mondo.rs

Male promene za bolje zdravlje

Autor:

Evo koje male, gotovo neosetne promene možete da napravite, kako biste poboljšali zdravlje.

Male promene za bolje zdravlje Foto: Guliver/Getty images, nensuria

Mislite da je jedini način da poboljšate svoje zdravlje da iz korena promenite ishranu? Uopšte nije tako! Dijetetičarka Džulijet Kelou ima "brza rešenja", za koja vam ne treba više od pet minuta, a koja nećete mnogo ni osetiti.

Koristite blender

Porcija će izgledati "veće" ako joj "dodate" vazduha, pa ćete imati utisak da ste pojeli više.

Lak način da to postignete je da hranu izblendirate ili da unosite smuti napitke, šejkove, jogurt, da pravite omlet... I dugo ih blendirajte.

U jednojmaloj studiji, učesnici su pre ručka pili šejk od 300, 450 ili 600 mililitara, a sastojci su bili identični. Jedina razlika u tome je bila što su neki šejkovi duže blendirani, pa su sadržali i više vazduha.

U poređenju sa šejkom od 300 mililitara, oni koji su unosili šejk od 450 mililitara, u proseku su konzumirali 53 kalorije manje za ručak. Šejk od 600 mililitara smanjio je unos kalorija narednog obroka za 96.

Preuredite kuhinju

Studije su potvrdile da smo skloniji tome da jedemo hranu koju vidimo, zato bi bilo pametno iz vidokruga sklonite "nezdrave" namirnice, tj. slatkiše i grickalice, a voće i povrće stavite na vidno mesto.

Mala studija je pokazala da ljudi koji rade u kancelarijama u proseku pojedu tri slatkiša ako se oni nalaze udaljeni oko dva metra od njihovog stola. Kada se nalaze na njihovom stolu, konzumiraju i po osam slatkiša.

Dobro žvaćite

Ako ne žvaćete dobro, sistem za varenje mora napornije da radi da bi svario hranu, a onda se javljaju gasovi i nadutost. Takođe, žvakanje će pomoći i da jedete sporije, što je važno i za mršavljenje.

Bez obzira na količinu namirnica koje jedete, mozgu je potrebno oko 15 do 20 minuta da primi signal i registruje da je stomak pun. Što brže jedete, to ćete više kalorija uneti u tom vremenskom periodu koliko je potrebno mogzu da primi poruku.

Studija je pokazala da odrasli ljudi zalogaj sažvaću samo 15 puta unesu 12 odsto kalorija više od onih koji svaki zalogaj žvaću 40 puta.

Jedite jaja

Spremite ih na način koji vama najviše odgovara, ali ih jedite – jaje sadrži dosta nutrijenata, uključujući fosfor, selenijum, jod, vitamine A i D, kao i B.

Takođe, jaja sadrže i holin, supstancu koja je neophodna za neurotransmiter acetilholin koji je važan za funkcionisanje nerava, mozga i pamćenje.

Pored svega toga, studije pokazuju da nas jaje duže drži sitim, verovatno zbog toga što je bogato proteinima, a to može da pomogne da jedete manje.

Pijte čaj

Čajevi su bogati antioksidantima, posebno flavonoidima koji se povezuju sa boljim zdravlje i štite od infarkta.

Neke studije pokazuju i da ispijanje šolje čaja dnevno snižava rizik od dijabetesa tipa 2. Takođe, čaj sadrži i fluorid, koji štiti od stvaranja karijesa na zubima i jača kosti.

Jedite orahe

Mnogi ljudi ih izbegavaju zbog visokog kalorijskog sadržaja, ali oni zapravo pomažu u kontroli kilaže – verovatno zato što sadrže odličnu kombinaciju proteina i vlakana.

A dobri su i za zdravlje! Analizom 20 studija utvrđeno je da konzumiranje samo 28 grama oraha dnevno, što je otprilike jedna šaka, snižava rizik od infarkta za sedam odsto, rizik obolevanja od raka za 15 odsto i za 29 odsto od koronarnih bolesti srca.

Orasi snižavaju i rizik obolevanja od Alchajmera, dijabetesa, respiratornih i bubrežnih bolesti.

Pijte jogurt

Jogurt je bogat kalcijumom, koji je važan za zdravlje kostiju i zuba, a većina odraslih ne unosi dovoljno kalcijuma. Zbog toga su izloženi riziku od osteoporoze kasnije u životu.

Studije su takođe pokazale i da jogurt pomaže u kontroli krvnog pritiska, štiti od dijabetesa tipa 2 i pomaže da budete mršavi. Pošto je probiotik, povećava količinu dobrih bakterija u crevima, poboljšavajući tako imunitet i štiteći od stanja poput sindroma nervoznih creva i dijareje.

Povezano

Sve vesti