Opasnost među pešacima – električni trotineti

U Zakonu o bezbednosti saobraćaja ova prevozna sredstva se ne pominju.

Električni trotineti su definitivno ovog proleća "stigli" u Srbiju. Sve ih više na ulicama. Modela ima mnogo, a njihova cena se kreće u rangu od 200 od 500 evra.

Mnogi ih koriste kao alternativu gradskom prevozu, s tim da je trotinete moguće voziti i trotoarima i pešačkim zonama. Tu dolazimo do problema.

Naime, kako se ovi dvotočkaši mogu kretati brzinama višim od 25 kilometara na sata, oni predstavljaju opasnost jer su zbog nečujnog motora "nevidljivi" pešacima.

Nevidljivi su i za Zakon o bezbednosti saobraćaja, jer se tamo ne pominju.

Prema važećim propisima, oni bi potpali u kategoriju mopeda i kao takvi ne bi smeli da se voze trotoarima i pešačkim stazama. Morali bi da imaju odgovarajući signalizaciju, a njihovi vlasnici bi morali da nose kacige.

Zakon propisuje i maksimalnu dozvoljenu brzinu svih vozila koja se kreću pešačkim zonama. Ona iznosi 10 kilometara na sat, dok je prosečna brzina hoda 6-7 kilometara na sat.

Veća brzina može dovesti do sudara sa pešacima i do ozbiljnijih povreda. Tako je prošle godine više od 300 Parižana povređeno u "bliskom susretu" sa trotinetom. U Los Anđelesu je za samo godinu dana 250 vozača električnih trotineta završilo u bolnici, a troje je poginulo.

Njihova legalna upotreba zavisi od države do države.

U određenim delovima Australije ne smeju da se kreću brže od 10 km/h i ne smeju se voziti po kolovozu i biciklističkim stazama.

U Kaliforniji vozači moraju imati najmanje 16 godina i kacigu i ne smeju ih voziti po trotoarima.

Nemačka dozvoljava da se voze javnim putevima i biciklističkim stazama, a korisnici moraju da imaju najmanje 14 godina.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Električni trotineti su definitivno ovog proleća "stigli" u Srbiju. Sve ih više na ulicama. Modela ima mnogo, a njihova cena se kreće u rangu od 200 od 500 evra.

Mnogi ih koriste kao alternativu gradskom prevozu, s tim da je trotinete moguće voziti i trotoarima i pešačkim zonama. Tu dolazimo do problema.

Naime, kako se ovi dvotočkaši mogu kretati brzinama višim od 25 kilometara na sata, oni predstavljaju opasnost jer su zbog nečujnog motora "nevidljivi" pešacima.

Nevidljivi su i za Zakon o bezbednosti saobraćaja, jer se tamo ne pominju.

Prema važećim propisima, oni bi potpali u kategoriju mopeda i kao takvi ne bi smeli da se voze trotoarima i pešačkim stazama. Morali bi da imaju odgovarajući signalizaciju, a njihovi vlasnici bi morali da nose kacige.

Zakon propisuje i maksimalnu dozvoljenu brzinu svih vozila koja se kreću pešačkim zonama. Ona iznosi 10 kilometara na sat, dok je prosečna brzina hoda 6-7 kilometara na sat.

Veća brzina može dovesti do sudara sa pešacima i do ozbiljnijih povreda. Tako je prošle godine više od 300 Parižana povređeno u "bliskom susretu" sa trotinetom. U Los Anđelesu je za samo godinu dana 250 vozača električnih trotineta završilo u bolnici, a troje je poginulo.

Njihova legalna upotreba zavisi od države do države.

U određenim delovima Australije ne smeju da se kreću brže od 10 km/h i ne smeju se voziti po kolovozu i biciklističkim stazama.

U Kaliforniji vozači moraju imati najmanje 16 godina i kacigu i ne smeju ih voziti po trotoarima.

Nemačka dozvoljava da se voze javnim putevima i biciklističkim stazama, a korisnici moraju da imaju najmanje 14 godina.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Električni trotineti su definitivno ovog proleća "stigli" u Srbiju. Sve ih više na ulicama. Modela ima mnogo, a njihova cena se kreće u rangu od 200 od 500 evra.

Mnogi ih koriste kao alternativu gradskom prevozu, s tim da je trotinete moguće voziti i trotoarima i pešačkim zonama. Tu dolazimo do problema.

Naime, kako se ovi dvotočkaši mogu kretati brzinama višim od 25 kilometara na sata, oni predstavljaju opasnost jer su zbog nečujnog motora "nevidljivi" pešacima.

Nevidljivi su i za Zakon o bezbednosti saobraćaja, jer se tamo ne pominju.

Prema važećim propisima, oni bi potpali u kategoriju mopeda i kao takvi ne bi smeli da se voze trotoarima i pešačkim stazama. Morali bi da imaju odgovarajući signalizaciju, a njihovi vlasnici bi morali da nose kacige.

Zakon propisuje i maksimalnu dozvoljenu brzinu svih vozila koja se kreću pešačkim zonama. Ona iznosi 10 kilometara na sat, dok je prosečna brzina hoda 6-7 kilometara na sat.

Veća brzina može dovesti do sudara sa pešacima i do ozbiljnijih povreda. Tako je prošle godine više od 300 Parižana povređeno u "bliskom susretu" sa trotinetom. U Los Anđelesu je za samo godinu dana 250 vozača električnih trotineta završilo u bolnici, a troje je poginulo.

Njihova legalna upotreba zavisi od države do države.

U određenim delovima Australije ne smeju da se kreću brže od 10 km/h i ne smeju se voziti po kolovozu i biciklističkim stazama.

U Kaliforniji vozači moraju imati najmanje 16 godina i kacigu i ne smeju ih voziti po trotoarima.

Nemačka dozvoljava da se voze javnim putevima i biciklističkim stazama, a korisnici moraju da imaju najmanje 14 godina.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.