mondo.rs

15 saveta koji će vam pomoći da se brže RASHLADITE

Autor:

Neki trikovi mogu da vam učine vrućinu podnošljivijom.

15 saveta koji će vam pomoći da se brže RASHLADITE Foto: Guliver/Getty images, AntonioGuillem

Topli dani su pred nama – meteorolozi najavljuju da će sledeća nedelja biti "paklena" jer nam stiže novi toplotni talas iz Sahare. Valja da znate nekoliko trikova koji će vam pomoći da lakše preživite vrućinu.

Nosite "veliki" donji veš

Dame, bilo bi pametno da barem privremeno zaboravite na tange i da nosite obične pamučne gaćice, one u stulu Bridžit Džons. I za muškarce su najpreporučljivije pamučne bokserice.

Nosite kačket/šešir

Osim što može super da izgleda i dodatno vam ulepša stajling, zaštitiće vas od sunca. Nosite i naočare za sunce, kako biste zaštitili oči.

Ne zaboravite zaštitnu kremu

Ne izlazite napolje pre nego što nanesete zaštitnu kremu! Najbolje je da koristite onu sa SPF 30, minimum. I gledajte da se sklonite sa sunca između 11 i 16 časova.

Obratite pažnju na hidrataciju

Zapravo, obratite pažnju na mokraću – ako unosite dovoljno vode, mokraća će vam biti svetlije žute boje. Unosite dosta tečnosti i nosite sa sobom flašicu gde god idete.

Osim toga, gledajte da ne jedete neke teške i obilne obroke, jedite više salata. I voće je odličan izbor, a lubenica, recimo, može i da vas rashladi.

Pokrijte se

Nosite laganu, široku odeću, najbolje dužih rukava i nogavica. Pamuk upija znoj, pa će vas brže rashladiti. I dobro je da nosite odeću svetlijih boja jer tamne privlače toplotu, pa će samo pogoršati znojenje.

"Napravite" klima uređaj

Ako imate ventilator, rashladite se tako što ćete ispred njega stavite posudu sa ledom ili zaleđenu flašu, tako će se prostorija bolje rashladiti.

Rashladite posteljinu

Idealna temperatura u spavaćoj sobi je oko 19 stepeni. Koristite pamučnu posteljinu i nekoliko sati pre spavanja je stavite u plastičnu kesu, pa u zamrzivač.

Jedna od opcija je i da ukvasite veliki čaršav i okačite ga ispred otvorenog prozora tokom noći.

Izbegavajte alkohol

Alkohol će vas dehidrirati tri puta brže, a ni kafa ni čaj vam baš neće pomoći u hidrataciji. Dakle, najbolje je da se držite vode!

Neka vazduh cirkuliše

Tokom dana držite prozore zatvorenim i neka zavese i roletne budu navučene, a uveče vetrite prostorije.

Tuširajte se mlakom, ne hladnom vodom

Možda tuširanje hladnom vodom zvuči primamljivo kada je vruće i možda će vam trenutno biti prijatno, ali time se smanjuje dotok krvi do kože, zbog čega telo prima signal da vam je hladno i povećava temperaturu da se zagreje.

Rashladite ove tačke

Kockicom leda istrljajte ručni zglob ili ga stavite pod mlaz hladne vode.

Isključite uređaje

Sijalice, kompjuteri i drugi uređaji oslobađaju toplotu i greju prostoriju, pa je najbolje da ih isključite uveče.

Pojedite sladoled

Barem privremeno zaboravite na dijetu i uživajte u sladoledu. Rashladiće vas, a šećer će vas malo "podići" – znate već kako vrućina može da ošamuti i iscedi vam energiju.

Čuvajte se

Glavobolje, vrtoglavice, ubrzan puls, mogu da budu znaci toplotnog udara. U tom slučaju osoba treba što pre da se rashladi, da legne i unosi dosta tečnosti. Ako joj ni posle 30 minuta ne bude bolje, treba pozvati hitnu pomoć.

Nosite čarape

Iako gotovo niko ne nosi čarape leti, prema kineskoj medicini, treba održavati stopala toplim, a glavu hladnom, kako bi se regulisala temperatura. Zato možda nije loše da probate da spavate u čarapama.

Povezano

Sve vesti