• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

OTIŠAO U LEGENDU: Umro "Čovek Folksvagen" (VIDEO)

Izvor MONDO/Agencije

Ferdinand Pih, bivši šef Folksvagena (VW) i čovek koji stoji iza modela kao što su "porše 917" i "audi kvatro", ali i "bugati vejron", umro je "iznenada i neočekivano" u 83. godini.

Unuk legendarnog Fendinda Poršea, Pih je je i sam svojevrsna legenda nemačke autoindustrije. Učestvovao u stvaranju modela "porše 917", "audi kvatro" ali i "bugati vejrona". Smatra se i da je zaslužan za globalni uspeh VW grupe, transformišući je iz evropske u svetsku automobilsku silu, prenosi Rojters.

Kockanje celim Poršeom

On se tokom čitave karijere trudio da nadmaši svog dedu Ferdinanda Poršea, tvorca marke "porše" i čoveka kome se pripisuje legendarni model "buba" (koji je zapravo kopija češke Tatre, modela  "T87" i "T97"). Dok je u 31. godini radio kao šef razvojnog odeljenja u Poršeu 1968. godine, Pih je uložio dvije trećine fabričkog godišnjeg budžeta u proizvodnju 25 prototipova trkačkog automobila sa motorom od 12 cilindara i 600 konjskih snaga. Uprkos protivljenju porodice, automobili su napravljeni i "porše 917" je postao jedan od najuspješnijih trkačkih automobila u istoriji, a Pihu je zacementiran status vizionara.

Pihova žena objavila je u nedelju da je on umro "iznenada i neočekivano".

"Njegov život je bio obeležen velikom strašću prema automobilima i prema zaposlenima koji su ih izrađivali. Bio je inženjer pun entuzijazma i čovek koji je obožavao automobile do samog kraja", napisala je u izjavi.

Pih, koji je imao 13 dece sa četiri žene, preminuo je iznenada juče, objavila je njegova supruga Ursula.

Pih je bio briljantan inženjer, koji je razvio poslovanje Folksvagena usmerivši kompaniju na modularnu tehniku proizvodnje automobila.

To je omogućilo da marke "audi", "škoda" i "folksvagen" dele do 65 odsto delova za svoja vozila, a Folksvagen grupa postala je svetski lider po prodaji automobila.

"Život Ferdinanda Piha bio je oblikovan njegovom strašću za automobile i zaposlene koji su ih stvarali. Do samog kraja bio je inženjer entuzijasta i ljubitelj automobila", saopštila je Ursula Pih.

Pod njegovim rukovođenjem, Folksvagen je veću pažnju počeo poklanjao inženjerskoj briljantnosti, a ne profitu.

Porše 917
Izvor: YouTube/The Grand Tour

Istovremeno, kompanija se značajno proširila kupovinom luksuznih marki "bentli", "bugati" i "lamborgini".

Električni Folksvagen brži od Formule 1! (VIDEO)

Pih je u svojoj autobiografiji napisao da sebe, pre svega, vidi kao produktivnu osobu koja se oslanja na instinkt kada je reč o tržišnim zahtevima.

"Posao i politika mi nikada nisu skrenuli pažnju sa suštine naše misije: da razvijamo i pravimo atraktivne automobile", napisao je Pih.

BONUS video:

Komentari 9

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Naum Jože

Kuku lele štaćemo sad mi jadni bez nega kukuuu leeel

Ica

Umro od muke što VW nije došao u inđiju

Kakarot

Aj cao - Stiv Dzobs. 😂😂

special image