mondo.rs

Jod može da bude razlog što nikako da smršate

Autor:

Jod ima važnu ulogu u kontroli brzine metabolizma, a samim tim može da bude i potencijalni krivac što nikako da skinete višak kilograma.

Jod može da bude razlog što nikako da smršate Foto: Guliver/Getty Images/Staras

Kada je reč o mršavljenju, neke stvari se prosto podrazumevaju – trebalo bi da pazite na to da potrošite više kalorija nego što unesete. Dakle, treba da se krećete više, da se trudite da jedete zdravije, ali i da spavate dovoljno, da izbegavate šećer i alkohol.

Ali, to već sve znate. Ono što možda ne znate je da manjak joda u organizmu može da bude što je skala na vagi "zakucana" i nikako da spadne.

Povećanje telesne težine, manjak energije, opadanje kose, krti nokti, konstantan umor, uvećana tiroidna žlezda, znaci su da vam fali joda u telu.

Ovaj mineral je telu inače potreban za proizvodnju hormona, za kontrolu brzine metabolizma i brzinu kojom telo pretvara hranu u energiju, objašnjava nutricionistkinja Rejhan Palagi. Ona ističe da naše telo ne može samo da proizvodi jod, zbog čega je važno da ga unosimo hranom.

Nutricionistkinja objašnjava da nizak nivo joda u telu smanjuje proizvodnju tiroidnih hormona, dovodeći do hipotiroidizma, a samim tim i do gojenja.

"Tiroidni hormoni pomažu u kontrolisanju brzine metabolizma, što znači da od njih zavisi kojom brzinom naše telo sagoreva kalorije i proizvodi energiju. Ako je nizak nivo ovih hormona, više kalorija se skladišti u mastima, umesto da se koristi za proizvodnju energije".

I drugi simptomi poput manjka energije i umora mogu da budu simptomi manjka joda, a u nekim slučajevima dolazi i do opadanja kose.

"Tiroidni hormoni kontrolišu i rast folikula, pa kada je nizak nivo ovih hormona, folikule se ne regenerišu često koliko bi trebalo, zbog čega dolazi do gubitka kose", ističe Palagijeva.

Još neki simptomi hipotiroidizma su krti nokti, obrve koje se istanjuju, stalno vam je hladno, a nekad može da se javi i otok na vratu, kod tiroidne žlezde.

Ukoliko sumnjate da vam fali joda u organizmu, možete da ga unesete jedući mlečne proizvode, ribu, suve šljive, grašak, kelj, žitarice, jodizovanu so (ali ne preterujte!)...

Povezano

Sve vesti