Ako saobraćajnoj policiji u inostranstvu ne pokažete validan atest, može vas isključiti iz saobraćaja uz dobijanje paprene kazne.
Novi tehnički pregled je omogućio da vlasnici automobila sa ugrađenim sistemom na auto-plin ne moraju da imaju sa sobom atest, kada dolaze na pregled, jer se taj, kao i svi ostali dokumenti nalaze u bazi Agencije za bezbednost saobraćaja, kojoj sve linije tehničkih pregleda u zemlje mogu da pristupe.
Međutim, taj atest za TNG uređaj ipak morate imati sa sobom.
U Srbiji vlasnik vozila koji je zatečen u prekršaju rizikuje da ga policija isključi iz saobraćaja, skine tablice ali i da plati kaznu od 5.000 do 20.000 dinara, pišu Večernje novosti.
Situacija je daleko "gora" u inostranstvu.
Iako vas granična policija, po pravilu, neće pitati za atest, saobraćajna policija vam može tražiti atest. Uz skoro obavezno isključenje iz saobraćaja slede i paprene kazne koje se kreću i do par hiljada evra.
Rok trajanja atesta je pet godina od ugradnje uređaja, odnosno godina godina od datuma proizvodnje boce. Nakon tog istek jednog od dva datuma, mora se uraditi novo testiranje. Cena atestiranja u Centru za motorna vozila iznosi 6.000 dinara.
U Crnoj Gori ona iznosi 60 evra, u Grčkoj se penje na 500 evra, a u Austriji će vas policija ispratiti do granice i za to će vam naplatiti 3.000 evra.
Vozilo koje koristi tečni naftni gas kao pogonsko gorivo ne sme da ulazi u zatvorene garaže koje nemaju ugrađenu posebnu ventilaciju (a garaže koje to imaju imaju i znak koji na to ukazuje) zato što su ti gasovi teži od vazduha i vremenom se akumuliraju na dnu garaže a onda je dovoljna jedna varnica da napravi haos.
Treba znati da vozila koja koriste CNG (metan) mogu jer je značajno lakši od vazduha tako da nema opasnosti od akumulacije, navode Novosti.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.