Petak veče u Beogradu obeležila je uzavrela atmosfera u foajeu Ateljea 212, na premijernom izvođenju predstave "Glembajevi".
Tražila se karta više, a poznata imena srpskog "džet seta" iz sveta mode, politike, filma, teatra i sporta, samo su se ređala kako se približavalo 20 časova.
Moglo bi se reći da je te večeri Atelje bio Ex Yu na 212 stolica.
Reditelj Jagoš Marković je od momenta kada su se ugasila svetla, tj.od prve scene pokušao, i u tome uspeo, da dočara publici "Glembajevsko" rasulo, njihov jad, tugu skrivenu ispod krute aristokratske fasade, ali i njihovu moć i zlo koje reflektuju.
Predstava uspeva da nam dočara kako se Glembajevi raspadaju , jedan po jedan, tonu i dave se u svom sopstvenom "lavirintu" života, ali "Glembajizam" kao način života i mišljenja, nastavlja da živi i funkcioniše besprekorno!
Scene groteskne, nabijene emocijama i erosom..."teraju" da se s vremena na vreme naježite, a sve u prepoznatljivom stili Krleže, koji bez "oprosta" opisuje život ove porodice.
Možemo reći da je Marković "Glembajeve" remodelirao, tako da ostanu "oni stari", a opet ih načinio, novim, svežim...za nove generacije i novi milenijum.
Desetominutni aplauz i ovacije ispratile su glumačku ekipu sa scene, a oni nisu krili zadovoljstvo, pa i olakšanje...U tom smislu moramo pomenuti da su se ovacije i aplauz posebno pojačali kad su na scenu izašli da se poklone Svetozar Cvetković i Nikola Ristanovski (Leone Glembaj).
Ekskluzivno za MONDO, o predstavi, utiscima, pripremama pred izvođenje, tremi i još po nečemu, govore akteri predstave Branislav Trifunović i prvak Makedonskog narodnog pozorišta Nikola Ristanovski, čiji intervju čitajte sutra na našem portalu.
Tražila se karta više, a poznata imena srpskog "džet seta" iz sveta mode, politike, filma, teatra i sporta, samo su se ređala kako se približavalo 20 časova.
Moglo bi se reći da je te večeri Atelje bio Ex Yu na 212 stolica.
Reditelj Jagoš Marković je od momenta kada su se ugasila svetla, tj.od prve scene pokušao, i u tome uspeo, da dočara publici "Glembajevsko" rasulo, njihov jad, tugu skrivenu ispod krute aristokratske fasade, ali i njihovu moć i zlo koje reflektuju.
Predstava uspeva da nam dočara kako se Glembajevi raspadaju , jedan po jedan, tonu i dave se u svom sopstvenom "lavirintu" života, ali "Glembajizam" kao način života i mišljenja, nastavlja da živi i funkcioniše besprekorno!
Scene groteskne, nabijene emocijama i erosom..."teraju" da se s vremena na vreme naježite, a sve u prepoznatljivom stili Krleže, koji bez "oprosta" opisuje život ove porodice.
Možemo reći da je Marković "Glembajeve" remodelirao, tako da ostanu "oni stari", a opet ih načinio, novim, svežim...za nove generacije i novi milenijum.
Desetominutni aplauz i ovacije ispratile su glumačku ekipu sa scene, a oni nisu krili zadovoljstvo, pa i olakšanje...U tom smislu moramo pomenuti da su se ovacije i aplauz posebno pojačali kad su na scenu izašli da se poklone Svetozar Cvetković i Nikola Ristanovski (Leone Glembaj).
Ekskluzivno za MONDO, o predstavi, utiscima, pripremama pred izvođenje, tremi i još po nečemu, govore akteri predstave Branislav Trifunović i prvak Makedonskog narodnog pozorišta Nikola Ristanovski, čiji intervju čitajte sutra na našem portalu.
"PRIVATNO SAM DRUGAČIJI OD LIKA KOJI TUMAČIM"
Bane Trifunović nam je ispričao zašto je Jagoš Marković "rizikovao" i baš njega izabrao za ulogu Puba Fabricija, zašto ga je Krleža više izmorio od Šekspira i koju je reč upotrebio da opiše predstavu...
MONDO: Ko je Puba Fabrici? Kako ga vidi Bane Trifunović?
"U današnje vreme on bio bio predstavnik svih onih velikih, moćnih multinacionalnih kompanija, njihov glasnogovornik, najjači vojnik, a negde čak i kreator i mozak operacija. Ovaj moj Puba, kog smo Jagoš i ja stvarali je, pomalo fašista, malo vise. To otuđenje koje Glembajevi, pa i on sa njima imaju od običnog sveta , prelazi u fašizam".
