mondo.rs

Najbolja dijeta za skidanje stomaka

Autor:

Ako nikako da skinete taj stomačić, probajte ovo!

Najbolja dijeta za skidanje stomaka Foto: Guliver/Getty Images/TomFoldes

Zvanično je: mediteranska ishrana je najbolje rešenje, ako želite da se rešite tog upornog sala na stomaku! Sudeći prema novom istraživanju, upravo ovaj režim ishrane je najefikasniji u uklanjanju masti oko jetre, što se smatra najopasnijim salom na stomaku.

Profesor Iris Šai sa Ben-Gurion Univerziteta predvodila je tim naučnika koji su sproveli studiju u kojoj je učestvovalo 278 gojaznih ljudi.

Učesnici su podeljeni u dve grupe: jedna se pridržavala mediteranske ishrane, a druga ishrane sa veoma niskim sadržajem ugljenih hidrata, a pripadnici obe grupe su unosile približan broj kalorija dnevno. Ovog režima ishrane pridržavali su se 18 meseci, a pre i početka dijete im je izmerena količina masti.

Volonteri koji su se pridržavali mediteranske ishrane jeli su male porcije crvenog mesa, umerene količine mesa pernate živine i ribe, kao i dosta svežeg voća, povrća, mahunarki i orašastih plodova.

Jedino uputstvo koje je imala druga grupa je bilo da ograniče unos masti na maksimum od 30 odsto ukupnih kalorija dnevno, od toga maksimum 10 odsto zasićenih masti i ne više od 300 miligrama holesterola dnevno.

Učesnici obe grupe su smršali, ali oni koji su se pridržavali mediteranske ishrane su imali manje masti oko jetre, srca, pankreasa.

Nimalo iznenađujuće, naučnici su potvrdili da vežbanje pomaže u topljenju abdominalnih masti – inače, ove masti su opasne jer doprinose visokom krvno pritisku, holesterolu, bolestima arterija i predstavljaju rizik po zdravlje srca.

Oni koji su se držali mediteranske ishrane imali su u proseku 11 odsto manje masti oko srca, a procenat visceralnih masti je smanjen za 25 odsto! Takođe, procenat masti u i oko pankreasa je smanjen za jedan do dva odsto, što je značajno za zdravlje.

Ipak, najvažniji rezultati bilo je smanjenje masti oko jetre, i to za fantastičnih 30 odsto!

Gledajući ukupne rezultate, grupa koja se pridržavala mediteranske ishrane značajno je smanjila količinu sala koja se povezuje sa zdravstvenim rizicima poput dijabetesa tipa 2 i srčanih bolesti.

Povezano

Sve vesti