Stručnjaci upozoravaju da glavni grad nije spreman za takve nautičke izazove.
Lađari su se oglasili povodom nedavnog tragičnog sudara kruzera i turističkog broda u Budimpešti kada je stradalo najmanje sedmoro turista iz Južne Koreje, a još 21 osoba je na listi nestalih.
"Najnovija bezbednosna opasnost u Beogradu se dešava upravo sada. Ove godine je u odnosu na prošlu, broj pristajanja putničkih brodova porastao za minimum 50 odsto.
Svi relevantni stručnjaci i radnici u turizmu su upozoravali da Beograd, u ovakvoj situaciji nije spreman da odgovori na takav izazov", ističe u analizi predsednik UPLS, kapetan Branislav Vajda, zapovednik vrste A.
On navodi kako su "nadležni obećali da će problem biti na vreme rešen".
Predsednik lađara Srbije, međutim, konstatuje kako "problem, naravno, nije rešen" i ukazuje da je na području beogradskog pristaništa plovidba dodatno otežana, što ugrožava bezbednost turista i lokalnih nautičara i preti mogućom tragedijom, poput nesreće u Budimpešti.
"Umesto rešenja, koje bi - po našem mišljenju - bilo dodavanje minimum jednog pontona na Dunav kod '25. maja' (Sportski centar "Gale Muškatirović) i bar jedan u Zemunu, samo je povećan dozvoljen broj putničkih brodova na pontonu na pet sa prvobitnih dva, tako da sada imamo širinu reke smanjenu dodatno za 60 metara", upozorava Vajda.
On naglašava da je takav potez na beogradskom pristanu "ne samo da dovodi u opasnost i nizvodnu i uzvodnu plovidbu brodova, nego još dodatno otežava sam transfer putnika".
Vajda ističe kako "sve više kompanija planira da obustavi pristajanje u Beograd", i ukazuje da "zbog neorganizovanosti lokalnih samouprava i malih resursa granične policije nemamo posetu turista Smederevu, Golupcu i mnogim drugim destinacijama koje bi svojim radom rasteretile pristajanje u Beograd".
"Najtužnije od svega je što se ova nova, po živote opasna, praksa odvija ispred očiju Kapetanije pristaništa i Inspekcije plovidbe Beograd", upozorava predsednik Udruženja lađara Srbije.
On upozorava da će se u slučaju tragedije "verovatno opet tražiti krivac kod posade i kod kapetana broda, a ne u problemu funkcionisanja sistema".
Vajda upozorava da na samom ušću Save u Dunav, na deonici od dva kilometra, postoje ugostiteljski splavovi na obe strane reke, a da su neki od njih širi od 20 metara.
"Imamo pristan za putničke brodove, pristan JRB za njihove teretne brodove, veliki broj malih brodova i kada na sve to dodamo još male nautičare, koji u noćnim satima plove bez vidnih, po zakonu obaveznih obeležja, često pod dejstvom alkohola i bez preterane svesti o drugim učesnicima u plovidbi, tada imamo gotovo sigurno, tragediju u najavi", ističe Vajda.
On naglašava da je. uz sve te činjenice i faktore rizika "zvanično mesto za okret brodova upravo na ovoj deonici".
"Nažalost, da bi nešto privuklo pažnju medija, a time i javnosti, mora da bude vezano za ljudske žrtve i tragedije velikih razmera", konstatuje predsednik Udruženja profesionalnih lađara Srbije Branislav Vajda.
Zvezdina proslava jesenje titule sa stilom: Nova goleada na Marakani!
Ameri hoće Stojakovića da bi nas pobedili: Srbija i Grčka u strahu, SAD hoće da otme Andreja!
Završen protest studenata u Beogradu: Saobraćaj bio blokiran u centralnim gradskim ulicama
Određene sudije za večiti derbi: Srbin i Hrvati sude Crvena zvezda - Partizan!
Tri noćenja na Zlatiboru 460.000 dinara! Turisti šokirani cenama za Novu godinu, od cifre će vam se zavrteti