MONDO/Tanjug

Vučić o Folksvagenu: Od početka sam se PLAŠIO Turske

Autor:

Turska je (bila) najozbiljniji konkurent u trci za Folksvagenom

9
A- A A+
folksvagen, proizvodnja, fabrika, automobil Foto: promo/Volkswagen AG

Povodom informacija da se Folksvagen opredelio da u Turskoj da gradi fabriku, predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je da se od početka "plašio" Turske jer je reč o velikoj zemlji u kojoj su svi iz automobilske industrije otvarali fabrike i da su mnogi lobirali upravo za njih.

"To još nije konačna odluka, ali Turska ima 90 miliona stanovnika", rekao je u gostovanju na TV Pink.

Na pitanje novinara da prokomentariše to što je bilo onih u Srbiji koji u se radovali tome i da li je to mazohistički.

"Kad izgubimo u fudbalu u Ukrajine 5:0 kriv je Vučić, kad osvojimo medalju u nekom sportu, samo Vučić nije zaslužan."

Vučić kaže da je uložio mnogo truda i energije u to, ali da se od početka plašio Turske.

"To sam javno rekao, jer Turska ima 90 miliona stanovnika, svi su otišli tamo da otvaraju fabrike. Mnogo sam se nadao, ali znao sam da za njih lobira Zigmar Gabrijel i drugi ... a mi imamo samo 6,5 miliona stanovnika", rekao je on.

Podsećamo da je automobilski portal Automobilvohe objavio da će Folksvagen grupa praviti svoju novu multi-brend fabriku u Turskoj.

U fabrici će se proizvoditi automobili sa oznakama VW-a, Škode i Seata, što će osloboditi kapacitete u Škodinim fabrikama u Češkoj koje bi trebalo da počnu sa sklapanjem Pasata.

Razlog za celo ovo pomeranje proizvodnje na istok je posledica početka proizvodnje električnih automobila u VW pogonima u Nemačkoj.

Kako prenosi nemački portal, odluka da se u Turskoj pravi nova fabrika je posledica zalaganja države Katar, koja ima 17 odsto udela u vlasništvu Folksvagena.

Portparol nadzornog odbora Volksvagena izjavio je za Rojters da su planovi za novu lokaciju potvrđeni, ali još nisu dovršeni.

U konkurenciji za novu fabriku bila je i Srbija, a čak su pominjane i moguće lokacije u okolini Inđije i Jagodine.

Vrednost investicije je procenjena na 1,4 milijarde evra, a zaposliće 5.000 radnika i 650 inženjera.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Povezano

Sve vesti