• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Od ponoći autoputem Obrenovac - Čačak za SAT VREMENA!

Izvor mondo.rs Izvor Tanjug

Autoput "Miloš Veliki", na deonici od Obrenovca do Ljiga biće večeras svečano otvoren. Posle više decenija ostvaruje se san o približavanju Zapadne Srbije i Beograda. Rasterećuje se Ibarska - najcrnja tačka Srbije.

Prema rečima nadležnih očekuje se da put bude "pušten u pogon" oko ponoći, po završetku svečanosti njegovog otvaranja i uklanjanja prepreka koje su zbog ceremonije postavljene.

Uoči otvaranja ovog puta, koji je od velikog značaja za Srbiju, podsećanje na radove - koji su bili pravi građevinski poduhvat...

Centralno mesto i najveći izazov za građevinare na ovoj deonici autoputa bio je tunel "Brančić", dužine 945 metra. Nalazi se na oko dva kilometra od petlje Ljig, na kraju novoizgrađene deonice i mesta spajanja sa deonicom od Ljiga do Preljine koja je završena pre dve godine.

Radove su usporavale, a na momente i prekidale nepredvidive prirodne prepreke: sastav zemljišta, pojava klizišta i podzemnih voda. Iskopano je 250.000 kubika raznog materijala, ugrađeno je 92.000 kubika betona i 5,5 miliona kilograma armature.

"Ovo je u istoriji 'Energoprojekta' jedan od najtežih tunela jer su geološki uslovi bili izuzetno teški tokom izvođenja. Sve ovo uspešno je rešeno pre svega zahvaljujući ogromnom trudu 'Energoprojektovih' radnika i inženjera, a i uz veliku pomoć nadzora eksperata iz sveta i Srbije koje smo morali u kritičnim trenucima da angažujemo na projektu", objasnio je za RTS Milan Ristić iz "Energoprojekt-niskogradnje".

U obe tunelske cevi, sa po dve kolovozne trake, širine osam i po metara, postoji prostor za vozila koja su u kvaru, kao i veza između tunelskih cevi u slučaju vanrednih situacija.

Opremljen je najsavremenijom elektro-mašinskom opremom, uz stalno praćenje i upravljanje saobraćajem iz tehničko-operativnog centra.

"Ovde je montirana najsavremenija oprema koja se trenutno montira na Balkanu pa i u Evropi", istakao je stručni saradnik "Energoprojekt-niskogradnje" Radomir Elez.

Pokriven je kompletnim sistemom sa video-nadzorom kojim su predviđeni scenariji provala, požara i sl. U tunelu je i promenljiva signalizacija sa savremenom rasvetom u led tehnologiji. Upravlja se iz jednog centra.

"Možemo istog trenutka da reagujemo da sprečimo bilo kakvu nezgodu, katastrofu, dakle da upozorimo vozače na 1.800 metara ispred i na oko dva kilometra sa ulazne strane da se nešto desilo. Ti sistemi su sad u potpunosti u funkciji i vrlo bezbedni", napomenuo je Elez za RTS.

Izgradnja tunela "Brančić", najzahtevnijeg građevinskog objekta na 103 kilometra završenog auto-puta "Miloš Veliki" trajala je četiri i po godine.

Prvobitna vrednost radova na tunelu je 37 miliona dolara.


KAKO ĆE IZGLEDATI SVEČANOST

Prema protokolu svečanosti, predsednik Srbije Aleksandar Vučić će u 16.00 na naplatnoj rampi Obrenovac razgovarati s predstavnicima kompanija koji su gradili ovu deonicu.

Potom će na isključenju za Ub, predsednik razgovarati s radnicima i predstavnicima kompanija koje su gradile ovu deonicu kao i s lovcima i ribolovcima iz Fazanerije Ub.

Na petlji Lajkovac-Valjevo, Vučić će prisustvovati predstavljanju turističkog potencijala koji se otvara novim autoputem i razgovaraće sa radnicima i predstavnicima kompanija koje su gradile ovu deonicu.

Kod tunela Brančić, Vučić će obići Operativni centar za upravljanje saobraćajem i prisustvovati prezentaciji i degustaciji nacionalnih jela i pića sa područja povezanih autoputem "Miloš Veliki".

U 19.00, kod petlje Ljig, predsednik Srbije obratiće se građanima i tom prilikom označiti početak puštanja u saobraćaj autoputa "Miloš Veliki", navedeno je u saopštenju.

Taj deo autoputa "Miloš Veliki" od izuzetne je važnosti, jer će rasteretiti saobraćaj na Ibarskoj magistrali, a značajno će približiti Zapadnu Srbiju i Beograd, pošto će se od Obrenovca do Čačka stizati za sat vremena.

Trasa autoputa E-763 predstavlja krak Transevropske magistrale koja povezuje njen osnovni pravac od Gdanjska do Atine i Istanbula sa Jadranskim morem i lukom Bar.

Ovako izgleda AUTOPUT MILOŠA VELIKOG (FOTO,VIDEO)

Novi autoput od Obrenovca do Ljiga dužine je 62,7 kilometara a čine ga deonice: Obrenovac-Ub dužine 26,23 kilometara, Ub-Lajkovac dužine 12,5 kilometara, gde se zbog lošeg kvaliteta prilikom izgradnje deo u ukupnoj dužini od 2,5 km morao sanirati, i Lajkovac-Ljig dužine 23,98 kilometara.

Tako će s deonicom Ljig-Preljina, koja je već u saobraćaju od 18. avgusta, u saobraćajnoj funkciji biti 103,06 km Autoputa E-763 Beograd - Južni Jadran.

Deonica Obrenovac-Ljig je projektovana za brzine od 130km/h, širine je 28,4 metra s brzom, srednjom i zaustavnom trakom i čine je 42 mosta i nadvožnjaka, gde je najduži most dugačak preko 580 metara, a na njoj je bezbednosti radi i oko 200 kilometara odbojne ograde.

Komentari 166

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Damir

Putevi su najvažniji preduslov za masovan dolazak stranih investitora.

Vojvoda

Kontam sve vreme ko je Milos Veliki mi ga nismo ucili u skoli ko je i odakle mu nadimak veliki

Burazer

Prica se da je zbog pojacanja FK Crvena Zvezda na autoputu tanji asfalt za 3cm.

special image