Ovako ćemo (se) voziti već 2021. (VIDEO)

Automobil "preuzima" volan, predlaže da prestigne spora vozila. vozi do omiljene destinacije, ali i prati vozača i njegovo ponašanje

Pored izrade menjača (po tome su najpoznatiji), ali i brojnih drugih automobilskih komponenti, uključujući i one za elektro vozila, koja će stizati iz Pančeva, kompanija ZF razvija i sofrverske tehnologije.

Tako je ova nemačka kompanije predstavila projekat ZF coPILOT. U pitanju je inteligentni napredni sistem pomoći vozaču (ADAS) koji diže nivo sigurnosti, ali i omogućava "poluautomatsku" vožnju.

Kombinacijom veštačke inteligencije i brojnih senzora, radara i druge opreme instalirane u vozilu, moguće da računar preuzme kontrolu nad vozilom, ali uz konstantnu komunikaciju sa vozačem.

Kao što se može videti u ovom promo filmu, računar sve vreme komunicira s vozačem i najavljujemu naredne korake. Uz to, kamera instalirana u vozilu nadzire samog vozača i u slučaju da izgleda umoran ili odsutan predlaže mu odmor.

Praktično ovaj sistem je nadgradnja nivoa 2 autonomne vožnje, a njegova glavna prednost je prepoznavanje potencijalno opasnih situacija, ali i lakoća korišćenja i udobnost u vožnji, tvrdi ZF.

Sam sistem može da samostalno upravlja određenim situacijama u toku vožnje. Posebno je koristan za putovanja autoputem, jer kombinuje adaptivni tempomat sa aktivnom podrškom za upravljanje i funkcijom držanja u traci. U slučaju da prepozna situaciju u kojoj saobraćaj usporava vozilo, može predložiti preticanje uz bezbedno menjanje trake.

ZF coPILOT je razvijen u saradnji sa Nvidia, a predviđeno da ćemo ga videti u kolima već 2021. godine.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Pored izrade menjača (po tome su najpoznatiji), ali i brojnih drugih automobilskih komponenti, uključujući i one za elektro vozila, koja će stizati iz Pančeva, kompanija ZF razvija i sofrverske tehnologije.

Tako je ova nemačka kompanije predstavila projekat ZF coPILOT. U pitanju je inteligentni napredni sistem pomoći vozaču (ADAS) koji diže nivo sigurnosti, ali i omogućava "poluautomatsku" vožnju.

Kombinacijom veštačke inteligencije i brojnih senzora, radara i druge opreme instalirane u vozilu, moguće da računar preuzme kontrolu nad vozilom, ali uz konstantnu komunikaciju sa vozačem.

Kao što se može videti u ovom promo filmu, računar sve vreme komunicira s vozačem i najavljujemu naredne korake. Uz to, kamera instalirana u vozilu nadzire samog vozača i u slučaju da izgleda umoran ili odsutan predlaže mu odmor.

Praktično ovaj sistem je nadgradnja nivoa 2 autonomne vožnje, a njegova glavna prednost je prepoznavanje potencijalno opasnih situacija, ali i lakoća korišćenja i udobnost u vožnji, tvrdi ZF.

Sam sistem može da samostalno upravlja određenim situacijama u toku vožnje. Posebno je koristan za putovanja autoputem, jer kombinuje adaptivni tempomat sa aktivnom podrškom za upravljanje i funkcijom držanja u traci. U slučaju da prepozna situaciju u kojoj saobraćaj usporava vozilo, može predložiti preticanje uz bezbedno menjanje trake.

ZF coPILOT je razvijen u saradnji sa Nvidia, a predviđeno da ćemo ga videti u kolima već 2021. godine.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Pored izrade menjača (po tome su najpoznatiji), ali i brojnih drugih automobilskih komponenti, uključujući i one za elektro vozila, koja će stizati iz Pančeva, kompanija ZF razvija i sofrverske tehnologije.

Tako je ova nemačka kompanije predstavila projekat ZF coPILOT. U pitanju je inteligentni napredni sistem pomoći vozaču (ADAS) koji diže nivo sigurnosti, ali i omogućava "poluautomatsku" vožnju.

Kombinacijom veštačke inteligencije i brojnih senzora, radara i druge opreme instalirane u vozilu, moguće da računar preuzme kontrolu nad vozilom, ali uz konstantnu komunikaciju sa vozačem.

Kao što se može videti u ovom promo filmu, računar sve vreme komunicira s vozačem i najavljujemu naredne korake. Uz to, kamera instalirana u vozilu nadzire samog vozača i u slučaju da izgleda umoran ili odsutan predlaže mu odmor.

Praktično ovaj sistem je nadgradnja nivoa 2 autonomne vožnje, a njegova glavna prednost je prepoznavanje potencijalno opasnih situacija, ali i lakoća korišćenja i udobnost u vožnji, tvrdi ZF.

Sam sistem može da samostalno upravlja određenim situacijama u toku vožnje. Posebno je koristan za putovanja autoputem, jer kombinuje adaptivni tempomat sa aktivnom podrškom za upravljanje i funkcijom držanja u traci. U slučaju da prepozna situaciju u kojoj saobraćaj usporava vozilo, može predložiti preticanje uz bezbedno menjanje trake.

ZF coPILOT je razvijen u saradnji sa Nvidia, a predviđeno da ćemo ga videti u kolima već 2021. godine.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.