Koliko nam je pre 30 godina trebalo plata za nov auto

Prosečni Jugosloven je za Mercedes Benc morao da radi duže od 100 godina

Kraj osamdesetih godina prošlog veka važe za period kada se "najbolje živelo". Evo zanimljivog članka iz ondašnje štampe – Koliko je prosečnih plata bilo potrebno da bi se kupio neki od najpopularnijih automobila iz tadašnje ponude, koji prenosi portal Index.hr.

Najjeftiniji automobil na tržištu je bio Fijat 126, popularna "peglica", koja se proizvodila u Zastavinim pogonima. Kome je ona bila dovoljna morao je izdvoji 19 prosečnih plata.

Za Zastavine "originale" Jugosloveni su morali odvoje 30 plata za Yugo 55 Koral, 35 plata za Zastavu 101 Skala sa petoro vrata, odnosno 69 mesečnih primanja za Floridu 1.4.

Reno 4 je bio najjeftiniji "zapadnjak". Verzija GTL je "koštala" 35 prosečnih plata.

Za Golf "dvojku" dizelaša bilo je potrebno raditi 96 meseci, odnosno osam godina, a za Fiat Tipo 1.4 mesec dana više. Opel Kadet 1.2 LSJ je prvi model cenom višom od sto plata (102).

Iz premijum segmenta, tu su Volvo 740 GLE (265 plate), Alfa Romeo 164 V6 (322), Opel Omega 2.0 CD (387), Reno 25 V6 (404), BMW 750 iL (912) i najskuplji Mercedes Benc 560 SEC, za koji je bilo potrebno raditi više od 100 godina.

Evo i kompletne tabele sa 20 najpopularnijih modela od pre 30 godina:

Zastava 126 GL "peglica" – 19 prosečnih plata

Zastava Yugo 45 Koral – 30 plata

Škoda 120 L – 31 plata

Reno 4 GTL – 35 plata

Zastava 101 Skala – 38 plata

Moskvič Aleko – 42 plate

Lada Samara – 54 plate

Sitroen AX 11 TRE – 67 plata

Reno 5 Campus – 69 plata

Zastava Florida 1.4 – 75 plata

VW Golf D – 96 plata

Fijat Tipo 1.4 – 97 plata

Opel Kadet 1.2 LSJ – 102 plate

Reno 19 GTS – 107 plata

Volvo 740 GLE – 265 plata

Alfa Romeo 164 V6 – 322 plate

Opel Omega 2.0 CD – 387 plata

Reno 25 V6 – 404 plate

BMW 750 iL – 912 plata

Mercedes-Benc 560 SEC – 1231 plata

Treba napomenuti da su mnogi od ovih automobila proizvodili u Jugoslaviji. U Kragujevcu su se pored Zastavinih modela, sklapali i "peglica" i Lada Samara, a u kikinskoj fabrici IDA Opeli. TAS je proizvodio Golfa, a iz Slovenije su stizali Sitroeni i Renoi.

Danas je ponuda daleko veća, a među najjeftinijima je Dačija Sandero, sa početnom cenom od 8.290 evra. Koliko je potrebno da radite da biste kupili najpopularniji automobil u Srbiji prošle godine?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Kraj osamdesetih godina prošlog veka važe za period kada se "najbolje živelo". Evo zanimljivog članka iz ondašnje štampe – Koliko je prosečnih plata bilo potrebno da bi se kupio neki od najpopularnijih automobila iz tadašnje ponude, koji prenosi portal Index.hr.

Najjeftiniji automobil na tržištu je bio Fijat 126, popularna "peglica", koja se proizvodila u Zastavinim pogonima. Kome je ona bila dovoljna morao je izdvoji 19 prosečnih plata.

Za Zastavine "originale" Jugosloveni su morali odvoje 30 plata za Yugo 55 Koral, 35 plata za Zastavu 101 Skala sa petoro vrata, odnosno 69 mesečnih primanja za Floridu 1.4.

Reno 4 je bio najjeftiniji "zapadnjak". Verzija GTL je "koštala" 35 prosečnih plata.

Za Golf "dvojku" dizelaša bilo je potrebno raditi 96 meseci, odnosno osam godina, a za Fiat Tipo 1.4 mesec dana više. Opel Kadet 1.2 LSJ je prvi model cenom višom od sto plata (102).

Iz premijum segmenta, tu su Volvo 740 GLE (265 plate), Alfa Romeo 164 V6 (322), Opel Omega 2.0 CD (387), Reno 25 V6 (404), BMW 750 iL (912) i najskuplji Mercedes Benc 560 SEC, za koji je bilo potrebno raditi više od 100 godina.

