mondo.rs

Tri načina da napokon zavolite trčanje - iako ga mrzite

Autor:

Ben Lukas, čovek koji je istrčao 40 maratona, ima nekoliko saveta za vas.

Tri načina da napokon zavolite trčanje - iako ga mrzite Foto: Guliver/Getty images, GlobalStock

Verovali ili ne, trčanje može da se zavoli, može da postane vaša strast i gotovo zavisnost, bez obzira na to što ga sada doživljavate kao mučenje. Ben Lukas, strastveni trkač koji je istrčao 40 maratona kaže da mnogo toga zavisi od naše mentalne barijere, koju morate da "slomite" i napokon zavolite trčanje.

"U trčanju možete da naletite na nekoliko 'zidova'. Prvi je 'nikad ranije nisam trčao/la i ovo nije zabavno, pa ću da prestanem'. Drugi je, 'radim ovo već neko vreme, postaje malo neprijatno' a onda sledi 'nemam više goriva'", objašnjava Lukas.

"Istrčao sam 40 maratona i verujte mi, doživeo sam sve te zidove. Imao sam i zadovoljstvo da treniram sa početnicima, tako da sam čuo razne izgovore od ljudi koji ne vole trčanje. Evo kako da to prevaziđete".

Počnite polako

Neka vam na početku treninzi trčanja traju 10 minuta. "Moguće je da ćete osećati svrab, ali to je posledica širenja vena kao odgovor na znojenje (i nestaje ako češće trčite), možda će vas bolesti stopala ili ćete možda osećati da fizički ne možete više. Zato, počnite polako, dajte telu vremena da se navikne", savetuje on.

Nakon toga postepeno povećavajte udaljenost, i ne žurite – čak i ako vam se čini da pešači hodaju brže od vas, idite malim koracima i postavite sebi cilj.

Skrenite sebi pažnju nečim

Ben tvrdi da će vas iznenaditi koliko dugo i daleko možete da trčite, samo ako sebiskrenete pažnju nečim drugim – podkastom, muzikom...

Studije su pokazale da kada maratonci "udare u zid", to je obično znak da je telo isrpelo sve zalihe glukoze i da ulazi u stanje glukoneogeneze, tj. sagorevanja masti zarad energije. To je sporiji proces i zbog toga mozak oseća umor jer ne prima dovoljno glukoze. Sportisti kažu da ovo stanje mogu da prevaziđu ako sebi skrenu pažnju nečim drugim.

Unosite energiju

Telo koristi velike količine glukoze za trčanje, posebno kada je reč o trčanju na duže staze. "Zato vlim da pre trčanja unesem obrok bogat ugljenim hidratima. Moj savet je i da popijete šolju kafe nekoliko sati pre trčanja, kako biste imali više energije".

BONUS VIDEO

Izvor: MONDO

Povezano

Sve vesti