mondo.rs

Zdrave navike koje treba da usvojite u tridesetim

Autor:

Počnite da mislite o zdravlju na vreme! Zdrave navike koje usvojite u tridesetim godinama učiniće vam život lepšim i lakšim u decenijama koje su pred vama.

Zdrave navike koje treba da usvojite u tridesetim Foto: Guliver/Getty Images/Wavebreakmedia

U tridesetim godinama, možda imate osećaj da bi trebalo da vam je život "sređeniji" nego što zaista jeste. U realnosti, verovatno i dalje pokušavate da nađete način da sve držite pod kontrolom, i vodite računa i o svom fizičkom i mentalnom zdravlju. Zato je važno da u tridesetim usvojite zdrave navike koje će vam olakšati život i pomoći vam da budete zdravi u godinama koje su pred vama.

Izbalansirani obroci

Nije lako voditi računa o ishrani u svakom trenutku, ali čak i kad ste u gužvi nije toliko teško voditi računa o proporcijama. Zamislite tanjir, podelite ga na četvrtine. Polovinu treba da zauzimaju voće i povrće (birajte povrće koje ne sadrži skrob), četvrtina odlazi na proteine, a preostala četvrtina na zdrave ugljene hidrate (proizvode od integralnih žitarica, na primer).

Pročitajte: Ne treba da brojite kalorije, nego ovo!

Doručkujte

Čak i ako žurite ujutru, nađite vremena da pojedete omlet, ili žitarice sa jogurtom i malo sezonskog voća, na primer.

Pročitajte: Kako je doručak postao "najvažniji obrok"

Planirajte obroke unapred

Uštedećete mnogo vremena, a biće vam lakše da istrajete u nameri da se hranite zdravo ako imate jasan plan.

Pročitajte: Šta treba da jedete, kada i zašto

Trudite se da vam kilaža ne varira previše

Najjednostavniji način da težinu držite u zdravim granicama je da budete fizički aktivni i da generalno vodite računa o ishrani, a ne samo kad želite da se "stešete" za leto. Dijete koje obećavaju skidanje velikog broja kilograma za kratko vreme nikad nisu dobar izbor.

Pročitajte: Ugojite se, smršate i tako u krug?

Fokusirajte se na očuvanje mišićne mase

U tridesetim godinama je pravi trenutak da radite na mišićnoj masi, jer ona tada počinje da opada. U početku vrlo sporo, a kasnije sve brže. Šta treba da radite? Pobrinite se da unosite dovoljno proteina u toku dana, i fokusirajte se i na vežbe snage, ne samo na kardio treninge.

Pročitajte: Sedam razloga da se "bacite" na vežbe snage

Pogledajte bonus video:

Izvor: MONDO

Ne preskačite obroke

Svima nam se dešava da imamo toliko obaveza da tek kad dođemo kući shvatimo da nismo jeli ništa satima. Jako je važno da vodite računa o ishrani i da ne preskačete obroke. Vašem telu je potrebna energija, a ako pregladnite, veća je verovatnoća da nećete odoleti iskušenju i posegnuti za nezdravim grickalicama i slatkišima.

Pročitajte: Šta se dešava sa našim telom kada preskočimo obrok

Birajte ugljene hidrate koji sadrže vlakna

Zdravi ugljeni hidrati su nam neophodni, a najbolji izvori su na primer kinoa, ovsene pahuljice, slatki krompir, banane…

Pročitajte: Šta su ugljeni hidrati i da li su tako "strašni"

Vodite računa o sebi

Nađite načina da odvojite malo vremena za sebe svakog dana. Pola sata tokom kojih ćete raditi nešto u čemu uživate. Ili, pola sata tokom kojih nećete raditi ništa, ako ste tako raspoloženi.

Pročitajte: Kako da se opustite na kraju dana

Volite svoje telo

Ako to već niste uspeli da postignete, u tridesetim godinama je krajnje vreme da sebe zavolite onakve kakvi jeste. I nemojte se porediti sa drugima. U zrelim godinama, trebalo bi da znate da se stvaran život ne živi na Instagramu.

Pročitajte: Jednostavan način da (konačno) zavolite sebe

Pogledajte bonus video:

Izvor: MONDO

Povezano

Sve vesti