjenje baterija.

undefined nissan leaf sajam automobila

Leaf sa dužinom od 4,5 metra pripada C segmentu, a zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od 2,7 metara mesta ima dovoljno za pet putnika i na dužim putovanjima. Čak je i prtljažni prostor pozamašnih 435 litara, odnosno 420 litara u slučaju da je ugrađeno vrhunsko Bose ozvučenje.

Automobil se spolja odlikuje aerodinamičnim, klinastim oblikom, dok se unutrašnjost odlikuje manje-više klasičnim elementima.

Leaf se može pohvaliti i ProPilot tehnologijom koja obuhvata brojne sisteme asistencije i sigurnosti, kao što su adaptivni tempomat, držanje u traci, automatsko kočenje i sistem koji, prilikom isparkiravanja, upozorava vozača na druga vozila.

Ako vam se sve ovo svidelo, onda ćete morati da malo sačekate s kupovinom. Kako su nam rekli u Nisanu, električni automobili ovog japanskog brenda neće biti dostupni u Srbiji dok se ovde ne poboljša mreža javnih punjača, a i sertifikovanih servisa. Uz to i država mora da ponudi subvencije za kupovinu električnih automobila.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Na ovogodišnjem Sajmu automobila jedan "običan" hečbek uspeo je da zaseni "godzilu", odnosno Nisan GT-R.

Reč je o modelu Leaf, koji takođe proizvodi ova japanska kompanija i predstavlja najpopularniji električni automobil u Evropi.

Njegova popularnost leži u činjenici da je cena ovog modela oko 33 hiljade evra i to bez obaveznih državnih subvencija, koje u Zapadnoj Evropi iznose oko 4-5 hiljada evra, dok su prošle godine u Hrvatskoj bile čak 10 hiljada evra.

Tako da u tom najboljem slučaju, električni Leaf može koštati koliko i jedan dobro opremljeni dizelaš, a vožnja na baterije je svakako ekonomičnija i daleko više ekološka od trošenja bilo kakvog goriva.

Leaf prokreće električni motor snage 150 "konja" koji ga šalje do "stotke" za ispod osam sekundi uz maksimalni obrtni moment od 320 Nm dostupnih čim zgazite na papučicu "gasa".

Ovo će vam omogućiti da budeti super brzi u gradu. Međutim, na autoputu ćete biti prosečni sa maksimalno dostižnom brzinom od 144 km/h. Ovo ograničenje je posledica ponašanja elektromobila pri visokim brzinama – troše baterije k'o ludi.

Još jedna karakteristika odvaja električne od klasičnih modela, a to je autonomija, odnosno potrošnja. Dok su benzinci i dizelaši najekonomičniji na otvorenom putu, dotle EV najviše prelaze u gradskim ulovima. Tako, prema fabričkim podacima, Leaf na otvorenom može preći do 270 kilometara, dok mu je u gradu jedno punjenje dovoljno za čak 389 kilometara.

Zasluge za ovoliku autonomiju ima i e-Pedal, elektronska papučica "gasa" koju, osim za ubrzavanje, možete koristiti i za kočenje. Naime, otpuštanjem papučice, automobil kreće da koči, a ta energija se koristi za dodatno punjenje baterija.

undefined nissan leaf sajam automobila

Leaf sa dužinom od 4,5 metra pripada C segmentu, a zahvaljujući međuosovinskom rastojanju od 2,7 metara mesta ima dovoljno za pet putnika i na dužim putovanjima. Čak je i prtljažni prostor pozamašnih 435 litara, odnosno 420 litara u slučaju da je ugrađeno vrhunsko Bose ozvučenje.

Automobil se spolja odlikuje aerodinamičnim, klinastim oblikom, dok se unutrašnjost odlikuje manje-više klasičnim elementima.

Leaf se može pohvaliti i ProPilot tehnologijom koja obuhvata brojne sisteme asistencije i sigurnosti, kao što su adaptivni tempomat, držanje u traci, automatsko kočenje i sistem koji, prilikom isparkiravanja, upozorava vozača na druga vozila.

Ako vam se sve ovo svidelo, onda ćete morati da malo sačekate s kupovinom. Kako su nam rekli u Nisanu, električni automobili ovog japanskog brenda neće biti dostupni u Srbiji dok se ovde ne poboljša mreža javnih punjača, a i sertifikovanih servisa. Uz to i država mora da ponudi subvencije za kupovinu električnih automobila.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.