MONDO: Vaše dosadašnje uloge su se u mnogome razlikovale od uloge Pube Fabricija. Kako je došlo do toga da Jagoš baš vama poveri ovu ulogu?
"Bili su hrabri....I Jagoš i Kokan (Mladenović). Ne znam reditelja koji bi mi dao ovu ulogu. Ali, to govori o inteligenciji reditelja. Zapravo o tome da glumce probaju da izbace iz određenih žanrovskih kalupa, jer dobar glumac može da igra svaku ulogu, loš ne može. U Srbiji se u poslednje vreme uloge dele po privatnim karakterima, što je apsurd! Ova uloga je za mene bila veliki izazov, jer je potpuna suprotnost od onoga što sam ja privatno!".
MONDO: Ko je Puba Fabrici? Kako ga vidi Bane Trifunović?
"U današnje vreme on bio bio predstavnik svih onih velikih, moćnih multinacionalnih kompanija, njihov glasnogovornik, najjači vojnik, a negde čak i kreator i mozak operacija. Ovaj moj Puba, kog smo Jagoš i ja stvarali je, pomalo fašista, malo vise. To otuđenje koje Glembajevi, pa i on sa njima imaju od običnog sveta , prelazi u fašizam".
MONDO: Vaše dosadašnje uloge su se u mnogome razlikovale od uloge Pube Fabricija. Kako je došlo do toga da Jagoš baš vama poveri ovu ulogu?
"Bili su hrabri....I Jagoš i Kokan (Mladenović). Ne znam reditelja koji bi mi dao ovu ulogu. Ali, to govori o inteligenciji reditelja. Zapravo o tome da glumce probaju da izbace iz određenih žanrovskih kalupa, jer dobar glumac može da igra svaku ulogu, loš ne može. U Srbiji se u poslednje vreme uloge dele po privatnim karakterima, što je apsurd! Ova uloga je za mene bila veliki izazov, jer je potpuna suprotnost od onoga što sam ja privatno!".
"UZBUDLJIVO"
MONDO: Možete li da opišete "Glembajeve" u jednoj rečenici?
"Uzbudljivi! Uzbudljiv proces stvaranja, uzbudljiva ekipa, uzbudljiva gluma, uzbudljivo izvođenje...sve se u ovoj predstavi nekako vrti oko te reči 'uzbudljivo'".
MONDO: Krležine likove nije lako čitati, a kamoli tumačiti. Koliko vam je bilo teško da savladate tekst, terminologiju , hrvatsko narečje...i da to sve odglumite?
"Krleža je, po meni, jedan od najboljih pisaca kojeg smo imali u bivšoj Jugoslaviji. Briljantan je i genijalan! Nije bilo lako, ni malo, trebalo je zaista puno vežbe, ovo je baš onako ozbiljan 'špreheraj'. Meni je , čini mi se, ovo bilo teže i od Šekspira. Njegove rečenice su kompleksne, vezane jedna za drugu...nema izbacivanja reči ili delova, jer je to sve jedna misao, a prilično je duga. Ali, to samo govori u prilog njegovoj genijalnosti. Mislim da ovo zaista ne bi mogao svaki glumac da igra".
"Uzbudljivi! Uzbudljiv proces stvaranja, uzbudljiva ekipa, uzbudljiva gluma, uzbudljivo izvođenje...sve se u ovoj predstavi nekako vrti oko te reči 'uzbudljivo'".
MONDO: Krležine likove nije lako čitati, a kamoli tumačiti. Koliko vam je bilo teško da savladate tekst, terminologiju , hrvatsko narečje...i da to sve odglumite?
"Krleža je, po meni, jedan od najboljih pisaca kojeg smo imali u bivšoj Jugoslaviji. Briljantan je i genijalan! Nije bilo lako, ni malo, trebalo je zaista puno vežbe, ovo je baš onako ozbiljan 'špreheraj'. Meni je , čini mi se, ovo bilo teže i od Šekspira. Njegove rečenice su kompleksne, vezane jedna za drugu...nema izbacivanja reči ili delova, jer je to sve jedna misao, a prilično je duga. Ali, to samo govori u prilog njegovoj genijalnosti. Mislim da ovo zaista ne bi mogao svaki glumac da igra".
"NE ZANIMAJU ME ZLURADI KOMENTARI"
MONDO: Čini se da se od vas, kao glumaca, unapred puno očekivalo. Da li je bilo treme, posebno pred premijeru?
"Jedan moj kolega ima običaj da premijeru naziva 'Bije ladno iz prvog reda', jer je sastav ljudi na premijerama delimično takav. Tu dođe jedan izvestan broj ljudi da traži (lovi) greške, da traži mane i nedostatke. Ta publika na premijerama je uvek po malo rezervisana, pa kada je ta i takva publika reagovala ovacijama, to je definitivno znak da smo nešto dobro uradili".
