MONDO/Tanjug

Ove sezone niže cene u hrvatskim hotelima

Autor:

Hrvatski hotelijeri i vlasnici kuća ovu sezonu započeli su akcijskim cenama, last minit ponudama i popustima do čak 35 odsto i to ne samo za period predsezone, već i u glavnoj turističkoj sezoni, piše zagrebački Jutarnji list.

Ove sezone niže cene u hrvatskim hotelima Foto: MONDO/Danijela Pašić

I najveći hotelijer Valamar Rivijera, i Plava Laguna, i Liburnija Rivijera, ali i kompanija Bluesun - svi oni su na tržištu prisutni s ponudama posebnih cena na koje su se prošle sezone odlučivali ipak tek početkom glavne sezone, kad je negde u drugom delu juna postalo jasno da su godine dvocifrenog rasta broja gostiju prošlost.

Ove godine sudeći prema aktuelnim dešavanjima nema mesta zabrinutosti s obzirom na to da hotelijeri zapravo pokazuju da su savladali tehniku upravljanja prihodima.

Sanja Čižmar iz kompanije HD Konsalting kaže da je pogrešno porediti ovogodišnju cenovnu politiku hotelijera s prošlogodišnjom jer je stanje na emitivnim i konkurentskim tržištima bitno drukčije.
Ona veruje da većina hotelijera kontinuirano prati svoje buking trendove jer je to jedini način da definišu pravu cenu u pravom trenutku.

"Davno su prošla vremena kad se u jesen formirala cena za iduću godinu po sezonama, a onda se više nije menjala. Danas su hotelijerima od pomoći tehnološka rešenja putem kojih je moguće u dnevnoj dinamici pratiti cene konkurenata i zavisno od vlastitog buking trenda, upravljaju cenama kroz kanale prodaje", kaže Čižmar.

Ipak, to praćenje trendova i posledično snižavanje cena u suprotnosti je porukama koje je hotelijerima s najvećeg turističkog sajma u Berlinu u martu slao ministar turizma Gari Capeli.

On je tada turističkim kompanijama poručivao da nipošto ne popuste pred pritiskom turoperatera koji evropske hotelijere nagovaraju da značajno snize cene soba, uz objašnjenje da će jedino tako moći da konkurišu agresivnim turskim hotelijerima, čije su cene smeštaja daleko ispod prosečnih evropskih.

Sagovornik Jutarnjeg lista i dobro upućen izvor iz turističkog sektora otkriva da prosečna cena pansiona po osobi na Jadranu za dan iznosi 61 evro, u Turskoj je tu uslugu moguće dobiti za 51 evro, a najniže prosečne cene vrede u Tunisu gde dan pansiona staje samo 38 evra.

"Neki kažu da su naši hotelijeri već snizili cene, ali može se reći da je to sniženje došlo veoma kasno, posebno s obzirom na činjenicu da je naša konkurencija bitno ranije korigovala cena", kaže sagovornik Jutarnjeg i podseća da su prošle sezone prve naznake problema na turističkom tržištu stigle negde početkom juna.

Uzroci su, tvrdi sagovornik Jutarnjeg, mnogobrojni: od izrazito toplog nordijskog leta zbog kojeg veliki deo turista nije odlazio na putovanje nego su osveženje tražili u vlastitim zemljama, preko političke situacije u Švedskoj koja je pola godine bila bez vlade, da bi na kraju vlast preuzeli "zeleni" koji su uveli taksu od 15 evra po putniku na avioprevoz, pa sve do povratka tržišta Severne Afrike i Turske kao i nesigurnosti oko Bregzita.

Sve to, kaže isti izvor, rezultiralo je nikad lošijim decembrom i januarom ove godine, tzv. "turn off year" razdobljem u kojem se inače tradicionalno proda najveći deo smeštajnih kapaciteta.
Osim toga, ove godine je izostala mogućnost ranijih rezervacija jer se veliki broj turista koji su odmor prošle godine rezervisali na vreme osetio prevarenim.

Oni su, naime, svoje hotele i sobe platili na početku godine, a kako su hotelijeri od juna naglo počeli da snižavaju cene zbog slabije popunjenosti, ispalo je da su popuste i bolje prilike ugrabili oni koji su čekali, dok su verni turisti zapravo nastradali.

Stoga su ove godine svi oprezniji s ranim rezervacijama, svesni da bi im čekanje ipak moglo uštedeti novac, kaže sagovornik lista.

I Sanja Čižmar poručuje da će se glavna bitka ove godine voditi za visoku sezonu, dva letnja meseca kada su i cene najviše, a pritom će najmanje problema, kaže, imati oni hotelijeri koji su investirali i modernizovali svoju ponudu.

"Već današnji trendovi pokazuju da takvi hotelijeri generalno imaju manje problema u privlačenju potražnje. Iskustvo pokazuje da se prvo pune najbolji hoteli, a oni generalno imaju i najveće stope zauzetosti. Informacije s tržišta govore i da hoteli s dobrim proizvodom imaju i dobar buking za postsezonu", kaže Čižmar.

Povezano

Sve vesti