"Ljut i golem" stiže u Japan, u kojem je konkurencija na tržištu brze hrane zaljućena jednako kao i taj, novi proizvod američkog lanca restorana "Burger king".

Da bi bio siguran da su ljudi shvatili poruku, "Burger king" je u centru Tokija organizovao takmičenje u "ljutom vikanju", nudeći prolaznicima da se oslobode frustracija vikanjem.

"Hoću da imam devojku!!!" iz petnih žila je vikao jedan mladić, u želji da osvoji nagradu - "godišnju pretplatu" na novi ljuti hamburger.

"Ljut i golem" koji je u decembru predstavljen u SAD, sastoji se od ljutih papričica i ljutog sosa, pljeskavice, crnog luka, sira, slanine, paradajza i zelene salate u zemički sa susamom.

Hamburger košta 460 jena (4,90 dolara), a od četvrtka će se naći u ponudi u Japanu.

"Burger king" drugi je najveći svetski lanac sa 11.600 restorana širom sveta, ali je u Japanu "mali igrač", sa svega 16 objekata, mahom u Tokiju i okolini.

Ovaj lanac restorana suočava se sa oštrom konkurencijom Mekdonaldsa koji ima 3.750 prodajnih mesta u Japanu, kao i japanskih restorana brze hrane koji su manje poznati u drugim delovima sveta.

"Burger king" se povukao sa japanskog tržišta 2001, nakon izgubljenog rata cenama protiv Mekdonaldsa, ali se vratio 2007.

Analitičari smatraju da se konkurencija među lancima brze hrane u Japanu pojačava jer su već čitave generacije u Japanu odrasle na hrani iz Mekdonaldsa.
Šanasa za uspeh na tržištu traži se u ponudi gurmanskih hamburgera koji koštaju 1.000 jena (10 dolara), namenjenih ljudima u dvadesetim i tridesetim godinama.

Prodaja u japanskim Mekdonalds restoranima raste svake godine od 2005, nakon obaranja cena hamburgera i nekih dezerta na 100 jena (1 dolar), saopštili su predstavnici te kompanije.

(Beta)