Slavni kompozitor u razgovoru sa novinarima otkrio da li plače dok komponuje, koji mu je omiljeni instrument, i šta publika može da očekuje u subotu u Areni.
Morikone (80), koji je u četvrtak prvi put stigao u Beograd, našalio se da "ipak nije došao kao turista".
"Nisam u običnoj poseti, ovde sam da bih održao koncert sa svojim orkestrom, ali i vašim horom Obilić, za koji sam čuo da je pun mladih ljudi, koji su ipak izvanredni. Često nisam spokojan kada radim sa horovima, ipak tu ima mnogo glasova koje bi trebalo uklopiti, ali ovog puta, nastupiću mirne duše", rekao je kompozitor.
Morikone se više puta zahvalio organizatorima, i istakao da je u Beogradu naišao na više nego srdačan doček.
Direktorka Italijanskog kulturnog centra Alesandra Bertini Malgarini pozdravila je kompozitora rečima da je njegov dolazak "ostvarenje sna", na šta joj je Morikone skromno odgovorio da je taj san "svima nama zajednički".
Morikone je najavio da će na svečanom zatvaranju jubilarnog Guitar art festivala najpre predstaviti četiri kratka komada za gitaru, a onda preći na filmsku muziku.
Na programu će biti teme iz filmova "Malena", "Misija", "Dobar, loš, zao", "Bitka u Alžiru", "Radnička klasa ide u raj", "Žrtve rata", "Ričard III", "Nesalomivi", "Bilo jednom u Americi", "Cinema Paradiso" i drugih.
Dobitnik Oskara za životno delo 2007. godine takođe je otkrio deo svog kreativnog procesa, koji funkcioniše po principu "najpre slika, a zatim ton". Morikone je ponovio da najpre odgleda ceo film, a zatim komponuje muziku.
"Kada sam pogledao film 'Misija', najpre sam rekao režiseru Rolandu Žofeu da neću komponovati, jer je film bio odličan i bez muzike. Kada sam sarađivao sa Džonom Karpenterom, on mi je pustio 'Stvar', a zatim otišao bez reči i ostavio me da se sam snađem", otkrio je kompozitor.
On je dodao da, iako se često uzbudi zbog emotivnih scena u filmovima, nikada ne bi "plakao za svojim stolom" dok komponuje.
Morikone je istakao da uvek muziku piše "za posebne soliste", nikada za ceo orkestar.
"Nikada ne bih pozvao poznatog, skupog, ali lošeg trubača iz SAD. Radije ću uzeti nekoga ko možda i nije poznat, i svira instrument čiji je značaj u orkestru mali, ali je profesionalac i talenat".
Kompozitor je rekao da ne voli da "favorizuje" instrumente, ali da su mu ipak najmilije orgulje.
Upitan za mišljenje o modernim izvođačima koji obrađuju njegovu muziku, Morikone je ocenio da neki od njih njegove komade tretiraju sa poštovanjem, dok ih drugi čine "neprepoznatljivima", ali da je to fenomen protiv kojeg se ne može boriti.
Zbog velikog interesovanja za nastup Morikonea u Areni, u prodaju je pušteno još karata za najviši nivo tribina, po ceni od 1.600 dinara.
(MONDO, foto Beta)
Morikone (80), koji je u četvrtak prvi put stigao u Beograd, našalio se da "ipak nije došao kao turista".
"Nisam u običnoj poseti, ovde sam da bih održao koncert sa svojim orkestrom, ali i vašim horom Obilić, za koji sam čuo da je pun mladih ljudi, koji su ipak izvanredni. Često nisam spokojan kada radim sa horovima, ipak tu ima mnogo glasova koje bi trebalo uklopiti, ali ovog puta, nastupiću mirne duše", rekao je kompozitor.
Morikone se više puta zahvalio organizatorima, i istakao da je u Beogradu naišao na više nego srdačan doček.
Direktorka Italijanskog kulturnog centra Alesandra Bertini Malgarini pozdravila je kompozitora rečima da je njegov dolazak "ostvarenje sna", na šta joj je Morikone skromno odgovorio da je taj san "svima nama zajednički".
Morikone je najavio da će na svečanom zatvaranju jubilarnog Guitar art festivala najpre predstaviti četiri kratka komada za gitaru, a onda preći na filmsku muziku.
Na programu će biti teme iz filmova "Malena", "Misija", "Dobar, loš, zao", "Bitka u Alžiru", "Radnička klasa ide u raj", "Žrtve rata", "Ričard III", "Nesalomivi", "Bilo jednom u Americi", "Cinema Paradiso" i drugih.
Dobitnik Oskara za životno delo 2007. godine takođe je otkrio deo svog kreativnog procesa, koji funkcioniše po principu "najpre slika, a zatim ton". Morikone je ponovio da najpre odgleda ceo film, a zatim komponuje muziku.
"Kada sam pogledao film 'Misija', najpre sam rekao režiseru Rolandu Žofeu da neću komponovati, jer je film bio odličan i bez muzike. Kada sam sarađivao sa Džonom Karpenterom, on mi je pustio 'Stvar', a zatim otišao bez reči i ostavio me da se sam snađem", otkrio je kompozitor.
On je dodao da, iako se često uzbudi zbog emotivnih scena u filmovima, nikada ne bi "plakao za svojim stolom" dok komponuje.
Morikone je istakao da uvek muziku piše "za posebne soliste", nikada za ceo orkestar.
"Nikada ne bih pozvao poznatog, skupog, ali lošeg trubača iz SAD. Radije ću uzeti nekoga ko možda i nije poznat, i svira instrument čiji je značaj u orkestru mali, ali je profesionalac i talenat".
Kompozitor je rekao da ne voli da "favorizuje" instrumente, ali da su mu ipak najmilije orgulje.
Upitan za mišljenje o modernim izvođačima koji obrađuju njegovu muziku, Morikone je ocenio da neki od njih njegove komade tretiraju sa poštovanjem, dok ih drugi čine "neprepoznatljivima", ali da je to fenomen protiv kojeg se ne može boriti.
Zbog velikog interesovanja za nastup Morikonea u Areni, u prodaju je pušteno još karata za najviši nivo tribina, po ceni od 1.600 dinara.
(MONDO, foto Beta)
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina