Beta

"Zašto poseban zakon za Moravski koridor?

Autor:

Usvajanjem posebnog zakona radi izgradnje tzv. Moravskog koridora biće zadat još jedan udarac jedinstvu pravnog poretka a naročito sistemu javnih nabavki u Srbiji, kažu iz NVO Transparentnost Srbija. Kolika je cena autoputa?

2
A- A A+

autoput, grdelica, grdelička klisura, koridor 10 Foto: Tanjug/Rade Prelić Ilustracija

U saopštenju ta organizacija navodi da se predlogom tog zakona, o kojem je danas počela rasprava u Skupštini Srbije, uređuju pitanja koja su već regulisana zakonima o eksproprijaciji, javnim nabavkama, javno-privatnom partnerstvu, projektovanju, porezima i carinama.

"Time se nastavlja opasan trend donošenja posebnih pravila koja važe samo za jedan projekat, kao u slučaju (gasovoda) Južni tok i (stambe-noposlovnog kompleska) Beograd na vodi", dodaje Transparentnost.

Transparentnost je dodala da ukoliko Vlada smatra da zakoni nisu dobri, konkretno u vezi sa brzinom eksproprijacije, onda treba da predloži njihove izmene i dopune a ne da stvara pravila koja će važiti samo za jedan slučaj.

U Skupštini Srbije poslanik Miroslav Aleksić (Narodna straka) upitao je ministarku infrastrukture i građevinarstva Zoranu Mihajlović zašto je cena izgradnje Moravskog koridora povećana, kako navodi, sa 500 miliona evra na 800 miliona.

SAD i UK zainteresovane za Moravski koridor

Aleksić u pisanoj izjavi, pošto njegova stranka bojkotuje zasedanja, pita zašto je cena izgradnje povećana za toliko i ko je to procenio, ako je, kako kaže, iz obrazloženja Predloga zakona o postojanju javnog interesa za izgradnju Moravskog koridora jasno da još nije izrađen projekat, saopšteno je iz NS.

On kaže da je projekat iz 2013. za istu trasu i istu dužinu puta bio 500 miliona evra.

Takođe pita ministarku na osnovu čega je potpisala memorandum o razumevanju sa kontroverznom američkom kompanijom Behtel, ako je ovim predlogom zakona predviđeno formiranje radne grupe za izbor strateškog partnera i zašto se strateški partner ne bira na tenderu.

Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rekla je danas da napadi na projekat Moravskog koridora pokazuju da je Savezu za Srbiju (SzS) više stalo do sticanja političkih poena nego do toga da građani centralne Srbije dobiju auto-put, saopšteno je iz njenog kabineta.

Korak bliže ka početku gradnje Moravskog koridora

“Parlament je mesto na kom se raspravlja o zakonima, a poslanici opozicije mogu da dođu na sednicu Skupštine i iznesu svoje argumente kako bi se usvojio što kvalitetniji zakon u vezi sa ovim strateški važnim projektom. Nažalost, od Vuka Jeremića i njegovih pulena već smo navikli da napadaju razvojne projekte i investicije u infrastrukturu", kazala je Mihajlovićeva.

Ona je navela da je izgradnja Moravskog koridora strateški važna jer će povezati (panevropski) Koridor 10 i (neformalni srpski) Koridor 11 kroz centralnu Srbiju, gde živi oko 500.000 ljudi i posluje više od 20.000 firmi.

"Kako građani ne bi bili žrtve obmana političara iz opozicije, još jednom ću ponoviti da se cena izgradnje Moravskog koridora ne utvrđuje memorandumom, već će biti utvrđena komercijalnim ugovorom, kao i da nikad nijedna kompanija nije dala zvaničnu ponudu za izgradnju Moravskog koridora od 500 miliona evra, a posebno ne posle 2014, kad su doneti novi, stroži propisi u vezi sa zaštitom infrastrukture od poplava", dodala je ona.

Povezano

Sve vesti