Evo i kompletne tabele sa 20 najpopularnijih modela od pre 30 godina:

Zastava 126 GL "peglica" – 19 prosečnih plata

Zastava Yugo 45 Koral – 30 plata

Škoda 120 L – 31 plata

Reno 4 GTL – 35 plata

Zastava 101 Skala – 38 plata

Moskvič Aleko – 42 plate

Lada Samara – 54 plate

Sitroen AX 11 TRE – 67 plata

Reno 5 Campus – 69 plata

Zastava Florida 1.4 – 75 plata

VW Golf D – 96 plata

Fijat Tipo 1.4 – 97 plata

Opel Kadet 1.2 LSJ – 102 plate

Reno 19 GTS – 107 plata

Volvo 740 GLE – 265 plata

Alfa Romeo 164 V6 – 322 plate

Opel Omega 2.0 CD – 387 plata

Reno 25 V6 – 404 plate

BMW 750 iL – 912 plata

Mercedes-Benc 560 SEC – 1231 plata

Treba napomenuti da su mnogi od ovih automobila proizvodili u Jugoslaviji. U Kragujevcu su se pored Zastavinih modela, sklapali i "peglica" i Lada Samara, a u kikinskoj fabrici IDA Opeli. TAS je proizvodio Golfa, a iz Slovenije su stizali Sitroeni i Renoi.

Danas je ponuda daleko veća, a među najjeftinijima je Dačija Sandero, sa početnom cenom od 8.290 evra. Koliko je potrebno da radite da biste kupili najpopularniji automobil u Srbiji prošle godine?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Kraj osamdesetih godina prošlog veka važe za period kada se "najbolje živelo". Evo zanimljivog članka iz ondašnje štampe – Koliko je prosečnih plata bilo potrebno da bi se kupio neki od najpopularnijih automobila iz tadašnje ponude, koji prenosi portal Index.hr.

Najjeftiniji automobil na tržištu je bio Fijat 126, popularna "peglica", koja se proizvodila u Zastavinim pogonima. Kome je ona bila dovoljna morao je izdvoji 19 prosečnih plata.

Za Zastavine "originale" Jugosloveni su morali odvoje 30 plata za Yugo 55 Koral, 35 plata za Zastavu 101 Skala sa petoro vrata, odnosno 69 mesečnih primanja za Floridu 1.4.

Reno 4 je bio najjeftiniji "zapadnjak". Verzija GTL je "koštala" 35 prosečnih plata.

Za Golf "dvojku" dizelaša bilo je potrebno raditi 96 meseci, odnosno osam godina, a za Fiat Tipo 1.4 mesec dana više. Opel Kadet 1.2 LSJ je prvi model cenom višom od sto plata (102).

Iz premijum segmenta, tu su Volvo 740 GLE (265 plate), Alfa Romeo 164 V6 (322), Opel Omega 2.0 CD (387), Reno 25 V6 (404), BMW 750 iL (912) i najskuplji Mercedes Benc 560 SEC, za koji je bilo potrebno raditi više od 100 godina.

Evo i kompletne tabele sa 20 najpopularnijih modela od pre 30 godina:

Zastava 126 GL "peglica" – 19 prosečnih plata

Zastava Yugo 45 Koral – 30 plata

Škoda 120 L – 31 plata

Reno 4 GTL – 35 plata

Zastava 101 Skala – 38 plata

Moskvič Aleko – 42 plate

Lada Samara – 54 plate

Sitroen AX 11 TRE – 67 plata

Reno 5 Campus – 69 plata

Zastava Florida 1.4 – 75 plata

VW Golf D – 96 plata

Fijat Tipo 1.4 – 97 plata

Opel Kadet 1.2 LSJ – 102 plate

Reno 19 GTS – 107 plata

Volvo 740 GLE – 265 plata

Alfa Romeo 164 V6 – 322 plate

Opel Omega 2.0 CD – 387 plata

Reno 25 V6 – 404 plate

BMW 750 iL – 912 plata

Mercedes-Benc 560 SEC – 1231 plata

Treba napomenuti da su mnogi od ovih automobila proizvodili u Jugoslaviji. U Kragujevcu su se pored Zastavinih modela, sklapali i "peglica" i Lada Samara, a u kikinskoj fabrici IDA Opeli. TAS je proizvodio Golfa, a iz Slovenije su stizali Sitroeni i Renoi.

Danas je ponuda daleko veća, a među najjeftinijima je Dačija Sandero, sa početnom cenom od 8.290 evra. Koliko je potrebno da radite da biste kupili najpopularniji automobil u Srbiji prošle godine?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.