Od 2024. i polovnjaci će morati da imaju ove sisteme

Osim novih, i postojeći automobili će morati da imaju inteligentni sistem pomoći za kontrolu brzine, uređaj kontrolu alkoholisanosti i pospanosti vozača, signalizaciju prilikom naglog kočenja, zadnju kameru sa senzorima...

17
Foto: MONDO/Marko Tanasković

Nove tehnologije nova i polovna vozila Evropska Unija
Foto: MONDO/Marko Tanasković

Nove sigurnosne sisteme u automobilima imaće svi novi modeli od 2022, a dve godine posle toga moraće da bude ugrađen i u sve postojeće modele, stoji u novim pravilima o ugradnji sigurnosne tehnologije koje je je odobrio Evropski parlament.

Najveća novost je inteligentni sistem pomoći za kontrolu brzine (ISA), a na portalu Evropskog parlamenta navode se i drugi sistemi, kao što su uređaji za blokadu vozila u slučaju vožnje pod uticajem alkohola, tehnologija koja će upozoravati pospanog vozača, signalizacija prilikom naglog kočenja, zadnja kamera sa senzorima, kao i "crna kutija", odnosno uređaj koji će memorisati sve u vezi sa radom automobila.

Procenjuje se da bi samo pomenuti ISA sistem mogao da smanji broj smrtnih slučajeva na putevima Evropske unije za čak 20 odsto. Samo tokom prošle godine u EU je više od 25 hiljada ljudi stradalo, a 135.000 ozbiljno povređeno u saobraćajnim nesrećama.

Kamioni i autobusi sigurniji za bicikliste i pešake

Novina čeka i kamione i autobuse, koji će morati da budu dizajnarini tako da vozači mogu videti bicikliste i pešake, koji predstavljaju najranjivije učesnike u saobraćaju.

Ova vozila će morati da bude opremljena naprednim elementima koji će posebno pratiti "mrtve uglove". Tehnologija pod imenom "direktno vidno polje" trebalo bi da se pojavi u novim modelima od novembra 2025, a svim ostalim od novembra 2028.

Kako bi postala obavezujuća, ovu uredbu, koja je usvojena u Parlamentu velikom većinom glasova, sada još treba da odobri i Veće ministara EU.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Foto: MONDO/Marko Tanasković

Nove tehnologije nova i polovna vozila Evropska Unija
Foto: MONDO/Marko Tanasković

Nove sigurnosne sisteme u automobilima imaće svi novi modeli od 2022, a dve godine posle toga moraće da bude ugrađen i u sve postojeće modele, stoji u novim pravilima o ugradnji sigurnosne tehnologije koje je je odobrio Evropski parlament.

Najveća novost je inteligentni sistem pomoći za kontrolu brzine (ISA), a na portalu Evropskog parlamenta navode se i drugi sistemi, kao što su uređaji za blokadu vozila u slučaju vožnje pod uticajem alkohola, tehnologija koja će upozoravati pospanog vozača, signalizacija prilikom naglog kočenja, zadnja kamera sa senzorima, kao i "crna kutija", odnosno uređaj koji će memorisati sve u vezi sa radom automobila.

Procenjuje se da bi samo pomenuti ISA sistem mogao da smanji broj smrtnih slučajeva na putevima Evropske unije za čak 20 odsto. Samo tokom prošle godine u EU je više od 25 hiljada ljudi stradalo, a 135.000 ozbiljno povređeno u saobraćajnim nesrećama.

Kamioni i autobusi sigurniji za bicikliste i pešake

Novina čeka i kamione i autobuse, koji će morati da budu dizajnarini tako da vozači mogu videti bicikliste i pešake, koji predstavljaju najranjivije učesnike u saobraćaju.

Ova vozila će morati da bude opremljena naprednim elementima koji će posebno pratiti "mrtve uglove". Tehnologija pod imenom "direktno vidno polje" trebalo bi da se pojavi u novim modelima od novembra 2025, a svim ostalim od novembra 2028.

Kako bi postala obavezujuća, ovu uredbu, koja je usvojena u Parlamentu velikom većinom glasova, sada još treba da odobri i Veće ministara EU.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Foto: MONDO/Marko Tanasković

Nove tehnologije nova i polovna vozila Evropska Unija
Foto: MONDO/Marko Tanasković

Nove sigurnosne sisteme u automobilima imaće svi novi modeli od 2022, a dve godine posle toga moraće da bude ugrađen i u sve postojeće modele, stoji u novim pravilima o ugradnji sigurnosne tehnologije koje je je odobrio Evropski parlament.

Najveća novost je inteligentni sistem pomoći za kontrolu brzine (ISA), a na portalu Evropskog parlamenta navode se i drugi sistemi, kao što su uređaji za blokadu vozila u slučaju vožnje pod uticajem alkohola, tehnologija koja će upozoravati pospanog vozača, signalizacija prilikom naglog kočenja, zadnja kamera sa senzorima, kao i "crna kutija", odnosno uređaj koji će memorisati sve u vezi sa radom automobila.

Procenjuje se da bi samo pomenuti ISA sistem mogao da smanji broj smrtnih slučajeva na putevima Evropske unije za čak 20 odsto. Samo tokom prošle godine u EU je više od 25 hiljada ljudi stradalo, a 135.000 ozbiljno povređeno u saobraćajnim nesrećama.

Kamioni i autobusi sigurniji za bicikliste i pešake

Novina čeka i kamione i autobuse, koji će morati da budu dizajnarini tako da vozači mogu videti bicikliste i pešake, koji predstavljaju najranjivije učesnike u saobraćaju.

Ova vozila će morati da bude opremljena naprednim elementima koji će posebno pratiti "mrtve uglove". Tehnologija pod imenom "direktno vidno polje" trebalo bi da se pojavi u novim modelima od novembra 2025, a svim ostalim od novembra 2028.

Kako bi postala obavezujuća, ovu uredbu, koja je usvojena u Parlamentu velikom većinom glasova, sada još treba da odobri i Veće ministara EU.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Komentari(17)
Sa
Saša22.4.2019
Šta sve neće da uvedu da bi uzeli pare. Šta je sledeće?
Mi
Mikac21.4.2019
Verovatno ce tada svi automobili već leteti.. Drugi razlog ne vidim..
Va
Vazi..19.4.2019
Naravno, kada plata bude 12 hiljada evra mesecno, bicu rad postovati slepo takve imbecilne zakone! Do tad..