mondo.rs

Male navike za bolje zdravlje

Autor:

Evo jednostavnih navika koje možete da uvedete u svoju rutinu, kako biste poboljšali opšte zdravlje.

Male navike za bolje zdravlje Foto: Guliver/Getty Images/nensuria

Zdrava ishrana i fizička aktivnost su verovatno najvažniji kada je reč o održavanju dobrog zdravlja. Ali, ponekad ste previše umorni za trening ili pripremanje zdravog obroka... Dobra vest je da dobre, zdrave navike ne moraju uvek da vam oduzimaju dosta vremena.

"Teško je održavati zdrave životne navike kada ste zauzeti, kao što većina ljudi jeste", kaže nutricionistkinja Ešli Vud. "Ali, jako je važno da zapamtite da se i male stvari računaju. To može da bude i dobro i loše, pa je važno da dobre navike budu brojnije od loših".

Naravno, preporučljivo je da se zdravo hranite i vežbate kad god možete, ali pored toga, ove male i naizgled beznačajne navike, mogu da vam pomognu u održavanju dobrog opšteg zdravlja.

Započnite dan meditacijom

Dobro zdravlje podrazumeva održavanje blagostanja. Ljudi koji dan započinju meditacijom kažu da to dobro utiče na njih i da primećuju pozitivne promene.

"Naučno je dokazano da meditacija, čak i samo pet minuta dnevno, može da ublaži stres, da umiri nervni sistem, poboljša raspoloženje i dobro utiče na spavanje, kao i da spreči anksioznost", kaže Keli Dajsiero, CEO sajta Find Your Balance.

Svakog jutra pijte mlaku vodu sa limunom

Ispijanjem čaše mlake vode sa limunom svakog jutra ćete pomoći crevima da imaju dobar "početak".

"Voda sa limunom je puna vitamina C koji je dobar za imunitet, smanjuje zapaljenje i dobro utiče na kožu", kaže nutricionistkinja Lisa Ričards.

Voda sa limunom je dobra i za varenje, a pomoći će i da redovnije praznite creva. Ričardsova kaže da je najbolje da je pijete pre doručka.

Radite vežbe istezanja

Ako radite u kancelariji i vaš posao podrazumeva višesatno sedenje, znajte da istraživanja pokazuju da predugo sedenje povećava rizik od rane smrti, čak i ako pored toga redovno vežbate.

Sedenje u istom položaju duži vremenski period može da uzrokuje i bolove u leđima, ramenima, ali srećom, istezanje može da pomogne.

"Ne morate da budete nikakav joga majstor. Jednostavno gledajte da 'razmrdate' telo svakih sat vremena, tako što ćete da radite vežbe istezanja vrata, kruženja kukovima...", savetuje Dajsierova.

Hodajte dok skrolujete društvenim mrežama

Svaki put kada uzmete telefon da besomučno skrolujete društvenim mrežama, iskoristite to vreme i za malo vežbe.

"U većini slučajeva uzmemo telefon samo da nešto pogledamo, i pre nego što shvatimo, već je prošlo pet minuta", kaže stručnjak za zdravlje Karen Šopof. "Ako iskoristite to vreme da šetate, penjete se uz ili niz stepenice, to će značajno doprineti vašem zdravlju".

Pijte vodu pre treninga

Da biste izvukli maksimum koristi iz vežbanja, pijte vode pre treninga.

"Mnogo puta sam vežbala sa ljudima koje dehidracija dekoncentriše", kaže lični trener Abena Tolentino. "Moraju da naprave pauzu i piju vode, što ometa njihovo vežbanje, ili počinju da se tresu i imaju vrtoglavice".

Unesite vodu pre treninga, bićete bolje koncentrisani na vežbanje i bolje ćete ih raditi. Takođe, nije loše ni da pijete vodu pre obroka ili nekih grickalica – hidriraće telo, a uz to ćete i manje pojesti.

Smejte se kada ste preopterećeni

Preopterećenost stresnim situacijama može da vas dovede na ivicu suza. Ako ste često pod stresom, to može da se odrazi i na vaše zdravlje. Ali, umesto da plačete, pokušajte da se smejete.

"Smejanjem se oslobađa endorfin, koji će sniziti hormona stresa i zapaljenje u telu", kaže dr Holi Filips.

Pored toga što će sniziti nivo hormona stresa, na ovaj način se podstiču i imune ćelije, što je dobro za imunitet. A ako niste raspoloženi za smeh, lažirajte ga – istraživanja pokazuju da smejanje, čak i onda kada niste raspoloženi za to, može da prevari mozak i učini da se osećate bolje.

Probajte neke od ovih jednostavnih trikova za zdravlje i vidite kako će uticati na vas – ako vam se dopadne, neka postanu vaša svakodnevica.

Povezano

Sve vesti