U Nemačkoj pušten autoput za kamione s pantografom FOTO

Iako izgledaju prilično čudno, ovi kamioni mogu uštedeti značajnu svotu novca prevoznicima, ali i sačuvati životnu sredinu.

undefined kamioni s pantografom

Nakon nekoliko godina testiranja, otvorena je deonica autoputa u Nemačkoj namenjena posebno opremljenim kamionima na hibridni pogon.

 Kompanija Simens je u saradnji s nemačkom vladom elektrifikovala deonicu u dužini od deset kilometara autoputa A5 u centralnonemačkoj saveznoj državi Hesen, između Frankfurta i Darmstata, a u planu su još dve testne deonice.

Ceo sistem je veoma sličan tramvajskoj infrastrukturi, tako da kada kamioni imaju ugrađen pantograf koji se nailaskom na pomenutu deonicu automatski aktivira i kamion u tom trenutku prelazi na elektropogon uz punjenje instaliranih baterija. Tada mu maksimalna brzina iznosi 90 kilometara na sat.

Napuštanjem deonice, kamion nastavlja na baterijski pogon. Nakon pražnjenja baterija, aktivira se tradicionalni dizelski pogon.

Prema procenama projektanata, prevoznici će na ovaj način uštedeti 20 hiljada evra na svakih 100 hiljada pređenih kilometara.

Električna energija kojom će se napajeti ovi kamioni dobijena je isključivo iz obnovljivih izvora.

Naši ljudi o autobanu: Može i 320 km/h, ali…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

undefined kamioni s pantografom

Nakon nekoliko godina testiranja, otvorena je deonica autoputa u Nemačkoj namenjena posebno opremljenim kamionima na hibridni pogon.

 Kompanija Simens je u saradnji s nemačkom vladom elektrifikovala deonicu u dužini od deset kilometara autoputa A5 u centralnonemačkoj saveznoj državi Hesen, između Frankfurta i Darmstata, a u planu su još dve testne deonice.

Ceo sistem je veoma sličan tramvajskoj infrastrukturi, tako da kada kamioni imaju ugrađen pantograf koji se nailaskom na pomenutu deonicu automatski aktivira i kamion u tom trenutku prelazi na elektropogon uz punjenje instaliranih baterija. Tada mu maksimalna brzina iznosi 90 kilometara na sat.

Napuštanjem deonice, kamion nastavlja na baterijski pogon. Nakon pražnjenja baterija, aktivira se tradicionalni dizelski pogon.

Prema procenama projektanata, prevoznici će na ovaj način uštedeti 20 hiljada evra na svakih 100 hiljada pređenih kilometara.

Električna energija kojom će se napajeti ovi kamioni dobijena je isključivo iz obnovljivih izvora.

Naši ljudi o autobanu: Može i 320 km/h, ali…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

undefined kamioni s pantografom

Nakon nekoliko godina testiranja, otvorena je deonica autoputa u Nemačkoj namenjena posebno opremljenim kamionima na hibridni pogon.

 Kompanija Simens je u saradnji s nemačkom vladom elektrifikovala deonicu u dužini od deset kilometara autoputa A5 u centralnonemačkoj saveznoj državi Hesen, između Frankfurta i Darmstata, a u planu su još dve testne deonice.

Ceo sistem je veoma sličan tramvajskoj infrastrukturi, tako da kada kamioni imaju ugrađen pantograf koji se nailaskom na pomenutu deonicu automatski aktivira i kamion u tom trenutku prelazi na elektropogon uz punjenje instaliranih baterija. Tada mu maksimalna brzina iznosi 90 kilometara na sat.

Napuštanjem deonice, kamion nastavlja na baterijski pogon. Nakon pražnjenja baterija, aktivira se tradicionalni dizelski pogon.

Prema procenama projektanata, prevoznici će na ovaj način uštedeti 20 hiljada evra na svakih 100 hiljada pređenih kilometara.

Električna energija kojom će se napajeti ovi kamioni dobijena je isključivo iz obnovljivih izvora.

Naši ljudi o autobanu: Može i 320 km/h, ali…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.