MONDO: Mnoge vaše kolege su vas gledale na premijeri. Da li su vam nešto rekli i šta? Kakve su njihove impresije?
"Kolegama se uglavnom, u velikoj većini, dopada i komentari su odlični. Tu, prosto, ne može da se ne vidi želja, naporan rad, trud, a oni kao ljudi iz profesije to najbolje mogu da prepoznaju. Oni o tome znaju sve, njih ne možete zavarati".
MONDO: Kritike i komentarri su uglavnom dobri. Publika je dobro prihvatila predstavu. Ima li možda i loših kritika ili zlonamernih komentara i da li vas pogađaju isti?
"Ne obazirem se na zlurade komentare, to je ovde normalno, jer ljudi nemaju pametnija posla nego da pljuju po nekome bez ikakvog osnova ili predznanja o tome što pljuju. Biće budala koje će govoriti: 'Zašto mi igramo Hrvate, a oni ne igraju nas?' (što nije istina) ili 'Zašto jedan Slovenac ili Makedonac igraju u Srbiji?'. I tome slično. Te vrste komentara, po meni, nisu čak ni vredne pomena".
MONDO: "Glembajevi" su otpočeli svoj pozorišni život. Da li već pripremate neki novi projekat?
"Koliko sutra krećemo pripeme za predstavu 'Otac na službenom putu' u režiji jednog od trenutno najintrigantnijih reditelja iz ex Yu, Olivera Frljića, koji je sa svoje prethodne tri, četiri predstave skrenuo puno pažnje na sebe. Mogu samo da kažem da će Atelje 212 uskoro dobiti jednu predstavu kakvu Beograd sigurno nema".
(Maša Čović, MONDO - foto: Atelje 212)
"Jedan moj kolega ima običaj da premijeru naziva 'Bije ladno iz prvog reda', jer je sastav ljudi na premijerama delimično takav. Tu dođe jedan izvestan broj ljudi da traži (lovi) greške, da traži mane i nedostatke. Ta publika na premijerama je uvek po malo rezervisana, pa kada je ta i takva publika reagovala ovacijama, to je definitivno znak da smo nešto dobro uradili".
MONDO: Mnoge vaše kolege su vas gledale na premijeri. Da li su vam nešto rekli i šta? Kakve su njihove impresije?
"Kolegama se uglavnom, u velikoj većini, dopada i komentari su odlični. Tu, prosto, ne može da se ne vidi želja, naporan rad, trud, a oni kao ljudi iz profesije to najbolje mogu da prepoznaju. Oni o tome znaju sve, njih ne možete zavarati".
MONDO: Kritike i komentarri su uglavnom dobri. Publika je dobro prihvatila predstavu. Ima li možda i loših kritika ili zlonamernih komentara i da li vas pogađaju isti?
"Ne obazirem se na zlurade komentare, to je ovde normalno, jer ljudi nemaju pametnija posla nego da pljuju po nekome bez ikakvog osnova ili predznanja o tome što pljuju. Biće budala koje će govoriti: 'Zašto mi igramo Hrvate, a oni ne igraju nas?' (što nije istina) ili 'Zašto jedan Slovenac ili Makedonac igraju u Srbiji?'. I tome slično. Te vrste komentara, po meni, nisu čak ni vredne pomena".
MONDO: "Glembajevi" su otpočeli svoj pozorišni život. Da li već pripremate neki novi projekat?
"Koliko sutra krećemo pripeme za predstavu 'Otac na službenom putu' u režiji jednog od trenutno najintrigantnijih reditelja iz ex Yu, Olivera Frljića, koji je sa svoje prethodne tri, četiri predstave skrenuo puno pažnje na sebe. Mogu samo da kažem da će Atelje 212 uskoro dobiti jednu predstavu kakvu Beograd sigurno nema".
(Maša Čović, MONDO - foto: Atelje 212)
"Neka me streljaju, okrenuću se ka zidu, ni 'a' neću reći": Blažić opet šokirao na suđenju - Znam šta me čeka u zatvoru
Tuča u Skupštini Srbije! Guranje, čupanje, prskanje, a Ana Brnabić pozvala obezbeđenje (Foto, video)
Primim 160€ penziju, a samo ugalj i drva koštaju 355: Težak život Ukrajinaca, mnogi uzeli rusko državljanstvo
"Dali smo sve da ubedimo Pešića da ostane": Petrušev objasnio šta je najveća razlika u reprezentaciji
Pretučena Sloboda Mićalović: Poznata glumica se nalazi u Urgentnom centru